• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Oficialiai paskelbus, kad Vilniuje ženkliai didės viešojo transporto kainos, o 30 min. trukmės bilietėlis bus panaikintas, kilo audra socialiniuose tinkluose. Miestiečiai netveria pykčiu, kad dabar norint važiuoti nedidelį atstumą teks mokėti už visos valandos bilietą ir taip išleisti daugiau. Kai kurie teigia, kad valandą važiuoti  viešuoju transportu Vilniuje beveik nėra kur. Savivaldybės atstovai tvirtina, kad toks sprendimas buvo priimtas dėl keleivių piktnaudžiavimo bei apklausos duomenų, kurie rodo, kad du trečdaliai keleivių viešuoju važiuoja ilgiau nei 30 minučių. Nepaisant to, savivaldybė sutinka, kad 30 min. bilietų šiuo metu yra nuperkama daugiausia.

Oficialiai paskelbus, kad Vilniuje ženkliai didės viešojo transporto kainos, o 30 min. trukmės bilietėlis bus panaikintas, kilo audra socialiniuose tinkluose. Miestiečiai netveria pykčiu, kad dabar norint važiuoti nedidelį atstumą teks mokėti už visos valandos bilietą ir taip išleisti daugiau. Kai kurie teigia, kad valandą važiuoti  viešuoju transportu Vilniuje beveik nėra kur. Savivaldybės atstovai tvirtina, kad toks sprendimas buvo priimtas dėl keleivių piktnaudžiavimo bei apklausos duomenų, kurie rodo, kad du trečdaliai keleivių viešuoju važiuoja ilgiau nei 30 minučių. Nepaisant to, savivaldybė sutinka, kad 30 min. bilietų šiuo metu yra nuperkama daugiausia.

REKLAMA

„Pastaruosius metus autobusu važiuodavau gal 2–3 kartus per savaitę ir tai dažniausiai būdavo gana trumpos, iki 20 min., kelionės. O kadangi nuvažiavus į priekį reikėdavo važiuoti ir atgal, pirkdavau 30 min. bilietą, kadangi du 30 min .bilietai kainuodavo pigiau nei visos dienos bilietas. 1 valandos bilieto imti neapsimokėdavo, nes kol ateidavo laikas grįžti namo, jis jau būdavo pasibaigęs galioti“, – naujienų portalui tv3.lt skundėsi vilnietis.

REKLAMA
REKLAMA

Jis pridūrė, kad dabar važiuojant viešuoju transportu, neturės jokios kitos alternatyvos, kaip tik įsigyti 1 valandos bilietą, kurį išnaudos per pirmas 20 minučių.

REKLAMA

„Likusių 40 minučių sustabdyti negali, jos vis tiek iškapsės, ir tau reikės pirkti naują bilietą. Tai gaunasi, kad už tą pačią kelionę dabar ne tik sumokėsi dvigubai daugiau, bet ir neturėsi galimybės pilnai panaudoti savo nusipirkto bilieto“, – tvirtino vilnietis.

Pašnekovas piktinosi, kad tokie sprendimai tik suteikia daugiau priežasčių gyventojams nesinaudoti viešuoju transportu ir verčiau važiuoti asmeniniu automobiliu. 

REKLAMA
REKLAMA

Gyventojų reakcijos liejasi: „žiauroka“, „absurdų absurdas“, „apgailėtina“

Įvarių pasipiktinimo reakcijų dėl šio savivaldybės sprendimo pasipylė ir socialiniuose tinkluose:

„Klaidinantis teiginys apie 2/3 važiuojančius ilgiau kaip 30 min. Jūsu techniškai negalite žinoti, kiek vidutiniškai važiuoja ilgalaikius bilietus turintys žmonės, tad jie į statistiką nepatenka. Prašom pateikti aiškų įrodymą. Apgailėtina, kad prieš pabrangimą vyko diskusijos apie 15-20 min. bilieto įvedimą (toks tikrai ne viename Europos mieste yra). O jūs sugebate dar 30 min. bilietus panaikinti!“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Visiškas pasipinigavimas, Vilniuje važiuoti ilgiau nei 30 min. reikia nebent piko metu. Dabar turėsiu mokėti už 60 min. bilietą, kai man iki darbo trunka važiuoti apie 15min?? Nesu gyvenime prasitęsus bilietėlio dar pusvalandžiui, važinėjant Vilniuje į įvairias vietas! Vilniui gyvenu virš 10 metų ir važinėju tik viešuoju transportu nuo studentų laikų! Čia jau kokios peticijos reikėtų, kad nebūtų naikinami 30 minučių bilietai, nes nu absurdų absurdas!“

REKLAMA

„Sunku patikėti, kad 2/3 važiuoja ilgiau nei 30 min. Ar tikrai čia teisinga informacija? Ar ši informacija pateikta pagal įsigytų 60 ir 30 min. bilietų skaičių per tą patį laiko tarpą, ar kaip? Kadangi su automobiliu bus keliauti pigiau, nei su viešuoju transportu, teks daugumai sugrįžti prie automobilio. Tai tokiu būdu didinama oro tarša, kamščiai. Jeigu bilietas brangsta dvigubai (0,65–1,25), na, sakyčiau, žiauroka.“

REKLAMA

„Labai nuvylė šis sprendimas, kad panaikinot 30 min. bilietus., nes 99 proc. tik tokiais ir važinėjau.“

„Tai dabar pavažiuot porą stotelių reikia sumokėti už 60 min.? Dabar teks tikrai atsisakyti viešojo transporto… Blogesnio sprendimo negalėjo ir sugalvot.“

Savivaldybė sako, kad 30 min. bilietų nuperkama daugiausia: bilieto naikinimą lemia kita priežastis

Vilniaus miesto savivaldybės atsiųstame komentare naujienų portalui tv3.lt tvirtinama, kad pirminiame projekte buvo siūloma viešojo transporto bilietų kainas siūlyta kelti nuo dabartinės 0,65 Eur kainos iki 1,25 Eur, o 60 minučių trukmės bilietų – nuo 0,90 Eur iki 1,75 Eur.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vėliau buvo nuspręsta, kad už 1,25 Eur kainą keleiviai galės keliauti 60 minučių, tai yra bazinė kaina, kurią keleivis mokės už vieną kelionę viešuoju transportu.

„Viešojo transporto bilietų kainodaros sudaromos tokiu principu, kad skatintų dažnai keliaujančius rinktis ilgalaikius bilietus. Vienkartiniai bilietai skirti rečiau keliaujantiems, miesto svečiams pagal jų poreikius.

30 dienų bilietas Vilniuje kainuos tiek, kiek kainuotų kasdien nusipirkti po vieną 60 minučių bilietą – taigi kasdien važiuojantiems į ir iš darbo viešuoju transportu, labiau apsimokės pirkti ilgalaikį bilietą. Jei keliavimo įpročiai panašūs visus metus, dar labiau apsimokės pirkti metinį bilietą, kurio kaina atitiks maždaug 10,6 mėnesinių bilietų kainos“, – tvirtino savivaldybės atstovas Gabrielius Grubinskas.

REKLAMA

Atsakyme akcentuojama, kad šiuo metu daugiausia nuperkama 30 min. trukmės bilietų, tačiau, anot savivaldybės atstovo, pernai metais atlikto tyrimo duomenys rodo, kad du trečdaliai keleivių viešuoju važiuoja ilgiau nei 30 minučių.

„Tyrimo, kuriame dalyvavo 2,8 tūkst. vilniečių, duomenimis, 56,86 proc. viešojo transporto keleivių kelionės trunka 30–60 minučių, 9,75 proc. – daugiau nei 60 minučių. Kartu šios dalys sudaro 66,61 proc. Likusieji viešuoju transportu keliauja iki 30 minučių. Apklausą atliko tyrimų bendrovė UAB Kokybės ekspertai“, – aiškinama atsakyme.

REKLAMA

Priduriama, kad įvertinant spūstis ir kitas viešojo transporto vėlavimo galimas priežastis, taikomas 10–15 minučių „tolerancijos laikotarpis, per kurį viešojo transporto kontrolieriai nebaudžia su pasibaigusio galiojimo 30 minučių bilietu važiuojančių keleiviųi“.

„Tai sukuria galimybę keleiviams įsigyti 30 min bilietą, bet realiai keliauti iki 45 minučių – t. y. atveria galimybes piktnaudžiavimui, apsunkina kontrolės darbą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Trumpalaikių bilietų nebeskirstant į dvi rūšis tikimasi daugiau aiškumo, paprastumo keleiviams. Kitose Baltijos šalių sostinėse taip pat naudojami tik vienos rūšies vienkartiniai bilietai: Rygoje naudojamas 90 minučių bilietas, kuris kainuoja 1,5 Eur, Taline – 60 minučių bilietas, miesto svečiams ir neregistruotiems gyventojams kainuojantis 2 eurus“, – aiškinama savivaldybės atsakyme.

Pabrangintos viešojo transporto kainos

Sostinės taryba nusprendė nuo liepos Vilniuje branginti visų viešojo transporto bilietų kainas.

REKLAMA

Trečiadienio posėdyje už siūlymą balsavo 28, prieš buvo 20 tarybos narių, nesusilaikė nė vienas. Pokyčiai įsigalioja nuo liepos 1 d., tačiau dar iki rugsėjo pabaigos keleiviai galės važiuoti su iš anksto įsigytais seno nominalo bilietais, o nuo spalio senomis kainomis įsigytų bilietų aktyvuoti nebegalės.

Šiuo, jau antru balsavimu, priimtas po pristatymo sausio pabaigoje pakoreguotas bilietų kainų paketas.

Pagal pirminį siūlymą, kurį pateikė savivaldybės įmonė „Judu“, 30 minučių bilieto kainas ketinta didinti nuo 0,65 iki 1,25 euro, o 60 minučių – nuo 0,9 iki 1,75 euro. Tuo metu ilgalaikį 30 dienų bilietą siūlyta branginti nuo 29 iki 45 eurų, o 30 dienų (tik darbo dienomis) – nuo 26 iki 40 eurų. 

REKLAMA

Tačiau pagal atnaujintą variantą pusvalandžio trukmės bilietas panaikintas, o palikto valandos trukmės bilieto kaina pakelta ne iki 1,75, bet iki 1,25 euro. Tuo metu ilgalaikis 30 dienų bilietas (su savaitgaliais) po korekcijų branginamas ne iki 45, bet iki 38 eurų.

12 mėnesių bilietas branginamas nuo 310 ne iki 480, bet iki 405 eurų, o 90 dienų bilietas – nuo 81 iki 110 eurų (vietoje anksčiau planuotų 125 eurų)

Tuo metu 1 dienos bilieto kaina nuo 5 eurų kyla iki 7,5 euro, 3 dienų – nuo 8 iki 13,5 eurų.

Taip pat įvedamos naujos bilietų rūšis – šeimos, grupiniai, didelių grupių ir bilietai dviems kelionėms.

REKLAMA
REKLAMA

Kartu išlaikomos esamos lengvatos studentams ir moksleiviams bei kitos, numatytos įstatyme, išskyrus metinius bilietus senjorams – kaina suvienodinama su tokiu pradinukų bilietu ir didinama nuo 2,9 iki 10 eurų. 

Vilniaus savivaldybė anksčiau teigė,  jog naujoji kainodara miestiečius skatins pereiti nuo trumpalaikių iki ilgalaikių bilietų.

Pasak jos, bilietai branginami nuo 2027-ųjų sostinėje planuojant pradėti didelį viešojo transporto infrastruktūros atnaujinimą. 

Skaičiuojama, jog nepakeitus kainodaros šie planai miestui kainuotų papildomus 90 mln. eurų su tomis pačiomis pajamomis, todėl didesnis lėšų surinkimas iš bilietų šias išlaidas padėtų „balansuoti“.

„Judu“ skaičiavimais, pagal pirminį siūlymą pakeitus kainas, miestas kasmet surinktų papildomus 20 mln. eurų.

Visgi savivaldybės planais nepatenkinti vilniečiai ir aktyvistai jau rinkosi į du protestus prieš ketinimus didinti bilietų kainas – prieš pirmąjį tarybos posėdžio balsavimą ir praėjusį šeštadienį. 

Aktyvistai argumentuoja, kad viešasis transportas autobusais ir troleibusais yra viena iš esminių paslaugų, kurią mokesčių mokėtojams turi užtikrinti miesto valdžia, o didesnės kainos labiausiai paveiks pažeidžiamiausius gyventojus.

Visgi sostinės meras Valdas Benkunskas yra sakęs, kad bilietų kainų kėlimas yra reikalingas, norint tinkamai išlaikyti turimą infrastruktūrą ir investuoti į naują.

Savivaldybės duomenimis, bilietų kainos nebuvo keistos nuo 2013 m., o infliacijos pokytis sudarė 51 proc.

Todel, kad pas mus avinu visuomene, kuria net didziausi idiotai, kaup bnskunskas puikiai manipuliuoja ir naudojasi, belieka isivaizduot, kas po tokiu cirku butu Prancuzijoje, ar Vokietijoj
Vilnius neturi milijono gyventoju ir nuo vieno galo iki kito galo uztenka nuvaziuot 30 min. Naikina nes meras vagys ir pederastas.
Pensininkai važiuoja kelis sustojimus, pvz. iki parduotuvės, turgaus ir atgal, o tam nereikia valandos...Benkunskas matyt neturi pagyvenusių tėvų, kad protelis neįjungia empatijos. O gal produktus jiems nuperka tarnai ir jiems nereikia tampyti krepšių?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame


TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų