„RAV4“ – dar viena sėkmės istorija
Populiariausi modeliai praėjusiais metais Lietuvoje buvo naujosios kartos „Corolla“ bei „RAV4“ visureigis.
„Corolla“ gerai vertinamas dėl universalumo – modelis siūlomas su trimis kėbulo tipais (hečbeko, sedano bei universalo), dviem hibridinėmis jėgainėmis (su benzininiais 1,8 arba 2,0 l varikliais). Dabartiniai ir nemažai naujų „Toyota“ klientų puikiai vertino rinkoje debiutavusį prabangų „Camry“ – modelį, kurio kelios kartos gerai žinomos JAV, tačiau Baltijos šalyse naujasis sedanas pristatytas tik pernai.
Penktosios kartos „RAV4“ sėkmė buvo kone užprogramuota, kiekvienas ankstesnis šis SUV buvo mėgstamas labai plataus klientų rato. Šis modelis daugelį sugebėjo dar kartą nustebinti – naujoji TNGA-K platforma suteikė erdviam SUV puikių ir dar neregėtų valdymo savybių.
Beveik pusė Baltijos šalyse parduotų „RAV4“ modelių yra hibridiniai: Lietuvoje 52 proc., Latvijoje 50,7 proc., Estijoje – 42 proc. Klientai pažymėjo, jog šį SUV rinkosi dėl universalumo kasdienėse kelionėse, saugumo bei patikimumo įvairiomis vairavimo sąlygomis.
Naujasis 2019 m. pristatytas „RAV4“ iškart užėmė 30 proc. rinkos dalį savo segmente. Visose trijose Baltijos šalyse klientams buvo pristatyti 3 709 automobiliai (49 proc. daugiau nei 2018 m., o Estijoje pardavimas augo net 64 proc.).
„Corolla“ užimama rinkos dalis yra panaši: 30,9 proc. Estijoje, 33,6 proc. Lietuvoje ir 36,4 proc. – Latvijoje. Naujų automobilių pirkėjai teigiamai vertino „Corolla“ modelio, pakeitusio pirmtaką „Auris“, savybes ir jo sudaromą konkurenciją SUV modeliams. „Corolla“ pirkėjai taip pat vertino hibridinius variklius: Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje šių modelių pardavimas buvo atitinkamai 42,3; 39 ir 44 proc.
Augo hibridų pardavimas
„Toyota“ šiuo metu siūlo didžiausią hibridinių automobilių gamą bei suteikia 10 metų garantiją hibridinės sistemos akumuliatoriui. Tai turėjo įtakos automobilių pardavimo augimui: praėjusiais metais Baltijos šalyse buvo parduoti 5 597 hibridiniai automobiliai, arba 1 224 modeliais (40 proc.) daugiau nei 2018 m.
Daugiausia hibridinių automobilių parduota Lietuvoje – 2 467 (23 proc. augimas), Estijoje – 1 846 (+50 proc.), Latvijoje – 1 284 (+55 proc.). Toks pardavimo augimas įrodo, jog hibridinė technologija nebėra viešnia iš ateities, tai – sistema, kuri jau dabar prieinama daugeliui pirkėjų. 2019 m. beveik pusė, net 47 proc., Baltijos šalyse parduotų „Toyota“ modelių buvo hibridai.
„Daugiau nei 20 metų patirtis ir 14 milijonų parduotų hibridinių automobilių leidžia pasiūlyti patikimą ir gerai išvystytą technologiją, kurią vertina pirkėjai. Tai buvo tam tikro lūžio metai: faktas, jog kas antras „Toyota“ parduotas automobilis buvo hibridinis, parodo besikeičiančius Baltijos šalių pirkėjų prioritetus“, – rezultatus komentavo M. Maide.