Penktadienį „Login 2025“ konferencijoje TV3 žiniasklaidos grupės verslumo projekto „Rykliai. Lietuva“ investuotojai pasidalijo savo įžvalgomis, kokių klaidų nevertėtų kartoti, jeigu nenorite prarasti investuotojų susidomėjimo.
Nors renginio metu idėją pristatę dalyviai nesulaukė teigiamos reakcijos iš investuotojų, tačiau išsakytos „ryklių“ idėjos ir patarimai neabejotinai praturtino susirinkusiųjų verslo žinių bagažą.
Pinigai gali tapti didžiule bėda versle
„Kilo Health“ įkūrėjas Tadas Burgaila, vertindamas vieną iš renginio metu pristatytų idėjų, teigė, kad jeigu rinkoje ketinate pasiūlyti kokį nors produktą, labai svarbu neužsisvajoti ir dėmesį sutelkti į naujų idėjų generavimą marketingo srityje.
„Mes visą laiką apie produktą galime kalbėti valandas.
Ir čia yra bėda visų gamybinių produktų, kuriuos lengva pagaminti. Nes visi pasakoja tą patį ir tada kažkaip tikisi parduoti“, – dėmesį atkreipį T. Burgaila.
Ir net jei investuotojai iš tiesų patikėtų jūsų pristatyta idėja bei vėliau gautumėte 150 tūkst. eurų, kurie būtų pasitelkiami marketingo plėtojimo tikslais, tai nereiškia, kad jūsų produktas sulauks išsvajotos sėkmės rinkoje.
„Tiems, kas nori daryti marketingą, jiems nereikia 150 tūkst. eurų. Jie sėda į lėktuvą, kažkaip patenka Amerikoje į jachtą su „Walmart“ pardavimų vadovu, prigirdo jį ir patenka į lentynas.
Planas veikia visai kitu kampu negu pinigai. Kartais pinigai yra labai didžiulė bėda versle. Tu duodi 150 tūkst. eurų ir tada mes galvojame: pasisamdysime reklamos agentūrą ir mums padarys komunikaciją. Tačiau jokia reklamos agentūra gyvenime nėra padariusi verslo“, – patirtimi dalijosi investuotojas.
Jo įsitikinimu, net jei pristatytas gamybinis produktas yra itin kokybiškas, būsimiems verslininkams vis tiek yra be galo svarbu susitelkti ir atrasti būdų, kaip sukurtą prekę pasiūlyti vartotojams.
O tai padaryti, pasak jo, gali būti sudėtinga, nes šiuolaikinė pasiūla yra milžiniška.
„Visa esmė tokių produktų: kaip man pavyks tai parduoti už 100 mln. eurų? Ir čia yra 95 proc. verslo.
Bet kai nėra atsakymo, aš niekaip negaliu investuoti. Čia ir yra tas skirtumas, kada tu sugebi kažkaip visame šitame pasaulyje, šitose džiunglėse, atrasti, kaip tu gali parduoti geriau negu kiti“, – kalbėjo T. Burgaila.
Tuo metu advokatų bendrijos „Walless“ vadovė Dovilė Burgienė antrino, kad verslo idėją plėtojantys žmonės investuotojų dėmesį gali patraukti, jeigu turės sukūrę aiškų verslo modelį.
„Kuo mažiau kalbėti apie produktą ir kuo daugiau apie verslo planą. Ir kaip tu tai įgyvendinsi. Ir labai pardavimų stiliumi tą daryti, kad jie patikėtų, kad tu pardavinėsi kitiems taip pat“, – kalbėjo ji.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!