Subtilūs pokyčiai išorėje ir viduje
Savitomis dizaino detalėmis ir proporcijomis pasižymintis naujasis krosoveris sulaukė didžiulės sėkmės. Automobilio estetika ir bendra vizualinė koncepcija, už kurias 2021 metais „Formentor“ gavo prestižinį dizaino „Red Dot“ apdovanojimą, buvo dar labiau sustiprintos ir paryškintos. Dabar šis modelis atrodo dar emocingesnis, įspūdingesnis ir sportiškesnis.
Kartu „Formentor“ pristato naują „Cupra“ dizaino kalbos DNR. Ją sudaro ryklio nosį primenanti priekinė dalis, priekiniai trikampiai matriciniai LED žibintai ir didelė, ryški apatinė kėbulo priekio dalis.
Naujojo visureigio priekis pabrėžia automobilio tvirtumą ir ryžtingumą, o markės logotipas pritvirtintas tiesiai ant variklio dangčio virš didelių priekinių grotelių. Šias detales papildo pasirenkamieji matriciniai LED žibintai, kurių raštas – trys šviečiantys trikampiai, įrėminti kitame trikampyje.
Automobilio išorės dizaino emocijos atsispindi ir viduje, kuriame sportiškumas ir tvarumas dera su įvairiomis skaitmeninėmis technologijomis ir medžiagomis. Čia šios markės gerbėjams pažįstamas vairas su papildomais mygtukais. Versijose su DSG pavarų dėže standartiškai montuojami mygtukai užtikrina geresnę valdymo kontrolę ir patogų naudojimą.
Komfortą ir stabilią sėdėseną suteikiančios sportiškos arba lopšio formos sėdynės, skaitmeninė architektūra ir visiškai atnaujintos medžiagos – visa tai leidžia pagerinti automobilio naudojimo charakteristikas. Daugybė sėdynių variantų ne tik suteikia vairuotojui ir keleiviams didesnį komfortą, bet ir atspindi tvaresnį požiūrį į medžiagų pasirinkimą. Sportinėms sėdynėms dabar naudojami tekstilės apmušalai, o lopšio formos sėdynės gali būti padengtos lazeriu perforuotu, 73 proc. perdirbtu, veganišku mikropluoštu arba aplinką tausojančia oda.
Skaitmeninės technologijos yra vairuotojo dėmesio centre. Už vairo montuojamas patobulintas skaitmeninis prietaisų skydelis, o centrinis informacijos ir pramogų ekranas dabar paaugo iki 12,9 colio įstrižainės ir pasidabino retro stiliumi apšviestu slankikliu.
Kad naudotojo sąsaja būtų patogesnė, informacijos ir pramogų sistemoje buvo patobulinta programėlių juosta, valdikliai ir klimato kontrolės juosta. Klimato kontrolė dabar yra sklandžiai integruota į pagrindinio ekrano bloką, todėl visos transporto priemonės funkcijos ir pagalbininkai pasiekiami vienu spustelėjimu, naudojant tiek skaitmeninę, tiek fizinę sąveikas.
„Cupra Formentor“ modelyje gali būti montuojama nauja papildomai pasirenkama aukštos kokybės 12 garsiakalbių garso sistema, sukurta bendradarbiaujant su „Sennheiser Mobility“ garso ekspertais. 425 vatų galios garso sistema panardina vairuotoją ir keleivius į nepakartojamą akustinę gelmę.
Turės „Drift“ režimą
Atnaujinto „Formentor“ asortimento viršūnėje – VZ versijos. Iš ispanų kalbos žodžio „veloz“ sudarytas trumpinys reiškia „greitas, staigus“ – jis bene taikliausiai apibūdina galingiausias šio SUV versijas.
„Cupra Formentor VZ“ versija bus siūloma su dviem galios sistemomis. Pirmojoje montuojamas benzininis variklis išvysto 265 AG (195 kW) pajėgumą. Jis priekinius varomuosius ratus pasiekia per 7 pakopų automatinę dviejų sankabų DSG pavarų dėžę.
Antroji jėgos sistemos versija išvysto 333 AG (245 kW) galią, ji taip pat perduodama per 7 greičių DSG pavarų dėžę. Šioje versijoje pristatomas naujas važiavimo režimas, kurio parinktyse – specialiai lenktynių trasai įmonės „Cupra“ inžinierių Martorelio techniniame centre optimizuotos pavarų dėžės ir akceleratoriaus charakteristikos.
Joje taip pat įdiegta sukimo momento paskirstymo technologija ir pasiektas didelis dinaminis sukimo momento atsakas dėl atviro droselio užlaikymo. Papildomai galima užsakyti „Akebono“ stabdžius.
Visais ratais varomos galingiausios „Formentor VZ“ versijos pavara leido inžinieriams įtraukti šonaslydžio režimą. Išvažiavus į lenktynių trasą, didelio našumo krosoveris gali parodyti tikro pramogų automobilio charakterį. Aktyvavus „Drift“ parinktį, traukos kontrolės sistema veikia sportiniu režimu, o naudojant sukimo momento paskirstymo technologiją visa galia gali būti nukreipta į vieną galinį ratą, padedantį automobilį stumti posūkyje taip, tarsi jis slystų.
Dabar visureigį bus galima rinktis su dalinio hibrido sistema (eTSI). Ją sudaro 1,5 litro benzininis 150 AG (110 kW) variklis, derinamas tik su DSG transmisija, ir 48 voltų elektrinė hibridinė technologija. Variklių asortimente taip pat yra ir dyzelinių jėgainių – jos itin svarbios daliai tam tikrų rinkų vartotojų. 2 litrų TDI variklis pasiekia 150 AG (110 kW), taip pat veikia su 7 pakopų DSG transmisija.
Be to, naująjį „Formentor“ galima rinktis su viena iš dviejų siūlomų naujos kartos „eHybrid“ iš tinklo įkraunamų hibridinių sistemų: 204 AG (150 kW) arba 272 AG (200 kW) galios. Abiejose įkraunamosiose hibridinėse versijose naudojamas naujasis 1,5 litro TSI variklis, elektros motoras ir didesnė, 19,7 kWh talpos, baterija.
Ši sistema leidžia naujajam modeliui vairavimo jaudulį suderinti su ekologine atsakomybe ir vien elektros režimu įveikti daugiau nei 100 km. Dabar hibrido bateriją galima įkrauti iki 50 kW sparta (tiesioginės srovės stotelėse) viešosiose vietose arba naudojant iki 11 kW galios sieninį įkroviklį namuose (ankstesnė versija palaikė iki 3,6 kW spartą).
Saugumo sistemos išties pagalbos ranką vairuotojui
Krosoveryje diegiamas platus saugos ir patogumo funkcijų asortimentas, atliepiantis visus keliaujančiųjų automobiliu poreikius. „Formentor“ integruotas technologijų rinkinys, kurio paskirtis – padėti, bet netrukdyti. Dėl to jis tampa vienu saugiausių ir patogiausių modelių segmente.
Tarp naujausių sistemų yra nuspėjančioji adaptyvioji pastovaus greičio palaikymo sistema (ACC), kelionės pagalbos funkcija, avarinė pagalba ir kt. Nuspėjančioji adaptyvioji pastovaus greičio palaikymo sistema gali nustatyti tikslią automobilio vietą pagal navigacijos sistemos GPS duomenis bei maršrutą ir leisti koreguoti judėjimo greitį, atsižvelgiant į tai, kas laukia kelyje priešais – posūkiuose, žieduose ir sankryžose, greičio ribojimo zonose ar gyvenvietėse.
Kelionių pagalbos funkcija naudoja iš ACC ir eismo juostos laikymosi pagalbos sistemos gaunamą informaciją, kad automobilis išliktų eismo juostos centre ir parinktų eismo srauto judėjimą atitinkantį greitį visame jo diapazone.
Aklosios zonos priežiūros funkciją naudojanti „Side and Exit Assist“ sistema aptinka tai, ko negali pamatyti jūsų akys. Kai norite išlipti iš pastatyto automobilio, ji perspėja akustiniu bei vaizdiniu įspėjimu, jei kas nors artėja iš galo.
Vaizdinius ir akustinius įspėjimus naudojanti avarinė pagalba rūpinasi, kad vairuotojas susitelktų į vairavimą ir netaptų išsiblaškęs. Jei vairuotojas nereaguoja, sistema gali pradėti stabdyti, o jei ir toliau niekas nesikeičia, automobilis gali visiškai sustoti ir įjungti įspėjamąsias šviesas.