• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Įprasta, kad perkant internetu kainos yra kiek mažesnės nei įprastose parduotuvės, bet reikia sumokėti už pristatymą. Vis dėlto, kiek gali skirtis kaina, jeigu prekę perki gyvai ir jeigu perki ten pat ją užsakęs prieš 10 minučių? 

Įprasta, kad perkant internetu kainos yra kiek mažesnės nei įprastose parduotuvės, bet reikia sumokėti už pristatymą. Vis dėlto, kiek gali skirtis kaina, jeigu prekę perki gyvai ir jeigu perki ten pat ją užsakęs prieš 10 minučių? 

REKLAMA

Skaitytojas Robertas iš Vilniaus atsiuntė tv3.lt portalo redakcijai laišką, kuriame atkreipė dėmesį į tų pačių prekių kainų skirtumus fizinėse vaistinėse ir internetiniuose jų puslapiuose.

„Atėjau pirkti akių lašiukų į „Camelia“ vaistinę, parodžiau juos, įmušė 19 eurų, o internete rodė kainą 10 eurų“, – dalijosi vilnietis.

REKLAMA
REKLAMA

Jį gerokai nustebino ir vaistininkės patarimas: „Užsisakykite internetu ir po 10 min. ateikite atsiimti internetinio užsakymo.“

REKLAMA

Kitaip tariant, jeigu prieš eidamas į vaistinę pasižiūri į internetą ir užsisakai ten, tuomet sumoki dvigubai mažiau, nei sumokėtum netikrinęs tiesiog užsukęs į vaistinę.

Galiausiai lašiukų jis nusipirko ta kaina, kurią matė internete. Tačiau vyras įsitikinęs, kad taip žmonės yra apgaudinėjami. O labiausiai esą nukenčia ir taip pažeidžiama gyventojų grupė – vyresnio amžiaus žmonės, kadangi jie dažniausiai apsipirkinėja tik fizinėse parduotuvėse.

REKLAMA
REKLAMA

„Juokingai su tomis kainomis fizinėse ir interneto parduotuvėse, vis bando apgauti. O fizinėse daugiausia ir apsiperka senoliai, kurių finansinė padėtis ir taip nedžiuginanti, o iš jų dar taip tyčiojasi“, – sakė Robertas.

Kainų skirtumus lemia kaštai

Situaciją pakomentavusi „Camelia“ vaistinių tinklo marketingo direktorė Rasa Rumbauskaitė pažymėjo, kad kainų skirtumai fizinėse ir internetinėse vaistinėse iš tiesų egzistuoja.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kainų skirtumas gali būti ženklus, nes prekyba internetu patiria gerokai mažiau kaštų, nei prekyba fizinėse vietose.

Prekyba fizinėse vaistinėse patiria papildomus transportavimo, sandėliavimo, darbuotojų išlaikymo, patalpų nuomos ir kitus kaštus“, – nurodė ji.

„Benu“ vaistinių tinklo vadovė dr. Indrė Brazauskaitė atkreipė dėmesį, kad tokie kainų skirtumai yra būdingi dažnam mažmeninės prekybos atstovui ir tai lemia įvairios priežastys.

REKLAMA

„Kainos gali skirtis dėl keleto priežasčių bei aplinkybių. Klientui viena svarbesnių – aptarnavimas ir galimybė gauti gyvą farmacijos specialisto arba vaistinės konsultanto patarimą.

Nors interneto erdvėje taip pat sudarome galimybes konsultuotis, fizinis kontaktas su patyrusiu specialistu sukuria didesnę vertę klientui, o tai, žinoma, lemia ir skirtingą kanalo kaštų struktūrą“, – nurodė vaistinių tinklo vadovė.

REKLAMA

„Gintarinės vaistinės“ rinkodaros vadovė Irena Tėvelienė irgi pritarė, kad nemaža dalis asortimento turi skirtingą kainodarą lyginant kainas fizinėse vaistinėse bei internetinėje vaistinėje.

Pasak jos, svarbu pabrėžti, kad kainų skirtumas priklauso ir nuo einamuoju laikotarpiu vykstančių akcijų bei specialių pasiūlymų tiek fizinėse vaistinėse, tiek internetinėje vaistinėje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Pagrindinis skirtumas, tai yra skirtingus prekybos kanalus sąlygojančios skirtingos aptarnavimo bei išlaikymo sąnaudos. Žemesnės kainodaros taikymas internetinėje vaistinėje susijęs su mažesnėmis sąnaudomis bei galimybe optimizuoti procesus šiame prekybos kanale.

Todėl mūsų įmonė, užsakant ar parduodant prekes internetu, laikosi nuostatos taikyti skirtingą kainodaros politiką parduodant prekes fizinėje ir internetinėje vaistinėse. Ši praktika, vykdant prekybą tiek fizinėse parduotuvėse, vaistinėse, tiek internetu, nėra išskirtinė, tai pakankamai dažna praktika“, – nurodė I. Tėvelienė.

REKLAMA

Tuo metu „Eurovaistinės“ komunikacijos projektų vadovė Kamilė Šoblinskė pažymėjo, kad kainų skirtumus lemia ir intensyvi konkurencija tarp internetinių vaistinių, kuri skatina greitai reaguoti ir siūlyti palankesnes sąlygas pirkėjams.

„Pastebime, kad vaistus klientai dažniausiai renkasi įsigyti vaistinėje, o grožio ir sveikatos prekes – pavyzdžiui, kosmetiką ar maisto papildus, kuriuos siūlo ne tik vaistinės, bet ir daugybė kitų fizinių bei internetinių parduotuvių – dažnai perka internetu“, – pasakojo ji.

REKLAMA

Internete ne visada pigiau

I. Brazauskaitė pastebi, kad kainodara fizinėse ir elektroninėse vaistinėse pamažu išsilygina, o reguliarios kainos internetu labiausiai gali skirtis įsigyjant maisto papildus, kosmetikos bei higienos prekes.

„Šiek tiek skiriasi ir nereceptinių vaistų kainos. Kosmetikos, higienos produktų, maisto papildų kategorijose akcijos yra ypač dažna praktika, bet galutinė kaina ne visada gali būti mažesnė nei fizinėse vaistinėse.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tai yra prekės, kurių pirkimas nėra skubus, kurių įsigijimą klientai gali planuoti iš anksto ir kurių dažnai įsigyjamas didesnis kiekis. Tokiems produktams akcijos gali būti kiek dažnesnės, taip pat gali būti taikomi lojalumo pasiūlymai, skatinantys rinktis patogų apsipirkimą nuotoliniu būdu“, – pažymėjo „Benu“ vaistinių tinklo vadovė.

Visgi ji atkreipė dėmesį, kad internete ne visada pigiau, kadangi vaistinėse yra taikomi įvairūs pasiūlymai, o kartais šie pasiūlymai kainos atžvilgiu yra geresni fizinėse vaistinėse, kartais – elektroninėje parduotuvėje.

REKLAMA

„Mūsų tikslas – tokių pasiūlymų visada turėti, nes matome, kad jie klientams svarbūs, o klientas, pastebime, vis dažniau linkęs kombinuoti skirtingus apsipirkimo kanalus skirtingomis aplinkybėmis“, – pastebėjo I. Brazauskaitė.

Senjorams specialios nuolaidos

Labiausiai dėl tokių skirtumų nukenčianti gyventojų grupė yra pensininkai, kurie dažniausiai apsiperka gyvai, o internetinėmis parduotuvėmis, kuriose yra pigiau, nesinaudoja.

REKLAMA

Visgi R. Rumbauskaitė pažymėjo, kad siekiant nenuskriausti vyresnio amžiaus klientų jiems suteikiama „Mažų kainų“ kortelė, pažymėta „Senjoro“ arba „Kartu vienas dėl kito“ žyma.

„Su ja nuolaidos iki 30 proc. vaistinėse taikomos visam asortimentui, visą dieną ir nuo pirmos prekės. Pigiau jie gali įsigyti vaistus, kosmetiką, maisto papildus ir kitus reikalingus preparatus“, – išskyrė „Camelia“ vaistinių tinklo marketingo direktorė.

REKLAMA
REKLAMA

„Benu“ vaistinių tinklo vadovė atkreipė dėmesį, kad jie vyresnio amžiaus žmonėms taip pat suteikia specialią lojalumo kortelę, galiojančią tik fizinėse vaistinėse.

Su šia kortele asmenys nuo 60 metų gauna iki 20 proc. siekiančią nuolaidą receptiniams ir nereceptiniams vaistams bei 20 proc. nuolaidą – kosmetikai bei maisto papildams, medicinos prekėms. 

„Tai užtikrina, kad net jei tam tikros kategorijos prekių kaina fizinėje vaistinėje yra didesnė nei internete, vyresnio amžiaus klientai vis tiek gali pasinaudoti jiems taikoma nuolaida. Mūsų kolegos vaistinėse aktyviai dalijasi šia informacija su klientais, ypač tais, kurie nuolat perka tam tikrus produktus“, – pažymėjo I. Brazauskaitė.

Panašius metodus siekiant suteikti geresnes sąlygas vyresniems žmonėms nurodė naudojanti ir „Gintarinė vaistinė“.

„Taip pat suprantame ir atsižvelgiame į tai, kad ne visi pacientai turi galimybes pirkti internetu, todėl turime specialią programą senjorams. Joje yra specialūs pasiūlymai bei ilgalaikės nuolaidos tiek perkant fizinėse vaistinėse, tiek perkant internetu“, – dalijosi I. Tėvelienė.

Tuo metu „Eurovaistinės“ komunikacijos projektų vadovė pažymėjo, kad vaistinių tinklas stengiasi į apsipirkimą internetinėje vaistinėje įtraukti ir vyresnio amžiaus žmones.

REKLAMA

„Daug dėmesio skiriame tam, kad mūsų internetinė vaistinė būtų kuo paprastesnė ir patogesnė naudoti: aiški struktūra, lengva prekių paieška ir, žinoma, galimybė pasitarti su konsultantais telefonu ar susirašyti gyvo pokalbio lange.

Mūsų komanda visada pasirengusi ne tik atsakyti į visus klausimus, bet ir padėti susikurti paskyrą, susidėti prekes į krepšelį ar pateikti užsakymą“, – nurodė K. Šoblinskė.

REKLAMA
Tu sup1stas bote susikišk tą Rusiją į savo šikamają. Visur įšoka koks debilas ir kiša savo Rusiją . Asile uzeik Lenkijoje į vaistinę ir sužinosi kiek ten kainuoja. O tai nuo elerte žiūrėjimo kempinligė išsivystė tu net nežinai kol tokia valstybė kaip Lenkija egzistuoja. Tau tik Lietuva o visur kitur Rusija
Kokie kaštai? Užsisakęs internetu ir po 10 min atėjęs atsiimti,tau tuos vaistus vaistininkė paduos iš to paties stalčiaus kaip ir atėjusiam pirkti be internetinio užsakymo. Tai kodėl 2 analogiškų vaistų iš to paties stalčiaus ir tuo pat metu kaina skiriasi dvigubai???
Visos tos kortelės su duomenų rinkimu (kad piemenės akis paganytų), akcijos, neadekvati internetinė prekyba yra išpūstas burbulas tam, kad prikepti rinkodaros vadybininkai darbo turėtų
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų