Pigių skrydžių bendrovės, atsižvelgdamos į griežtus bendro svorio apribojimus, verčia keleivius pasverti kiekvieną rankinio bagažo vienetą. Kiti oro vežėjai paprastai leidžia į rankinį bagažą įsidėti kelis daiktus, kad registruotas bagažas neviršytų leistinų normų.
Iki šiol pačių keleivių svėrimas buvo lyg pokštas ir pramonės tabu dėl tokios praktikos etinių klausimų.
Tačiau šią savaitę oro bendrovė „Air New Zealand“ paskelbė, kad pradės sverti keleivius pagal šalies Civilinės aviacijos administracijos prašymu vykdomą bandomąją programą.
Pagal šią programą, pavadintą „Tarptautinis keleivių svorio tyrimas“, iš Naujosios Zelandijos per Oklando oro uostą išvykstančių keliautojų bus prašoma atsistoti ant svarstyklių ir pasisverti save kartu su visu rankiniu bagažu.
„Dėl saugumo turime žinoti visų orlaivyje esančių daiktų svorį“, – paskelbė „Air New Zealand“ savo interneto svetainėje paskelbtame naujame perspėjimo apie keliones puslapyje.
Bendrovės apkrovos kontrolės tobulinimo specialistas Alastairas Jamesas paaiškino, kad prieš kiekvieną pakilimą pilotas turi žinoti pakrauto orlaivio svorį ir pusiausvyrą.
„Sveriame viską, kas dedama į orlaivį, – nuo krovinio iki patiekalų lėktuve ir bagažo bagažinėje. Klientų, įgulos ir rankinio bagažo atveju naudojame vidutinius svorius, kuriuos gauname atlikę šį tyrimą“, – komentavo A. Jamesas.
Oro bendrovės „Air New Zealand“ vietinio tinklo lėktuvų klientai buvo pasverti 2021 m. Dabar, kai vėl pradėta keliauti tarptautiniais maršrutais, atėjo metas pasisverti tarptautinių skrydžių keleiviams.
Klientams, kurie nedrąsiai lipa ant svarstyklių, esą nėra ko baimintis.
„Žinome, kad žengti ant svarstyklių gali būti baugu. Norime nuraminti savo klientus, kad niekur nėra jokio matomo ekrano. Niekas nemato jūsų svorio – net mes! Tai visiškai anonimiška“, – sako Džeimsas.
Pasak jo, tai yra paprasta, savanoriška, o pasisvėrę padėsite mums kiekvieną kartą skristi saugiai ir efektyviai.
Apklausa kai kuriuose „Air New Zealand“ skrydžiuose, kai keleiviai skris iš Oklendo tarptautinio oro uosto nuo gegužės 29 d. iki liepos 2 d.
Visiškai savanoriška sistema skirta tam, kad tiek oro linijos, tiek pramonės priežiūros institucijos galėtų apytiksliai nustatyti, kiek iš viso sveria lėktuvas.
Šiuo metu tokie skaičiai daugiausia apskaičiuojami pramonės atstovų, nes patys keleiviai nėra sveriami, tačiau kiekvienoje šalyje jie gali skirtis dėl kintančių rankinio ir registruoto bagažo taisyklių.
2012 m. veiklą pradėjusi vietinė Polinezijos oro linijų bendrovė „Samoa Air“ iš tiesų bandė taikyti didesnes kainas didesnio kūno svorio keleiviams ir vadino tai „teisingiausiu keliavimo būdu“. Ji prašė keleivių už tarptautinius skrydžius mokėti dauginant kiekvieną kūno svorio kilogramą iš 2,40 JAV dolerio vietine Samoa valiuta.
„Kai pirminis šokas atslūgo, sulaukėme tik palaikymo“, – tuo metu sakė oro linijų bendrovės vadovas Chrisas Langtonas. Oro linijų bendrovė faktiškai nustojo veikti praėjus vos metams nuo jos veiklos pradžios.