Perkant tokiu būdu iš karto nereikia mokėti visos pirkinio sumos. Ji išdėliojama per ilgą laiką ir mėnesinė įmoka atrodo daug mažesnė. Tačiau iš tikrųjų su palūkanomis sumokama daug daugiau.
Gražiais prekybininkų įkalbinėjimais patikėjusi pensininkė iš Radviliškio ilgai negalvojo ir išsimokėtinai įsigijo pagalvę ir antklodę net už 1,1 tūkst. eurų.
Tik pasirašiusi sutartį moteris suprato, kad 2 metus, kiekvieną mėnesį iš pensijos jai atskaičiuos 50 eurų. Todėl ji kreipėsi į pardavėją dėl sutarties nutraukimo.
Prekių pristatymas kavinėje
Portalo tv3.lt skaitytoja Rūta (tikrieji vardas ir pavardė redakcijai žinomi) pasakojo, kad jos močiutė neapdairiai naujai patalynei išleido daugiau nei 1 tūkst. eurų.
„Mano 75 metų močiutė dalyvavo prekių pristatyme kavinėje ir ten įsigijo, matyt, auksinę pagalvę ir antklodę, nes šie pirkiniai jai atsiėjo 1149 eurus.
Jau netrukus prekės buvo pristatytos močiutei į namus, kaip ir lizingo sutartis. Ją močiutė pasirašė ir įsipareigojo 2 metus kas mėnesį už prekes sumokėti po 50 eurų“, – pasakojo moteris.
Rūta pasakojo, kad tik pasirašiusi sutartį močiutė suprato, kad kas mėnesį iš savo mažos pensijos dar turės pervesti po 50 eurų, už prekes, kurios jai nebepatiko.
„Močiutė išpakavo prekes, tačiau tiek antklodė, tiek pagalvė, anot jos turėjo, keistą kvapą, todėl jomis nesinaudojo“, – pasakojo moteris.
Anot jos, močiutės vaikai ir anūkai gyvena svetur.
„Likau vienintelis jai artimas žmogus šalia. Daug dirbu, todėl tik beveik po mėnesio sužinojau apie šį močiutės naująjį pirkinį.
Iš pradžių ji net gėdijosi, kad ją taip apgavo, o ji patikėjo ir nusipirko tą stebuklingą pagalvę ir antklodę. O man buvo šokas, kad įmonės įkalbinėja vyresnius žmones lizingu pirkti tokias brangias prekes“, – pasakojo Rūta.
Ji tikino ,kad iš karto susisiekė su lizingo įmone.
„Jie tikino, kad privalau kreiptis į pardavėją. Tačiau perspėjo, kad jau praėjo labai daug laiko. Vis tik nusiunčiau laišką ir laukiu atsakymo, nes man čia panašu ne į pardavimus bet į aferą. Tuose įmonės seminaruose tik ir bandoma apgauti ir įtikinti žmones pirkti daiktus, kurių jiems iš tikrųjų nereikia“, – piktinosi Rūta.
Pinigus grąžins?
Bendrovė „Merkurita“ portalui tv3.lt komentavo, kad jaučiasi atsakinga prieš savo klientus ir visus iškilusius klausimus su jais išsprendžia.
„Šiuo metu su kliente deriname prekių grąžinimą ir sutarties nutraukimą“, – komentavo įmonė.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) informavo, kad įsigijęs prekę ne prekybai skirtose patalpose vartotojas, vadovaudamasis Civilinio kodekso nuostatomis, turi teisę per 14 d. atsisakyti sudarytos sutarties bei privalo apie tai raštu informuoti pardavėją.
Jei pardavėjas nesutinka tenkinti vartotojo reikalavimo, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl prašymo išnagrinėjimo ne teismo tvarka.