Žiemą, automobilio salone esanti šiluma padeda greičiau atitirpinti langus bei vairuojant automobilį jaustis komfortiškai, tad kai į automobilio saloną plūsta tik šaltas oras – laikas sunerimti.
Šildymo sistemos konstrukcija, automobiliuose su vidaus degimo varikliais, neleidžia iš karto pradėti pūsti šilto oro, tačiau tinkamai veikianti šildymo sistema turėtų pradėti šildyti automobilio saloną po kelių ar daugiau nei dešimties minučių nuo jos įjungimo (laikas priklauso nuo variklio tipo ir dydžio). Jei po šio laiko iš ventiliacijos angų plūsta drungnas ar net šaltas oras, tuomet turite problemų su sugedusiu šildytuvu.
Šildytuvo gedimas
Už automobilio salono jaukumą žiemą yra atsakingas šildytuvas. Tai į radiatorių panašus elementas su daugybe plonų vamzdelių, kuriais teka aušinimo skystis. Šildytuvas, kaip rodo pavadinimas, įkaista iki 90-100 °C temperatūros. Dėl to pakyla oro, kurį ventiliatorius pučia į saloną, temperatūra.
Sugedęs šildytuvas nesugeba pakankamai įšildyti pučiamo oro ir tuo pačiu nesugeba užtikrinti, jog automobilio viduje būtų šilta. Gedimą gali lemti nesandarus šildytuvas arba į šildytuvą aušinimo skystį tiekiančių žarnų defektai – mechaninis pažeidimas, užsikimšimas. Todėl šildytuvas negauna reikiamo skysčio kiekio, kad galėtų perduoti šiltą orą į vidų.
Termostato gedimas
Prieš įtariant, kad už šį gedimą yra atsakingas neveikiantis šildytuvas, iš pradžių vertėtų patikrinti termostato būklę. Tai nedidelė detalė, turinti didelę įtaką viso variklio bloko ir šildymo sistemos veikimui. Jo užduotis – valdyti aušinimo skysčio srautą mažajame ir didžiajame aušinimo sistemos grandinės ratuose.
Pirmojoje grandinėje skystis cirkuliuoja tik tarp variklio ir šildytuvo, kad į saloną kuo greičiau patektų šiltas oras. Kai įrenginys įšyla ir aušinimo skysčio temperatūra pasiekia maždaug 75-85 °C, termostatas atidaro didžiąją aušinimo rato grandinę, kurioje aušinimo skystis taip pat teka per radiatorių, kad neperkaistų.
Sugedus termostatui, jis užsiblokuoja atidarytoje arba uždarytoje padėtyje. Jei jis pakibs pastarojoje padėtyje, variklio temperatūra pradės labai greitai kilto, kol galiausiai variklis tiesiog perkais.
Jeigu termostatas užstringa atidarytoje padėtyje, tuomet dar neįkaitęs skystis vis tiek patenka į radiatorių, todėl variklis nepasiekia reikiamos darbinės temperatūros ir į šildytuvą patenka per šaltas aušinimo skystis. Šį termostato gedimą paprastai rodo krentantis variklio temperatūros rodmuo važiuojant.
Automobilyje nėra šildytuvo – kitos priežastys
Problemas gali iššaukti ir sugedęs aušinimo skysčio siurblys arba už jį atsakinga pavaros sistema. Taip pat gali būti, kad sugedo vienas iš jutiklių, prižiūrinčių šildytuvo arba termostato veikimą.
Taip pat verta patikrinti, ar tinkamai veikia pūstuvas (įskaitant komponentus, atsakingus už oro srauto stiprumą) ir skylių, pro kurias oras patenka į transporto priemonę, patvarumą.