„Šiandien matome, kad situacija Vilniaus mieste nėra gera, žmonės skundžiasi, kad po nuėmimo žalių rodyklių didėja kamščiai. Tai šiandien priėmėme sprendimą, kad reikalui esant įvesime moratoriumą, tai reiškia pratęsimą žalių rodyklių galiojimo laikotarpio tam, kad savivaldybė galėtų pasiruošti ir atitinkamai įvesti pakeitimus“, – žurnalistams pirmadienį kalbėjo ministras.
Svarstoma, kad žaliosios rodyklės galėtų būti sugrąžinamos dar metams. Tam reikės pakeisti Vyriausybės nutarimą.
Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas teigė, kad kol kas vertinama, kuriose sankryžose rodyklės galėtų grįžti, tačiau atsisakė atskleisti tokių sankryžų sąrašą.
„Šiuo metu mes tiksliname sąrašą ir atidžiai stebime situaciją. Paskutinėmis praėjusių metų dienomis papildėme savo sąrašą, kur diegsime naujas sekcijas ar kitus sprendimus. Kasdien mūsų specialistai stebi atskiras sankryžas, kad būtų nuspręsta, kaip galima tobulinti“, – žurnalistams pirmadienį kalbėjo vicemeras.
Eismo pakeitimai
Įsigaliojus naujiems eismo organizavimo reikalavimams, nuo 2020 m. pradžios prie šviesoforų nebeliko lentelių su žaliomis rodyklėmis. Taip siekiama sumažinti konfliktinių situacijų skaičių ir apsaugoti pažeidžiamiausius eismo dalyvius.
Kadangi nuo 2020 m. sausio 1 d. prie šviesoforų esančios žalios rodyklės netenka galios, šių metų pabaigoje savivaldybės keliuose ir gatvėse pradėjo keisti eismo organizavimą, atsisakydamos lentelių su žaliomis rodyklėmis.
Šviesoforais reguliuojamose sankryžose dešiniojo posūkio reguliavimui panaudojus lenteles su žalia rodykle sumažėja į dešinę sukančiųjų laukimo laikas, tačiau padidėja konfliktinių situacijų su kitais eismo dalyviais, judančiais pagal eismą leidžiančius signalus.
Didžiausias pavojus sukeliamas labiausiai pažeidžiamiems eismo dalyviams – pėstiesiems ir dviratininkams. Tai lemia žmogiškasis faktorius, nesugebėjimas aprėpti informacijos gausos ar elementari vairuotojo klaidos galimybė, nes būtina stebėti pėsčiuosius ir transportą, kuriems dega leidžiamasis signalas.