Į naujienų portalą tv3.lt kreipėsi vilnietė Gražina. Moteris pasakojo, kad viso karantino metu jai šiek tiek skaudėjo dantį. Pasibaigus karantinui, ji nusprendė nueiti į odontologijos kliniką, tačiau joje netikėtai gavo visai ne tą, ko prašė.
Gydytojų klaidą pastebėjo tik praėjus vaistų poreikiui
„Kadangi per karantiną paslaugos buvo labai brangios, o kartais išvis nepasiekiamos, tai palaukiau, kol jis baigsis“, – sakė skaitytoja.
Moteris užsirašė į nedidelę odontologijos kliniką sostinėje.
„Atėjo vizito diena, buvo ankstyvas rytas. Prieš tai buvau įspėjus, kad tai greičiausiai bus paprastas plombavimas, aš spėjau, kad ten yra skylutė, nes aš ją galiu liežuviu apčiuopti ir ten gana skauda“, – pasakojo Gražina.
Nuėjus į kliniką, gydytoja moters perklausė, kokia jos problema. Gražina patikslino, kad viršuje dantyje yra skylutė.
„Gydytoja ją (skylutę – aut. past.) apžiūrėjo, pakrapštė ir, man atrodė, kad teisingą dantį krapšto. Paklausė, ar noriu nuskausminimo, paprašiau to, suleido vaistų, nutirpo viskas. Per pusę valandos išgręžė, suplombavo. Atrodė, kad viskas gerai. Pusė žandikaulio buvo aptirpę, nelabai jaučiau, ką ten darė“, – kalbėjo moteris.
Už šį vizitą Gražina sumokėjo 55 eurus. Kai moteris grįžo namo ir nustojo veikti nuskausminamųjų poveikis, ji pajuto, kad ta ertmė, dėl kurios ir kreipėsi į odontologijos kliniką, vis dar jaučiasi palietus ją su liežuviu.
„Pamačiau, kad dantis esantis prie pat yra akivaizdžiai plombuotas. Supratau, kad sutaisė ne tą dantį, kurio prašiau“, – teigė ji.
Gražina nežino, kaip tokioje situacijoje reikėtų elgtis.
„Aš net nežinau, ar tas dantis, kuris buvo šalia, ar jis buvo nesveikas ar man jį sutaisė, nes pagalvojo, kad aš juo skundžiuosi. Kaip man dabar tą žinoti?“ – svarstė skaitytoja.
Ji teigė nežinanti, ar, jei kreiptųsi į tą pačią gydymo įstaigą, jai reikėtų mokėti už dar vieną taisymą.
„Aš kaip ir atėjau vienos paslaugos, bet gavau kitą. Ir negaliu įrodyt, ar tas dantis, kurį sutaisė, buvo sveikas ar ne. Ar galėčiau reikalauti, kad jie nemokamai turėtų sutaisyti tai, ko aš prašiau?“ – klausė Gražina.
Skundų dėl ne tų sutaisytų dantų – nedaug
Naujienų portalui tv3.lt atsiųstame Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) specialistų atsakyme teigiama, kad pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme yra įtvirtinta kiekvieno asmens teisė gauti kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas.
VVTAT atstovai teigė, kad tarnyba nėra sulaukusi vartotojų skundų dėl situacijų, kai odontologai sutaiso ne tą dantį, kurio prašė pacientas. Tarnybos specialistai teigė, kad dėl tokių atvejų pacientams vertėtų kreiptis Lietuvos Respublikos odontologų rūmus.
Odontologų rūmai vienija gydytojus odontologus ir burnos priežiūros specialistus ir kontroliuoja, kad jų nariai tinkamai atliktų savo profesines pareigas, laikytųsi profesinės etikos kodekso bei Odontologų rūmų statuto.
Visgi, panašu, kad jei jums sutaisė ar išrovė ne tą dantį, kurio prašėte, šioje įstaigoje pagalbos jūs nesulauksite.
„Informuojame, jog Lietuvos Respublikos odontologų rūmai nenagrinėja pacientų pareiškimų ar prašymų dėl odontologinių paslaugų kokybės, todėl tokių duomenų, kiek pacientams sutaisoma ar išrauna ne tų dantų, neturime“, – teigiame odontologų rūmų atsiųstame atsakyme.
Rūmų atstovai žurnalistams rekomendavo kreiptis į dar kitą instituciją – Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisija prie Sveikatos apsaugos ministerijos. Pasak Odontologų rūmų atstovų, būtent ši komisija nagrinėja pacientų skundus.
Jei jums nutiktų tokia ar panaši situacija kaip Gražinai, būtent į šią komisiją ir turėtumėte kreiptis. Jos atstovai naujienų portalą tv3.lt informavo, kad Gražina, kaip ir visi kiti pacientai, kuriems buvo suteiktos netinkamos gydymo paslaugos, turėtų kreiptis į tą pačią gydymo įstaigą, kurioje paslaugos buvo suteiktos.
Kaip tvirtino komisijos atstovai, papildomas mokestis už tai neturėtų būti imamas. Pasak specialistų, skundų, dėl netinkamai sutaisytų dantų ar dėl to, kad odontologai, pavyzdžiui, išrovė ne tą dantį, komisija gauna labai nedaug – maždaug po vieną skundą per metus.