Remiantis POLITICO gautais teisės aktų projektais, Europos Komisija siūlo lengvųjų automobilių ir furgonų išmetamųjų teršalų standartus nustatyti tokius pačius, kokie dabar yra taikomi benzininiams automobiliams pagal galiojantį „Euro 6“ standartą.
„Atsižvelgiant į dabartines geopolitines ir ekonomines aplinkybes, atlikta galutinė peržiūra“, – teigiama įžanginiame „Euro 7“ teisės akto projekto poveikio vertinime, kuriame Komisija nurodė padidėjusią energijos ir žaliavų sąnaudų naštą automobilių pramonei.
„Dėl to … daromas precendento neturintis spaudimas automobilių tiekimo grandinei, kyla vartotojų įperkamumo problemų, esant bendrai didelei infliacijai“, – teigiama projekte.
Automobilių pramonė gana garsiai pasisako prieš naujas „Euro 7“ taisykles, teigdama, kad dėl jų atsiras naujų didelių išlaidų tuo pačiu metu, kai automobilių gamintojai investuoja į elektrines transporto priemones.
„Žvelgiant iš pramonės perspektyvos, mums nereikia „Euro 7“, nes ji atims išteklius, kuriuos turėtume skirti elektrifikavimui“, – šią savaitę Paryžiaus automobilių parodoje sakė „Stellantis“ generalinis direktorius Carlosas Tavaresas ir pridūrė: „Kodėl reikia naudoti ribotus išteklius dalykams, kuriuos galėsime naudoti tik trumpą laikotarpį? Pramonei to nereikia, ir tai duoda priešingą rezultatą.“
Be abejonės, toks Europos Komisijos projektas kelia nerimą aplinkosaugos aktyvistams.
„Automobilių pramonės lobistai įnirtingai priešinosi Euro 7“, – piktinasi Anna Krajinska iš nevyriausybinės organizacijos „Transportas ir aplinka“. „Dabar Komisija nusileido jų reikalavimams. Automobilių gamintojų pelnui teikiama pirmenybė.“
„Euro 7“ taršos standarto taisyklės buvo rengiamos jau ketverius metus ir jų pristatymas buvo atidėtas ne vieną kartą. Jomis buvo tikimasi išplėsti teršalų taisyklių taikymo sritis, įtraukiant smulkias kietąsias daleles, padangų ir stabdžių daleles. Jomis taip pat buvo siekiama išspręsti akumuliatorių ilgaamžiškumo problemą.
Europos Komisija būsimą „Euro 7“ taršos standartą turėtų pristatyti lapkričio 9 dieną.