Dalis šios sumos yra įtraukta į didžiulį 2 trln. jenų biudžetą, skirtą automobilių baterijų kūrimui ir gamybai, apie kurį Japonijos milžinė paskelbė gruodį, naujienų agentūrai AFP teigė bendrovės atstovas spaudai.
Automobilių gamintojos visame pasaulyje spartina perėjimą prie elektrinių transporto priemonių, nes vyriausybės vis labiau spaudžia atsisakyti automobilių su vidaus degimo varikliais, taip pat dėl Elono Musko „Tesla“ sėkmės.
„Toyota“, didžiausia automobilių gamintoja pasaulyje, dėmesį sutelkė į hibridinius variklius ir pirmoji pradėjo naudoti vandenilį kaip ateities kurą. Visgi iki šiol buvo ji vangiai ėmėsi baterijomis varomų elektrinių transporto priemonių, kurios buvo laikomos raktu mažinant anglies dvideginio išmetimą, gamybos.
„Su šia investicija „Toyota“ ketina padidinti savo bendrus baterijų gamybos pajėgumus Japonijoje ir JAV iki 40 gigavatvalandžių“, – teigiama bendrovės pranešime.
Pasak „Toyota“, bendrovė ketina pradėti gaminti elementus baterijomis varomoms transporto priemonėms dviejose šalyse 2024–2026 metais.
Japonijoje investicijos sieks apie 400 mlrd. jenų, o JAV – apie 325 mlrd. jenų, pranešė bendrovė, kuri tikisi, kad naujoji jos baterijų gamykla Šiaurės Karolinos valstijoje pradės veikti 2025 metais.
Naujasis panešimas paskelbtas po to, kai Japonijos automobilių milžinė „Honda“ ir Pietų Korėjos akumuliatorių gamintoja „LG Energy Solution“ pirmadienį paskelbė kursiančios bendrą įmonę, per kurią į baterijų elektromobiliams gamyklą JAV investuos 4,4 mlrd. JAV dolerių.
O praėjusį mėnesį Japonijos elektronikos gamintoja „Panasonic“, savo produkciją tiekianti ir „Tesla“, paskelbė apie 4 mlrd. JAV dolerių investicijas į naujos elektromobilių baterijų gamyklos statybą Jungtinėse Valstijose.