Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
× Pranešti klaidą
Ir vėl lipame ne tik per mokytojų,bet ir per moksleivių galvas. Paruoškime bazę. Specialistus, sumažinkite mokinių skaičių klasėse. Ar kas nors įsivaizduoja, kaip reikia mokytojui pravesti pamoką, kai 2 moksleiviai su pritaikyta programa šaukia, kitas leidžia įvairius garsus, o be jų sėdi dar moksleivių, kuriems toks elgesys SUP trukdo mokytis ir siekti rezultatų. Reikia ne tik pagalbininkų, bet ir papildomų patalpų. Sukurkite bazę, o ne numeskit viską vėl ant mokytojo pečių.
Mintis gera, bet va kaip jie ruošiasi tai įgyvendinti.. tai jau čia klausimas. Numeta ant mokyklų, nors realiai įrankių neduoda. Nes tokio dydžio klasėse, kokios dabar yra miestų mokyklose, normalus mokymasis sunkiai įmanomas. Negalia negaliai nelygu ir kalbu ne apie vaikų patyčias, vaikams gerai matyti kitokius, mokytis empatijos, bet jei nebus skirta papildomo finansavimo, nebus mažinamas mokinių skaičius klasėse neįsivaizduoju sklandaus ugdymo proceso.
@Ele
gauna švietimo ministerija didžiausią procentą finansavimo po sveikatos ministerijos tai aišku,kad turi finansuot ir reiškias yra kuo patepti,nejau tuos finansavimus ministerija išleis ant savo algų o ne mokyklų tobulinimui????
@tai juk pastoviai
Nežinau kur jie tuos pinigus leidžia, bet tai ką gauna mokyklos tų mokyklų tobulinimui yra juokas. Taip, gali siųsti mokytoją į kursus, bet klasių skaičiaus tai nepadidins, mokinių skaičiaus klasėse nesumažins, o ir kvalifikuotų pagalbininkų už minimumą jūs nerasit.
Suprantu fizinę negalią, bet kodėl vaikai turi mokėti elgtis su autizmą ar elgesio sutrikimą tirinčiu vaiku. Mokytojai tam baigia universitetą, lanko kursus, vakarais verkia, bet kita pusė mato tik integraciją ir visą pasaulį verčia suktis apie juos…
@Dovilė
yra ugdoma empatija ir kiti pojūčiai vaikai turi suprasti,kad geriau užjaust tokį vaiką kuris su negalia nei iš jo tyčiotis,nebent tavo vaikas robotas bejausmis tai nesistebiu,kad ir tu nesupranti,kodėl vaikai turi bandyt susibendrauti vieni su kitais kokie jie bebūtų ir galiausiai jai vaikas nori jis ir bendraus su tuo negalią turinčiu žmogučiu,juk per prievartą niekas neverčia būk draugas tam ir anam sakydami...
@tam ir
Peitariu, kad empatiją ugdyti yra gerai, bet tada vaikai liks be akademinių žinių, nes mokytoja turės nuolat prisitaikyti prie aplinkos. Tegu ministerija pasveria kas geriau. Kažkas teisingai pasakė: su fizinia galia vaikai klasėse yra viskas ok. Bet kaip mokyti kitus 20 kai klasę kai vienas garsus leidžia, kitas daiktus mėto visur? Vaikai nesijaučia saugūs, klasės klkmatas išbalansuotas, apie akademinius pasiekimus aš nekalbu-tai yra tik buvimas mokykloje, kur visi stresuoja: tiek mokytoja, tiek likę 20 vaikų.Kas iš padėjėjų jei jie turi dirbti pagal kitą programą? Tai geriau tegu dirba atskirai kur nei jie trukdo, nei jiems trukdo.Liūdna, kad švietimas juda tokia linkme...
Peitariu, kad empatiją ugdyti yra gerai, bet tada vaikai liks be akademinių žinių, nes mokytoja turės nuolat prisitaikyti prie aplinkos. Tegu ministerija pasveria kas geriau. Kažkas teisingai pasakė: su fizinia galia vaikai klasėse yra viskas ok. Bet kaip mokyti kitus 20 kai klasę kai vienas garsus leidžia, kitas daiktus mėto visur? Vaikai nesijaučia saugūs, klasės klkmatas išbalansuotas, apie akademinius pasiekimus aš nekalbu-tai yra tik buvimas mokykloje, kur visi stresuoja: tiek mokytoja, tiek likę 20 vaikų.Kas iš padėjėjų jei jie turi dirbti pagal kitą programą? Tai geriau tegu dirba atskirai kur nei jie trukdo, nei jiems trukdo.Liūdna, kad švietimas juda tokia linkme...
@Dovilė
kam tada yra etikos ir tikybos pamokos kurios moko priimti kitą ? o ne vyti ir bėgti nuo kito žmogaus ar atsukti jam nugarą,vietoj ištiestos pagalbos rankos...
@Dovilė
Yra žmonių kurie gauna autizmo diagnoze tik tai sulaukus 20-30 metu ir visa vaikyste to neįtaria nes papraščiausiai išmoksta tai maskuoti, tuo labiau mergaitės nes autizmas pasireiškia skirtingai tiek berniukam tiek mergaitėm ir per mažai tyrimu yra, kad laiku pastebėti požimius pas dauguma mergaičių dar ankstyvam amžiuje. Taip pat ir su hiperaktyvumo ir dėmesio sutrikimu. Žinoma, tiem vaikam reikia gal daugiau dėmesio ar pagalbos, bet aš tikrai nematau problemos kodėl negali vaikai su tomis problemomis mokytis su visais, tuo labiau, kad yra vaikų be diagnozės nors ir turi sutrikimą ir vistiek mokosi
Nematot problemos, nes nedirbant mokyklo
@Labas,
D
@Dovilė
Teisingai, bet mokytojai irgi neprivalo... Jiems už persiplesima į kelias dalis neprimokama
Senai laikas. Dabar jei neigalus vaikas mokosi normalioje mokykloje, tai jei jo neskriaudžia, taio jis patyria visiska boikota is kitu vaiku... su jo tiesiog nesisneka.. ir mokytojai nieko padaryti negali..
Seniau mus su tokiais vaikais išėsdavo iš mokyklos, dabar tos pačios mokytojos persikvalifikuos ir išės tėvus su spec vaikais į naminį mokymą. Moraliai spausti tėvus, kad jų vaikui bus geriau mokytis namie, tik ne klasėje su kitais. Tobulėjo mokytojai tik šita kryptim
@RŪTA
Taip. Tik toks variantas pats geriausias. Gera mintis, reikės taip daryti. Nes kitaip dirbti bus neįmanoma!
oooo as paziuresiu kas is to iseis ir kai amzinai nera pinigu , kazi is kur skirs papildomiems darbuotojams prie tu ,, kitokiu,, vaikuciu finansu. kaip visada nk gero ir kuo toliau tuo.....
Kur buvot anksčiau kai mano vaikui reikėjo? Kitose šalyse visi vaikai mokosi kartu!
Mokytojo padėjėjų už minimumą tikrai pririnks
Labai gaila, bet Lietuva pasižymi įvairių strategijų rašymu, bet ne jų įgyvendinimu. Pradėkime nuo paprastų dalykų - kiek Lietuvoje mokyklų, kurios yra ne vieno aukšto, turi liftus? Viena ar dvi mokyklos? Tai neįgalųjį lakys pirmame aukšte be galimybės pakilti kitur? Čia jau elementarus diskriminavimas, ypatingai prieš tokį žmogelį bus nuteikta visa likusi mokykla, nes dėl vieno vaiko ant ausų vaikščios visa mokykla.
Ar reikia tęsti, kokie sunkumai iškils?
Todėl jeigu norima šią situaciją spręsti, pirmiausiai reikia visas mokyklas fiziškai pritiakyti vaikų poreikiams. Tai kainuotų labai didelius pinigus. O dabar ŠMSM skirs tam po 1000,00 eurų mokyklai ir darykite ką norite.
Ar reikia tęsti, kokie sunkumai iškils?
Todėl jeigu norima šią situaciją spręsti, pirmiausiai reikia visas mokyklas fiziškai pritiakyti vaikų poreikiams. Tai kainuotų labai didelius pinigus. O dabar ŠMSM skirs tam po 1000,00 eurų mokyklai ir darykite ką norite.
@Aš
judejimo negalia - maziausia problema, tai tik keltuvu klausimas bet nereikia papildomu pedagogu. Visai kitas klausimas klausos, regejimo, intelekto ir pan negalios.
@a
ne kliūtis,tik jums reikia keisti požiūrį į šiuos žmones ir mitus girdėtus,nes daug kas remiasi mitais,kodėl iki šiol epilepsija sergantys dėl įdarbinimo diskriminuojami,nes žino vos du mitus darbdaviai kad nukris,kratysis gali klientą išgasdinti ir toks ir pretekstas nepriimt dirbti arba darbuotojai pradės vengti dėl ligos,nors liga neužkrečiama-tai čia tik eiliniai pasiteisinimai kentės sveiki vaikai,o jūs darykit ką nors o ne spręskit kas kentės o kas nekentės
O jei bus 2 ar 3 su skirtingais poreikiais??????
@Mokytoja
kas tie poreikiai pvz epilepsija sergantys puikiai išsilavina,išsimokslina įgyja specialybes ir dar nė vienas nenumirė,nu ir kas jei ir ištinka koks priepuolis,jis užeina ir praeina ir vėl viskas būna gerai...Tam yra tėvai jie ir informuoja kas vaikui galima ar negalima,o dar būna per daug ribojimus tėvai vaikams linkę uždėt spręsdami,jog tą gali ano negali,o pasirodo jis viską tas vaikas gali,tik gal ne taip greitai atlieka,kaip sveikas vaikas ypač jei lėtesnio mąstymo esa
@na ir
čia kalba ne apie epilepsiją. Jie kalba apie sutrikusio intelekto, su sunkiom negaliom vaikus. Neįsivaizduoju, jei ne vienas papultų į vieną klasę, apie kokybišką ugdymo procesą kalbos nėra jau. Nebent nesat susidūrę su tokiais vaikais.
@na ir
tų vaikų ir autistų su sindromais plius paralyžiais ir epilepsijos įvairiom formom,bet manęs tai nebaugina,o deja puiki gyvenime patirtis buvo su tokiais vaikais,todėl ir sakau visur yra išeitis iš padėties ir nereikia diskriminuoti ligoto žmogaus,kuris ne pats pasirinko tokiu būti,o gimė toksai ar tapo po operacijos toksai,čia bet kam taip gali nutikti.
@na ir
nereikia kisti epilepsijos - tai liga, kaip ir astma, dermatitas, diabetas ar pan. Tokios ligos netrukdo isisavinti mokymo programos kartu su visasi mokiniais. Net judejimo negalia nera problema. Bet tokios negalios kaip regos, klausos, psichines raidos sutrikimai ir pan. jau kitas reikalas. Tokiu vaiku mokymui reikia specialiai paruostu mokytoju, mokymo priemoniu, atskiros mokymo programos ir t.t ir pan.
@na ir
matyt mažai žinai apie epilepsiją,beja yra tie žmonės turintys dar gretutinių nepagydomų ligų,tiksliau lėtinių,kur irgi ir judėjimas susijas ir protinė veikla,net fizinis krūvis ribojamas,tam ir yra mokytojams daromi spec mokymai,kursai,keliauja į seminarus ir t,t kur viskas apmokėta tegul sau keliasi kvalifikaciją ir dirba o ne verkia,kad nesugebės su tokiu vaiku dirbt.Yra epilepsija sergančių kur rankos dreba nieko nei nupieš nei normaliai neparašys priklausomai kokio ūmumo liga ir kokio stiprumo yra,taigi net ir tokią ligą turint yra spec poreikiai ir palengvintas mokslas,kiti epilepsiją maišo su psichine liga,nors ji tik su neurologija susijusi,o šiaip žinoma galva yra žmogaus pagrindinis kompiuteris kuris siunčia impulsus ir tik tuomet žmogus gali pakrutint ranką,pirštą,paimt daiktą,kažką piešti,ar dar ką daryti,taigi ši liga geras pavyzdys ir gan tinkamas.Galiausiai tam valstybė ir skiria lėšų švietimo ministerijai,kad joje viskas veiktų,o ministerija už tai žmones apmokintų keltų kvalifikacijas ir jie dirbtų su visais,o ne,kad diskriminuotų ir nurašytų vienus ir dirbtų tik su sau patogiais variantais,visi turi teisę į mokslą vaikai turėti išsilavinimą,draugų mokykloj susitikti ir t,t.O galiausiai išmoks priimti tokius koki esa ir net padėt tam vaikui kuris turi negalią,o ne iš jo tyčiotis ar dar ką išdarinėti...
@Mokytoja
Tai bus ir daugiau... Ir ko čia jaudina ES, juk nebus kam dirbti, tai tegul būna sau
Lietuvoje ruošiamasi mokyklų pertvarkai: privalės atverti duris visiems vaikams, nesvarbu, kokia jų negalia