• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Verslo klasės lėktuvas „Bombardier CRJ200“, „nutūpęs“ biurų komplekso viduje. Tokią unikalią architektūrinę idėją įgyvendino nekilnojamojo turto valdymo bendrovė „VA Reals“ kartu su architektų komanda iš „2 Bricks Architects”, rašoma pranešime žiniasklaidai.

7

Verslo klasės lėktuvas „Bombardier CRJ200“, „nutūpęs“ biurų komplekso viduje. Tokią unikalią architektūrinę idėją įgyvendino nekilnojamojo turto valdymo bendrovė „VA Reals“ kartu su architektų komanda iš „2 Bricks Architects”, rašoma pranešime žiniasklaidai.

REKLAMA

Jie tapo pirmieji pasaulyje, integravę orlaivį į kubo formos pastato konstrukciją, o šio išskirtinio projekto vystymą, trukusį vos porą metų, lydėjo daugybė inžinerinių iššūkių. Visgi lėktuvas statinyje „nutūpė“ sėkmingai ir 2021-ųjų pabaigoje bus pristatytas visuomenei, todėl idėjos sumanytojai neabejoja – objektas taps tikru traukos centru ir netgi Vilniaus architektūriniu simboliu. 

Statinį taikė prie lėktuvo

Bendrovė „VA Reals“ lėktuvą „nutupdė“ naujajame „Avia Solutions Group“ biurų pastate, kuris šiuo metu kyla Vilniaus Dariaus ir Girėno gatvėje. Jis įsikurs šalia sostinės oro uosto ir neseniai duris atvėrusios įmonių grupės būstinės. Statinys yra ambicingo projekto „Aerocity“ dalis – tai „Avia Solutions Group“ aviacijos miestelis su daugiau nei 50 tūkst. kv. m biurų, viešbučių bei aukštos kvalifikacijos darbuotojų apartamentų kompleksu.

REKLAMA
REKLAMA

Jame dar šiemet duris atvers „NewTech“ inovacijų ir technologijų slėnis, kuriame telksis industrijos profesionalai ir entuziastai. Šiame klasteryje bus vystomos aviacijos inovacijos, o susipažinti su pastarosiomis įmonių grupė kvies visą visuomenę. Visgi daugiausia dėmesio, pasak „VA Reals“ vadovo Justo Baltaduonio, turėtų sulaukti biurų pastate „nutupdytas“ orlaivis. 

REKLAMA

„Šis verslo klasės lėktuvas „Bombardier CRJ200“ yra beveik 27 metrų ilgio, virš 6 metrų aukščio ir 23 tonų svorio. Todėl jo integracijai į pastatą reikėjo išskirtinės erdvės. Šiam sprendimui įgyvendinti pastatėme aštuonių aukštų statinį, kuris yra kubo formos, su didžiuliu atriumu centre. Lėktuvas stovi pirmajame pastato aukšte, supamas stiklo sienų ir minimalistinės, lengvumo kupinos 8 metrų aukščio erdvės. Didžiulės įtakos tokiam pastato išplanavimui būtent ir turėjo viduje „nutupdytas“ lėktuvas“, – pranešime cituojamasJ. Baltaduonis. 

REKLAMA
REKLAMA

Stebinantis inžinerinis sprendimas 

Užsiminęs, jog pastato konstrukcija buvo taikoma prie jo išskirtinio interjero elemento, „VA Reals“ vadovas pabrėžia – idėja „nutupdyti“ lėktuvą statinio viduje gimė prieš porą metų. Tuomet planuota pastatyti lėktuvo „Boeing 747“ 3D spausdintą repliką masteliu 1:200. Visgi, po daugybės diskusijų nuspręsta į pastatą integruoti ne orlaivio modelį, o tikrą „Bombardier CRJ200“. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Taip gimė vienas esminių iššūkių – kaip sėkmingai jį viduje „nutupdyti“. Pradžioje svarstėme statyti pastato pagrindą, atvežti lėktuvą ir aplink orlaivį apstatyti sienas. Tačiau, tokiu atveju, bet koks statybinis nesklandumas šį interjero elementą galėjo sugadinti. Kartu būtų reikėję papildomų apsaugos priemonių, kadangi orlaiviui grėstų išorės pavojai. Todėl ėmėmės kito – sudėtingesnio, brangesnio, bet saugesnio sprendimo. Lėktuvą „nuleidome“ kranais per stogą. Šį inžinerinį iššūkį įgyvendino didžiulė komanda ir tai darė mėnesiais. Visgi rezultatas pasiteisino – lėktuvas „nusileido“ iš tikrųjų“ – apie projekto eigą pasakoja J. Baltaduonis. 

REKLAMA

Anot „2 Bricks Architects” vadovo ir architekto Vytauto Augustinavičiaus tiek architektūrinis pastato sprendimas, tiek ir viduje esantis lėktuvas atrodo išties įspūdingai. Netgi ir tuomet, kai statinio dizaino idėja nėra ekonomiška, kadangi palikta daug tuščios erdvės, kurią būtų galima išnaudoti biurams. Tačiau, kaip pastebi V. Augustinavičius, projektuojant pastatą susitelkta būtent į kūrybinius sprendimus, taip paaukojant naudingą plotą.

REKLAMA

„Biurai išdėstyti kvadrato forma pirmame aukšte aplink atriumą. Taip ši vieta atsiduria tarsi po stogu. Tai 500 kv. m. ploto erdvė, kurios viduryje stovi lėktuvas. Jį norėjome padaryti matomu iš išorės, todėl visos pastato sienos keturiose pusėse yra stiklinės. Toks ir statinio stogas, per kurį krenta natūrali, švelni, erdvę apšviečianti šviesa“, – architektūriniais sprendimais dalinasi „2 Bricks Architects” vadovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Konkuruos su Eifelio bokštu? 

Statant naująjį biurų pastatą, kruopščiai apgalvoti ne tik pagrindiniai architektūriniai sprendimai, bet ir detalės. Prabangą interjere kuria tik aukščiausios kokybės žemės atspalvių interjero medžiagos, grindų danga, baltas ir juodas „Carrara“ marmuras. 

„Dizainas buvo planuotas modernus, minimalistinis, švarus, taip užtikrinant, jog visas žiūrovo dėmesys kryps į pagrindinį interjero elementą – lėktuvą. Taip detalės neturėjo jo užgožti, o tik papildyti bendrą harmoningą visumą. Be to, orlaivis yra nikeliuotas, o į patį lėktuvą įeiti galės kiekvienas lankytojas“, – pabrėžia „VA Reals“ vadovas. Todėl, jo teigimu, tiek naujasis biurų pastatas su orlaiviu viduje, tiek aplink esantis „NewTech“ inovacijų ir technologijų slėnį taps tikru traukos centru visiems vilniečiams bei miesto svečiams. Čia iškils funkcionalios viešosios erdvės, duris atvers komercinės paskirties vietos, itališko maisto restoranas.

„Paryžius turi Eifelio bokštą, Londonas – Big Beną: savo architektūriniais simboliais gali pasigirti daugybę miestų visame pasaulyje. Mes tikimės, kad juo nuo 2021-ųjų pabaigos taps antroji „Avia Solutions Group“ būstinė su lėktuvu viduje. Šis projektas išskirtinis tuo, jog yra nuspręstas įgyvendinti Vilniuje, nors įmonių grupė turi beveik 100 atstovybių skirtingose šalyse. Todėl, būdamas vienintelis pasaulyje, jis atveria visas galimybes pamatyti tikrąjį aviacijos industrijos žavesį kiekvienam norinčiajam“, – reziumuoja Justas Baltaduonis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų