Tyrimo autorė profesorė Caroline Fitzpatrick sakė: „Planšetinių kompiuterių naudojimas 3,5 metų amžiaus vaikams buvo reikšmingai susijęs su polinkiu į pyktį ir nusivylimą po vienerių metų“.
Išmanieji įrenginiai kenkia vaiko emocijų kontrolei
Mamos ir tėčiai vis dažniau naudoja ekranus, kad suvaldytų vaikus kelionės ar vakarienės metu. Prof. C. Fitzpatrick nustatė, kad net jei tai juos nuramina tą akimirką, tai gali pakenkti jų ilgalaikei emocinei kontrolei.
2020–2022 m. tyrime dalyvavo 315 tėvų Naujojoje Škotijoje, Kanadoje. Jų vaikai vidutiniškai šešias su puse valandos per savaitę praleisdavo naudodamiesi išmaniaisiais įrenginiais – telefonais ar planšetiniais kompiuteriais.
Nustatyta, kad trimečiai, kurie kasdien prie jų praleisdavo valandą ir 15 minučių daugiau nei vidutiniškai, po metų pykčio ir nusivylimo skalėje surinko 22 proc. daugiau balų.
Labiausiai pykstantys ketverių metų vaikai, sulaukę penkerių metų amžiaus taip pat buvo didžiausi planšetinių kompiuterių naudotojai.
Mokslininkai teigė, kad šis įprotis gali sudaryti užburtą ratą.
Žurnale „JAMA Pediatrics“ mokslininkai rašė: „Tai rodo, kad planšetinių kompiuterių naudojimas gali pakenkti vaiko gebėjimui efektyviai valdyti emocijas kasdienėje veikloje. Be to, daugiau pykčio išreiškiantys vaikai gali naudoti daugiau skaitmeninių strategijų, kad sušvelnintų savo protrūkius“.
Trys ketvirtadaliai JK mažamečių vaikų naudojasi planšetiniais kompiuteriais
Jungtinės Karalystės „Ofcom“ duomenys rodo, kad praėjusiais metais 75 proc. 3–4 metų amžiaus vaikų naudojosi planšetiniais kompiuteriais, kad galėtų naudotis internetu.
Devyni iš dešimties naudojasi internetu vaizdo įrašams žiūrėti, o pusė – žinutėms ir skambučiams.
Kanados tyrėjai teigė, kad nors planšetiniais kompiuteriais naudojamasi dažnai, vaikams reikia bendravimo su žmonėmis, kad jie išsiugdytų emocinius ir socialinius įgūdžius.
Jie sakė: „Yra įrodymų, kad vaikai mokosi emocijų reguliavimo per du mechanizmus – stebėdami tėvus ir į emocijas orientuotą auklėjimą. Dažnesnis vaikų naudojimasis planšetiniais kompiuteriais gali sumažinti mokymosi galimybes. Vaikai, kurie neišsiugdo gebėjimo veiksmingai valdyti pykčio ir nusivylimo protrūkius, gali susidurti su prastesniais sveikatos, akademiniais ir socialiniais rezultatais“.
Tyrimo bendraautorius Pedro Mario Pan pridūrė: „Tėvams, kurių vaikams dažniau pasireiškia pykčio ir nusivylimo protrūkiai, rekomenduojama nenaudoti ekranų, kad jie nusiramintų, verčiau sutelkti jų dėmesį į diskusiją“.
Tokie dalykai aplamai turėtų būti nuo kokios penktos klasės ir to pilnai pakaktų "kompiuteriniam raštingumui".