• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
Partnerio turinys
Turinys paruoštas bei kontroliuojamas projekto partnerio

Norite turėti madingos spalvos automobilį? Šiemet mados viršūnėje atsidurtumėte, jeigu išsiriktumėte švelnaus persikų atspalvio mašiną. Juk būtent persikinę „Peach Fuzz“ Pantone spalvų institutas paskelbė 2024 metų spalva. „Tačiau norint būti madingiausiems, po metų tektų rinktis kitą automobilį“, – sako Gediminas Dijokas.

Norite turėti madingos spalvos automobilį? Šiemet mados viršūnėje atsidurtumėte, jeigu išsiriktumėte švelnaus persikų atspalvio mašiną. Juk būtent persikinę „Peach Fuzz“ Pantone spalvų institutas paskelbė 2024 metų spalva. „Tačiau norint būti madingiausiems, po metų tektų rinktis kitą automobilį“, – sako Gediminas Dijokas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prekybos automobiliais platformos „Caramba.lt“ vadovas primena, kad Pantone institutas po kelių mėnesių ims rinkti kitą spalvą, kurią paskelbs 2025-ųjų.

REKLAMA

G. Dijokas pripažįsta, kad automobilio spalva pirkėjams ir pirkėjoms yra vienas svarbiausių kriterijų. Pasak jo, žmonės, kurie mėgsta išsiskirti iš minios savo apranga, šukuosena, aksesuarais, paprastai yra linkę rinktis netradicinių spalvų transporto priemones.

O tradicinėmis automobilių spalvomis pašnekovas įvardija juodą, baltą, pilką, tamsiai mėlyną – šių spalvų automobilių Lietuvos ir Europos keliuose yra daugiausia.

REKLAMA
REKLAMA

„Žinoma, gamintojai sukuria daug unikalių, skirtingų atspalvių. Dėl to „Audi A4“ modelio spalva, pavadinta „Quantum Grey“, bus kitokia negu „Opel Mokka“ modelio („Quartz Grey“), „Peugeot 3008“ („Selenium Grey“) ar „Magnetic Grey“ spalva nudažyta „Škoda Karoq“. Nors, apskritai, visus šiuos modelius būtų galima apibūdinti kaip pilkus – angliškai „grey“, – sako internetinės automobilių prekyvietės vadovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Spalvų psichologija: kodėl „Ferrari“ yra raudona?

Pašnekovas pastebi, kad pagal atspalvį automobilių ekspertai neretai gali pasakyti modelio gamybos metus, mat iki tol gamintojas tiesiog neturėjo tokios spalvos savo paletėje. Kai kurie dažai net apibūdinami kaip naujos kartos – unikali spalva ir kėbulo paviršiaus dangos savybės pirkėjams kartais būna tokios pat svarbios, kaip ir skaitmeninis prietaisų skydelis, moderni navigacijos sistema bei kitos automobilio salone atsiveriančios technologijos, kurios palengvina automobilio valdymą ir komfortą.

REKLAMA

Gamintojai gerai išmano ir spalvų psichologiją – kad vieni atspalviai žmogų gali raminti, sustiprinti saugumo pojūtį, o kiti – pažadinti norą rizikuoti ir elgtis taip, kad širdis imtų plakti greičiau. „Kaip manote, kodėl klasikinė „Ferrari“ spalva jau daugybę metų yra raudona?“, – retoriškai klausia G. Dijokas.

REKLAMA

Anot spalvų psichologijos tyrimų, raudona spalva žmonėms gali sukelti daug stiprių emocijų ir asociacijų. Ji gali simbolizuoti ir aistrą, meilę ir pyktį, pavojų. Kraujas, energija, galia, ambicijos ir lyderystė – tai dar kelios dažnai kultūroje pasitaikančios raudonos spalvos asociacijos. Visa tai vienija rizikos, ribų ir normų peržengimo tema. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tuo tarpu žalia spalva – gamtos, ramybės, tvarumo, atsipalaidavimo ir pusiausvyros simbolis. Ji asocijuojama su augimo ir klestėjimu. Tyrimai rodo, kad žalios spalvos aplinka gali pagerinti asmens koncentraciją ir sumažinti stresą.

Sumažėjęs kraujospūdis ir stipresnis ramybės pojūtis – tokia gali būti ir mėlynos spalvos nauda. Garsūs prekės ženklų kūrėjai ir dizaineriai mėlyną naudoja norėdami perteikti saugumo, stabilumo, patikimumo ir netgi išminties akcentus.

REKLAMA

Lietuviai mėgsta rinktis praktiškas spalvas

Padėdami išsirinkti automobilį, startuolio Caramba.lt konsultantai įdėmiai įsiklauso į kiekvieno kliento pageidavimus ir išsiaiškina poreikius. Tada atveria daugiau negu 100 tūkstančių naudotų automobilių asortimentą ir įjungia filtrus, kurie akimirksniu atrenka konkrečiam pirkėjui labiausiai tinkamus variantus.

REKLAMA

„Kalbėdami apie automobilio spalvą, visada aptariame praktiškumo klausimą, pasidalijame rekomendacijomis. Pavyzdžiui, kad tam tikrų atspalvių automobilius parduoti yra lengviau negu kitų“, – atskleidžia startuolio vadovas G. Dijokas.

Taip pat nustatyta, kad raudoną, geltoną ar oranžinę labiau veikia saulės spinduliai, dėl to šios spalvos yra labiau linkusios blukti. Savo ruožtu gamintojai šią problemą stengiasi išspręsti gerindami dažų pigmentų atsparumo savybes, pasirūpindami papildoma apsaugine danga. Neutralių spalvų blukimas yra ne toks spartus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Juoda visada yra klasika. Tačiau juodų automobilių savininkai žino – kad mašina visada atrodytų puikiai tenka dažniau užsukti į plovyklą. Pavasarį gali pasirodyti, kad kėbulo paviršius yra tarsi didelis žiedadulkių magnetas“, – sako G. Dijokas. Kita vertus, šviesių spalvų automobiliai galbūt yra praktiškesni, bet dalis klientų jų nesirenka manydami, kad su jais atrodys pernelyg paprasti ir nuobodūs.

Pasak pašnekovo, įtaką klientų pasirinkimams daro net interjero tendencijos. Pavyzdžiui, žmonės ieško pilkų atspalvių automobilių, nes jų namų ar biurų interjere ryškūs industriniai betono ir pilko akmens atspalviai. Kita vertus, pilkos ar sidabro spalvos automobilis išties yra praktiškas, nes dulkės ir nešvarumai ant jo paviršiaus yra ne taip pastebimi. G. Dijoko teigimu, rinkdamiesi automobilį praktiškumą vertina dauguma lietuvių.

tv3.lt

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų