Ch. B. Sullenbergeris dar 2009 m. įvykdė pasaulį nustebinusį nusileidimą. Jo pilotuojamam lėktuvui susidūrus su paukščiais, lėktuvas ėmė kristi, tačiau pilotas sėkmingai nutupdė orlaivį į Hudsono upę. Incidento metu niekas nenukentėjo, o pasaulį sujaudino nuotraukos, kuriose buvo užfiksuoti ant lėktuvo sparnų upėje sustoję keleiviai.
Sullenbergeris įvertino aviakatastrofą JAV
Ch. B. Sullenbergeris pastebi, kad dabartinis aviacijos istorijos etapas yra išskirtinai saugus. Vis dėlto, anot piloto, trečiadienį Vašingtone įvykusi tragedija parodė, kad kokie budrūs turime būti aviacijoje. Kiekviena lėktuvų avarija turi rimtą pamoką, sako jis.
Jo įsitikinimu, istorija jau išmokė daugybės skaudžių pamokų, šiandieniniai laikai leidžia išvengti kraujo praliejimo, todėl mokytis reikėtų iš smulkių incidentų, o ne iš tokių avarijų.
Ch. B. Sullengergeris sako, kad Reigano oro uoste skraidantys pilotai turi mokytis papildomai. Šiame oro uoste eismas yra intensyvus, o kilimo ir tūpimo takai yra trumpi. Oro uostas pastatytas XX a. ketvirtojo dešimtmečio pabaigoje.
„Nuo to laiko jis nelabai pasikeitė. Žinoma, jį papildėme technologijomis. Tačiau daugelis technologijų yra senos“, – sako pilotas.
Anot jo, lėktuvas skrido naktį ir virš vandens, o tai buvo du veiksniai, dėl kurių išvengti sraigtasparnio lėktuvui buvo sudėtinga.
„Naktį visuomet kitaip matai kitus orlaivius – iš esmės viskas, ką gali padaryti, tai matyti jų šviesas. Reikia bandyti suprasti: ar jie virš jūsų, ar po jumis? Arba kaip toli? Arba kuria kryptimi jie skrenda?“ – komentuoja pilotas.
„Naktį viskas sunkiau“, – priduria Ch. B. Sullenbergeris.
Legendinis pilotas
Ch. B. Sullenbergeris saulėtą 2009 m. sausio popietę pilotavo „Airbus A320“. Netrukus po pakilimo lėktuvas ore susidūrė su būriu žąsų, išsijungė abu lėktuvo varikliai.
Pilotas nusprendė lėktuvą tupdyti Hudsono upėje. Nusileisti pavyko, niekas nusileidimo metu nebuvo sužeisti. Galiausiai visi keleiviai ir įgula saugiai paliko lėktuvą. Lėktuvu skrido 150 keleivių ir penki įgulos nariai.
Apie šią istoriją buvo sukurtas filmas „Sully“, o istorija iki šiol vadinama stebuklu virš Hudsono.
Ką žinome apie oirlaivių katastrofą?
Trečiadienį besileisdamas nacionaliniame Reigano oro uoste Vašingtone „Bombardier“ keleivinis lėktuvas susidūrė su kariniu JAV sraigtasparniu „Black Hawk“. Abu orlaiviai ore virto fakelu ir krito į Potomako upę. Jau buvo rastos abi keleivinio lėktuvo juodosios dėžės.
Buvo skelbiama, kad vanduo išplovė kūnus ir lėktuvų nuolaužas.
Gelbėjimo operaciją vykdė apie 300 gelbėtojų, jų darbą sunkino šaltis, tamsa, vėjas ir ledas.
Orlaivį „Canadair Regional Jet 700“ (CRJ700) Kanadoje pagamino bendrovė „Bombardier“. Tokiame orlaivyje gali tilpti nuo 68 iki 78 keleivių. Oro bendrovės „American Airlines“ interneto svetainėje rašoma, kad jos CRJ700 talpina 65 žmones.
CRJ700 yra varomi dviem reaktyviniais varikliais, sumontuotais orlaivio gale. CRJ-700 serijos lėktuvai pirmą kartą pakilo į orą 1999 m., o jų gamyba baigėsi 2020 m. Trečiadienį sudužęs orlaivis buvo pagamintas 2004 m.
JAV kariuomenės sraigtasparnius UH-60 „Black Hawk“ gamina bendrovė „Sikorsky Aircraft“, priklausanti gynybos milžinei „Lockheed Martin“. Gamintojo teigimu, jis varomas dviem turbininiais varikliais ir gali gabenti iki 12 karių.
Keleivinis lėktuvas transliavo ADS-B signalus, o sraigtasparnis „Black Hawk“ naudojo kitą sistemą – MLAT. Anot BBC analizės, tokiuose orlaiviuose yra įrengtos sistemos, skirtos aptikti netoliese skrendančius orlaivius, įskaitant eismo susidūrimų vengimo sistemą (TCAS).
JAV su sraigtasparniu susidūrusiame lėktuve buvo pasaulio dailiojo čiuožimo čempionai Jevgenija Šiškova ir Vadimas Naumovas. Vėliau paaiškėjo, kad lėktuve taip pat buvo JAV sportininkų. Dar vėliau buvo paskelbtos ir kitų keleivių tapatybės. Tarp lėktuvo keleivių buvo vaikų, paauglių, jų tėvų, vertintų darbuotojų.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!