Konkurso „Lietuvos metų automobilis 2024“ bandymų stovykloje VILNIUS TECH Transporto inžinerijos ir logistikos laboratorijos mokslininkai, ištyrę elektromobilių sėdynių ir vairo šildymo funkcijų efektyvumą, atkreipė dėmesį į iš pažiūros mažareikšmę detalę: kaip intensyviai ir tolygiai kaitinama sėdynių horizontalioji dalis.
Didžioji dalis šiuo metu rinkoje siūlomų elektromobilių sukurti taip, kad baterijos resursai būtų naudojami kuo racionaliau, o šaltuoju metų laiku salone komforto pojūtis atsirastų maksimaliai greitai.
Šiluminės vaizdo kameros matavimai
Norėdami užfiksuoti skirtumus tarp įvairių elektromobilių, VILNIUS TECH mokslininkai naudojo šiluminio vaizdo kamerą ir stebėjo, kaip sėdynės ir vairaračiai „nusidažo“ praėjus 30, 60 ir 90 sekundžių nuo šildymo funkcijos įjungimo maksimaliu pajėgumu. Kaip pažymėjo Gabrielius Mejeras, dramatiškų skirtumų tarp bandyme dalyvavusių elektromobilių nebuvo.
„Esant 2 °C oro temperatūrai, per 90 sekundžių efektyviausiai sušilo „Jeep Avenger Summit BEV“ sėdynė – ji pasiekė 20,7 °C. Antrą vietą dalijosi „Toyota bZ4X“ ir „Audi SQ8 Sportback e-tron“. Tuo tarpu „Hyundai Ioniq 6“ užfiksuotas švelniausias sėdynių šildymas,“ – teigė G. Mejeras.
Tuo tarpu intensyviausias vairo šildymas buvo „Hyundai Ioniq 6“ modelyje, kur per 90 sekundžių temperatūra siekė 29,7 °C. Vos 1 °C atsiliko „Hyundai Kona Electric“ bei „Citroën ë-C4 X“. Silpniausiai vairo šildymas veikė „Audi“ modeliuose, o matavimai atlikti būtent tose kraštinėse pozicijose, kur vairas dažniausiai laikomas rankomis.
Šildymo sprendimai vyrų sveikatai
Įdomus atradimas buvo pastebėtas „Toyota bZ4X“ ir „Subaru Solterra“ elektromobiliuose, kurie technologiškai yra vienodi. Skirtingai nuo kitų automobilių, šie modeliai jautriose zonose suformavo „apsaugines zonas“, kuriose temperatūra nebuvo pakeliama. Kaip pusiau rimtai, pusiau juokais pastebėjo komisijos narys Renaldas Gabartas, tokie sprendimai gali būti aktualūs vyrams, planuojantiems šeimos pagausėjimą.
„Medikų teigimu, 30–40 proc. porų negali susilaukti vaikų dėl vyrų vaisingumo sutrikimų. Viena iš priežasčių – pernelyg aukšta temperatūra jautriose vietose. Taigi, „Toyota bZ4X“ ir „Subaru Solterra“ šildymo sprendimai tikrai yra dėmesio verti,“ – teigė R. Gabartas.
Trys konkurso nugalėtojai
Šių metų konkurse pirmą kartą nuspręsta rinkti ne vieną, o tris „Lietuvos metų automobilio“ titulą pelniusius modelius. Dalyviai buvo suskirstyti į tris kainų kategorijas: iki 39 999 €, nuo 40 000 € iki 59 999 €, ir virš 60 000 €.
Šių metų konkurse dalyvauja šie modeliai (abėcėlės tvarka):
- „Audi SQ8 SB e-tron“
- „Citroen e-C4 X“
- „Dacia Jogger HEV“
- „Ford Ranger Raptor“
- „Hyundai Ioniq 6“
- „Hyundai Kona Electric Premium“
- „Hyundai Kona Hybrid N-Line“
- „Honda CR-V“
- „Honda ZR-V“
- „Jeep Avenger Summit BEV
- „KGM Musso Grand“
- „KGM Rexton“
- „Lexus LM“
- „Lexus RX 450h+ Plug-in Hybrid“
- „Mercedes-Benz E 300 e 4MATIC“
- „Mercedes-Benz EQE 500 4MATIC“
- „Nissan Townstar EV“
- „Nissan X-Trail“
- „Peugeot 2008“
- „Peugeot 408 PHEV“
- „Peugeot 508 SW PHEV“
- „Porsche Cayenne S“
- „Renault Austral“
- „Renault Clio“
- „Renault Espace“
- „Subaru Solterra“
- „Toyota BZ4X“
- „Toyota Prius Plug-in Hybrid“
- „Volkswagen ID.3 Pro Performance“
- „Volkswagen Touareg R-Line“
Geriausių modelių apdovanojimai ir konkurso finišas laukia gruodžio 1-ąją.