Toks Vokietijos vyriausybės išstojimas buvo daug kam netikėtas, mat dar praėjusių metų spalį naujam reglamentui pritarė visos ES valstybės narės, o šiemet vidaus degimo variklių draudimas gavo palaiminimą ir Europos Parlamente.
Paskutiniu patepimu turėjo būti ES šalių ministrų balsavimas, kuris būtų oficialiai įteisinęs būsimą variklių draudimą, tačiau Vokietijos vyriausybė, prieš pat susitikimą, pareiškė boikotuojantį šalies ekonomikai nepalankų sprendimą.
Vis dėlto, Europos Komisija siekdama išsaugoti ilgai ir kruopščiai kurptą vidaus degimo variklių draudimą, yra pasiruošusi nusileisti Vokietijai bei suteikti išimtį sintetiniams degalams. Nors Europos Komisija yra linkusi surasti kompromisą, tačiau šiuo metu nėra aišku kada bus pateiktas pasiūlymas dėl sintetinių degalų ir neaišku, ar šio pasiūlymo pakaks įtikinti Vokietijos vyriausybės narius.
Tikėtina, jog Vokietija sieks reglamento atnaujinimo, kuriame būtų aiškiai apibrėžtos taisykles, pagal kurias būtų nustatoma kokie automobiliai gali išvažiuoti į Europos kelius, įsigaliojus vidaus degimo variklių draudimui 2035 m. Teisės akte reikėtų apibrėžti, jog bendro naudojimo keliuose galėtų važinėti tik tie automobiliai, kurie naudoja išskirtinai sintetinius degalus.
Kadangi sintetinių degalų sandara yra labai artima įprastiniams degalams, ekspertai tikina, jog reikės įdiegti papildomas technologijas ar degalų priedus, kad po 2035 m. nauji automobiliai negalėtų naudoti įprastinių degalų.
Vis dėlto, politikos ekspertai svarsto ar toks planas bus priimtinas Vokietijos susisiekimo ministrui V.Wissingui.
Vokietijos transporto ministerijos atstovas spaudai patvirtino, kad V.Wissing dalyvaus naujose derybose ir kad Vokietija dalyvauja diskusijose su Europos Komisija, tačiau nekomentavo naujo ES vykdomosios valdžios institucijų pasiūlymo.
Sintetinių degalų šalininkai teigia, kad jie iš esmės yra atsinaujinanti elektros energija, kuri vėliau paverčiama degalais. „Porsche“ ir „Ferrari“ yra vieni iš daugelio gamintojų, kurie siekia, kad sintetiniams degalams būtų taikoma išimtis.