• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vaizdo žaidimų rinka nuolat keičiasi, prisitaikydama prie naujų technologijų ir vartotojų įpročių. Ekspertų teigimu, 2025 metais pagrindiniai sektoriaus augimo veiksniai bus mobilieji ir debesų žaidimai, dirbtinio intelekto sprendimai bei besiformuojanti žaidimų ekosistema.

Vaizdo žaidimų rinka nuolat keičiasi, prisitaikydama prie naujų technologijų ir vartotojų įpročių. Ekspertų teigimu, 2025 metais pagrindiniai sektoriaus augimo veiksniai bus mobilieji ir debesų žaidimai, dirbtinio intelekto sprendimai bei besiformuojanti žaidimų ekosistema.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ir toliau dominuos mobilieji žaidimai

Žaidimų kūrybos ir leidybos studijos „Nordcurrent“ žaidimų prodiuseris Jaroslav Stacevič pažymi, kad mobilieji žaidimai išlieka sparčiausiai augančia industrijos dalimi, o jų populiarumą lemia didėjantis išmaniųjų telefonų ir planšetinių kompiuterių paplitimas bei nuolat tobulėjanti mobiliųjų žaidimų kokybė. Rinkos augimą skatina ir 5G ryšio plėtra – realaus laiko („Multiplayer“) žaidimuose itin svarbus greitas ir stabilus ryšys.

REKLAMA

Debesų žaidimai – ateities žaidimų platforma

Didėjanti spartesnio interneto pasiūla ir debesų žaidimų („Cloud gaming“) tobulėjimas atveria naujas galimybes industrijai bei suteikia vartotojams patogesnį prieinamumą. Ši technologija keičia tradicinį žaidimų vartojimo modelį, leisdama žaisti aukštos kokybės žaidimus be būtinybės jų atsisiųsti ar įdiegti į įrenginį. Naudotojai gali žaisti ne tik kompiuteriu, bet ir telefonais, planšetėmis ar išmaniaisiais televizoriais. Nors debesų žaidimai dar tik įsitvirtina rinkoje, prognozuojama, kad artimiausiais metais jų populiarumas sparčiai augs. 

REKLAMA
REKLAMA

Dirbtinio intelekto taikymas žaidimuose

Dirbtinio intelekto technologijos, tokios kaip „Nvidia DLSS 4“, gerina žaidimų kokybę, optimizuodamos grafiką ir tobulindamos veikėjų elgseną.

„Pažangių technologijų integracija leidžia kurti žaidimus, kurie ne tik tampa vizualiai realistiškesni, bet ir suteikia žaidėjams naujų būdų tyrinėti virtualius pasaulius. Manoma, kad ateityje dirbtinis intelektas padės sukurti dar įtikinamesnes ir labiau įtraukiančias patirtis“, – sako „Nordcurrent“ žaidimų prodiuseris.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Žaidimų konsolių evoliucija

„PlayStation“, „Xbox“ ir „Nintendo Switch“ vis dar dominuoja žaidimų konsolių rinkoje, tačiau skirtumai tarp jų ir asmeninių kompiuterių tampa vis mažiau ryškūs. Naujausios konsolių kartos pasižymi dar geresne grafika, palaiko modifikacijas ir suteikia vis daugiau funkcijų, kurios anksčiau buvo būdingos tik asmeniniams kompiuteriams.

REKLAMA

Vis labiau populiarėja nešiojami įrenginiai, tokie kaip „Steam Deck“, „Asus ROG Ally“ ir „Lenovo Legion Go“, kurie sujungia asmeninio kompiuterio galimybes ir konsolės patogumą, suteikdami vartotojams naujų žaidimų galimybių.

Papildyta ir virtuali realybė

Virtualios ir papildytos realybės technologijos vystosi skirtingais tempais. Virtuali realybė tebėra nišinė technologija, kurios plėtra vyksta lėtai, o papildyta realybė (kai skaitmeniniai elementai – grafika, tekstas, 3D objektai – uždedami ant realaus pasaulio vaizdo) sparčiai populiarėja, nes ji vis dažniau pritaikoma kasdienėse srityse – nuo žaidimų iki e. prekybos ir medicinos.

REKLAMA

J. Stacevič patikslina, kad šios technologijos atveria skirtingas galimybes – virtuali realybė leidžia vartotojams visiškai pasinerti į skaitmeninį pasaulį, o papildyta realybė siekia natūraliai integruoti skaitmeninį turinį į realią aplinką, taip plečiant jo pritaikymo ir interaktyvumo galimybes kasdieniame gyvenime.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Matome aiškią tendenciją – vis daugiau gamintojų įsitraukia į technologines lenktynes, siekdami sukurti lengvus ir patogius „išmaniuosius akinius“. Jei ši technologija pasiteisins, jie gali tapti nauju kasdieniu įrenginiu, panašiai kaip išmanieji telefonai prieš kelerius metus pakeitė mobiliųjų telefonų rinką“, – prognozuoja žaidimų prodiuseris.

REKLAMA

Turinio vartojimo pokyčiai ir rinkodaros naujovės

Tiesioginės transliacijos platformos, tokios kaip „Twitch“ ir „YouTube Gaming“, pakeitė žaidėjų bendravimo su auditorija būdus, atkreipia dėmesį J. Stacevič. Transliacijos tapo pagrindine pramogų forma, suteikiančia galimybę tapti aktyviais dalyviais. Be to, trumpųjų vaizdo įrašų kanalai „TikTok“ ir „YouTube Shorts“ leidžia pasiekti naujas auditorijas per dinamišką turinį. Ateityje žaidimų transliacijos išliks populiarios, tačiau spėjama, kad vis daugiau kūrėjų integruos interaktyvius elementus, leidžiančius vartotojams tiesiogiai įsitraukti į veiksmą.

Žaidimų ekosistema tampa įvairesne, o reklamos pajamos užima svarbų vaidmenį. „Nemokamų žaidimų populiarėjimas skatina kūrėjus ieškoti alternatyvių monetizacijos modelių, tokių kaip remiamas turinys, produktų rodymas ir mikrotransakcijos. Tai leidžia investuoti į aukštesnės kokybės dizainą, inovacijas ir pritaikytą turinį, siekiant plėsti auditoriją“, – apibendrina „Nordcurrent“ žaidimų prodiuseris.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų