• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Praėjusią savaitę Vokietijos susisiekimo ministras netikėtai pareiškė, jog šalis ruošiasi boikotuoti vidaus degimo variklių draudimą, jeigu Europos Komisija nepadarys išimties sintetiniams degalams. Tokiu būdu Vokietija siekia išsaugoti kuo daugiau darbo vietų bei užtikrinti, jog vienas didžiausių ekonomikos variklių išliktų konkurencingas.


Praėjusią savaitę Vokietijos susisiekimo ministras netikėtai pareiškė, jog šalis ruošiasi boikotuoti vidaus degimo variklių draudimą, jeigu Europos Komisija nepadarys išimties sintetiniams degalams. Tokiu būdu Vokietija siekia išsaugoti kuo daugiau darbo vietų bei užtikrinti, jog vienas didžiausių ekonomikos variklių išliktų konkurencingas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Toks Vokietijos vyriausybės išstojimas buvo daug kam netikėtas, mat dar praėjusių metų spalį naujam reglamentui pritarė visos ES valstybės narės, o šiemet vidaus degimo variklių draudimas gavo palaiminimą ir Europos Parlamente.

REKLAMA

Paskutiniu patepimu turėjo būti ES šalių ministrų balsavimas, kuris būtų oficialiai įteisinęs būsimą variklių draudimą, tačiau Vokietijos vyriausybė, prieš pat susitikimą, pareiškė boikotuojantį šalies ekonomikai nepalankų sprendimą.


Vis dėlto, Europos Komisija siekdama išsaugoti ilgai ir kruopščiai kurptą vidaus degimo variklių draudimą, yra pasiruošusi nusileisti Vokietijai bei suteikti išimtį sintetiniams degalams. Nors Europos Komisija yra linkusi surasti kompromisą, tačiau šiuo metu nėra aišku kada bus pateiktas pasiūlymas dėl sintetinių degalų ir neaišku, ar šio pasiūlymo pakaks įtikinti Vokietijos vyriausybės narius.

REKLAMA
REKLAMA

Tikėtina, jog Vokietija sieks reglamento atnaujinimo, kuriame būtų aiškiai apibrėžtos taisykles, pagal kurias būtų nustatoma kokie automobiliai gali išvažiuoti į Europos kelius, įsigaliojus vidaus degimo variklių draudimui 2035 m. Teisės akte reikėtų apibrėžti, jog bendro naudojimo keliuose galėtų važinėti tik tie automobiliai, kurie naudoja išskirtinai sintetinius degalus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kadangi sintetinių degalų sandara yra labai artima įprastiniams degalams, ekspertai tikina, jog reikės įdiegti papildomas technologijas ar degalų priedus, kad po 2035 m. nauji automobiliai negalėtų naudoti įprastinių degalų.


Vis dėlto, politikos ekspertai svarsto ar toks planas bus priimtinas Vokietijos susisiekimo ministrui V.Wissingui.

REKLAMA

Vokietijos transporto ministerijos atstovas spaudai patvirtino, kad V.Wissing dalyvaus naujose derybose ir kad Vokietija dalyvauja diskusijose su Europos Komisija, tačiau nekomentavo naujo ES vykdomosios valdžios institucijų pasiūlymo.


Sintetinių degalų šalininkai teigia, kad jie iš esmės yra atsinaujinanti elektros energija, kuri vėliau paverčiama degalais. „Porsche“ ir „Ferrari“ yra vieni iš daugelio gamintojų, kurie siekia, kad sintetiniams degalams būtų taikoma išimtis.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų