Smiltynės perkėla nurodė, kad įvedus tonažo rinkliavą keleiviniam keltui, bendrovės sąnaudos išaugs 20 proc., arba 1 mln. eurų, todėl brangs automobilių perkėlimas – nuo birželio bilieto kaina galėtų augti 23 procentais.
Tu metu Susisiekimo ministerija teigia, kad nepakeitus kainodaros uosto direkcija negalėtų investuoti į infrastruktūrą ir saugiai kelti keleivių ir automobilių per Kuršių marias.
Ministerijos teigimu, mažinami sanitarinės ir akvatorijos rinkliavų dydžiai, siekiant, kad jų suma priartėtų prie realių sąnaudų. Be to, naikinama navigacinė rinkliava – ji sujungiama su laivo rinkliava.
Skaičiuojama, kad dėl tokių pakeitimų metinės uosto pajamos augtų 1 mln. eurų: dėl sanitarinės, navigacinės, laivo ir akvatorijos rinkliavų – 35 tūkst. eurų, dėl tonažo – 975 tūkst. eurų.
Anot ministerijos, uosto direkcijos nuostolis iš Smiltynės perkėlos infrastruktūros 2020 metais buvo 546,5 tūkst. eurų, o pajamos – 44,6 tūkst. eurų.
Rinkliavos perskirstytos siekiant atitikti 2019 metų Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą bei supaprastinti rinkliavų struktūrą ir sumažinti jų skaičių.