Pirmiausia – kompiuteriniai žaidimai
Deividas prisimindamas savo pirmąją pažintį su automobiliais, pasakojimą pradeda ne nuo tamsaus garažo ar nuo nuolatinių pasivažinėjimų kaime: „Viskas prasidėjo nuo kompiuterinių žaidimų. Tokių kaip garsusis „Need For Speed“, – su šypsena veide atsako Deividas.
„Vis dėlto, labiausiai automobiliais pradėjau domėtis būdamas 15 metų. Tuomet norėjau sužinoti viską, apie skirtingus modelius, skirtingas markės. Iš tiesų, labiausiai domėjausi tais apie kuriuos svajodavau, o tokių buvo labai daug“, – priduria vaikinas.
Kaip ir daugelio automanų, taip ir Deivido svajonių automobilių sąrašas nėra trumpas, tad norėdami suprasti kuris paliko didžiausią įspūdį, būtent to ir paklausiame, ir iškart sulaukiame daugelio nenustebinančio atsakymo: „Vienareikšmiškai – tai 6 serijos BMW. Kalbu apie „E24“ kartos modelį, kuris turi įspūdingas kėbulo linijas, leidžiančias išryškinti automobilio šonus ir priekinę dalį.“
Svajonė – neišsipildė
Kol Deivido mintys sukosi aplink apie retus ir pakankamai retus automobilius, pirmoji asmeninė transporto priemonė nebuvo tokia efektinga.
Per 18-ąjį gimtadienį Deivido rankose atsidūrė rakteliai nuo japoniškos „Toyota Corolla“. Nors dabar šio automobilio vardas sukelia ne pačias geriausias emocijas, tačiau ko dar gali norėti 18-metis? Vairuotojo pažymėjimo ir automobilio su kuriuo galėtų pasivažinėti. Vis dėlto, net ir tada Deivido akys krypo į kieme stovėjusį 5 serijos BMW. Būtent šį – 5 serijos BMW.
„Jis nebuvo nei geros techninės būklės, nei labai išvaizdus. Anuomet netgi sakiau tėčiui, jog tegu jis pasiima „Corolla“, o aš po savo sparnu priglaudžiu vokiškąjį BMW. Iš jo sulaukiau tik smerkiančio žvilgsnio ir žodžių, kurie turėjo mane atbaidyti nuo šios minties“, – pasakoja Deividas.
„Po ilgų diskusijų suradome kompromisą. Kol tvarkysime BMW, o tiksliau – tvarkysiu aš, tol važinėsimės su „Corolla“. Na, ir „Corollos“ nelaimei, su ja pasivažinėjau ne ilgai. Per savo klaidą, automobilį sudaužiau nepataisomai, tad neliko nieko kito tik persėsti į BMW ir iš naujo pergalvoti savo prioritetus“, –prisiminimais dalinasi Deividas.
Įkvėpimo šaltinis – draugai
Patys artimiausi žmonės – bene geriausias įkvėpimo šaltinis. Tai tikrai galėtų patvirtinti Deividas, kuris šio „E34“ kartos 5 serijos BMW tobulinimo darbus pradėjo paskatintas ne visiems širdį paglostančių komentarų.
„Projekto pradžioje, 2017 metais, didžioji dalis pamatę automobilio kėbulą, laikėsi vieningos nuomonės, jog neverta į jį investuoti pinigų. Lengviau yra jį išmesti ir tiesiog nusipirkti kitą, bet tai – ne mano būdas. Šios kalbos tapo didžiausia motyvacija įrodyti, jog vieną dieną šis puvėkas vieną dieną važiuos ir pelnys įvairiausius apdovanojimus automobilių entuziastų renginiuose. Be to, papildomo motyvacijos pliūpsnio sulaukdavau iš šeimos narių ir artimų draugų, kurie žino, jog užsibrėžęs savo tikslą visuomet noriu jį pasiekti. Vis dėlto, didžiausio palaikymo, pagalbos ir geriausių patarimų sulaukdavau iš savo gero bičiulio Donato“, – pasakoja Deividas.
Vis dėlto, vaikinas pripažįsta, jog šio „E34“ kėbulas buvo tragiškos būklės. Šnekučiuodamiesi šalia automobilio, Deividas pirštu parodo į vietą, galinių durelių slenkstį, kuriame kadaise galėjai įkišti 2 litrų plastmasinį butelį.
„Visur kur tik paliesdavai pirštais, iškart pradėdavo kristi rūdys. Pravažiavus drėgna kelio danga automobilio kilimas nuolatos būdavo šlapias“, – žiūrėdamas į saulės spinduliais nusėtą BMW pasakoja Deividas.
Aplinkybės leido imtis rimtesnių darbų
„Viskas susidėjo į savo vietas. Susiradau naują darbovietę, padidėjo šeimos pajamos ir galiausiai – pasiėmiau ilgai kauptas atostogas per kurias pradėjau darbuotis prie šio penktuko“, – projekto starto pradžią prisimena Deividas.
„Nuo pat pirmųjų akimirkų norėjau, jog automobilis būtų nudažytas raudona spalva. Man asmeniškai, būtent raudona spalva sugeba išryškinti kėbulo linijas, todėl kai sutvarkėme kėbulą ir išnaikinome visus korozijos židinius, sekantis darbas buvo aiškus – perdažyti kėbulą į raudoną spalvą.“
„Kaip šiandien atsimenu akimirką, kai į susitikimą su draugais, ir visais kitais skeptikais, atvykau su šiuo „E34“. Visiems iš eilės žandikaulis nukrito. Iš tikrųjų, didžiąją dalį visų darbų pasidariau pats, tad tai iš dalies paskatino kitus entuziastus kreiptis pagalbos tobulinant jų, dėl įvairiausių priežasčių, sustojusius projektus“, – pasakoja Deividas.
„Pirmasis automobilio atgimimo etapas įvyko 2017 metais. Tuo tarpu sekančiais metais, 2018 metų žiemą, ėmiausi gerokai ryžtingesnių veiksmų. Šį kartą už motyvaciją turėčiau dėkoti „Klaipėda Motor BBQ“ dalyviams, šalia kurių kuklusis penktukas atrodė... kukliai. Tuomet sau pasakiau, jog turiu kažką keisti, jeigu noriu laimėti bent vieną organizatorių paruoštą taurę.“
„Taip jau sutapo, jog po renginio susipažinau su žmogumi, kuris turi pakankamai įgūdžių sukurti kompiuterinę automobilio vizualizaciją. Išsakiau visus savo norus ir pageidavimus, o jis netrukus pradžiugino su idealiai atrodančia mano projekto koncepcija“.
„Didžiausias galvos skausmas buvo ratų arkos. Kadangi jas dariausi savomis jėgomis, norėsi visus darbus pasidaryti kuo geriau ir tiksliau, nes menkiausia klaida gali priversti sugrįžti prie pradinio taško“, – pirštu baksnodamas į plačias ratų arkas pasakoja Deividas.
Ir visgi, trečius metus iš eilės Deividas sugrįš į garažą ir pradės įgyvendinti naująjį „E34“ tobulinimo etapą. Šį kartą vaikino planuose orinės pakabos komplektas, investicijos į variklio skyrių.
„Svarbiausia įjungti fantaziją ir neskubant įgyvendinti savo tikslus. Šis „E34“ turi milžinišką potencialą, tad, galiu garantuoti, jog tai nėra galutinis vaizdas“, – pasakojimą baigia Deividas.
Modifikacijų, atliktų darbų sąrašas:
- Pervirintas dugnas
- Pervirinti slenksčiai
- Pervirintas abiejų pusių bakavynas
- Pakeistos durys
- Sumontuoti reguliuojamo aukščio ir kietumo amortizatoriai nuo „E39“
- 2,5 litro „TDS“ pakeitė naujesnis ir galingesnis 3 litrų analogas
- Pervirintos arkos
- Iš naujo perdažytas kėbulas
- Priekinė važiuoklė – nuo „E32“ modelio
- Persiūtas salonas
- Galinė palangė padengta „Alcantara“ oda
- Uždėtas „AC Schnitez“ spoileris