Išlaikė iniciatyvą
„Arijus Racing“ ekipažas Vaidotas Žala ir Ivo Pūkis, startavę pirmuoju numeriu, iškart pademonstravo, kad toks skaičius ant jų „Škoda Fabia RS Rally2“ puikuojasi ne atsitiktinai. Ekipažas vieną po kito štampavo geriausius greičio ruožų įveikimo laikus ir įpusėjus lenktynėms prieš artimiausius persekiotojus jau buvo įgiję beveik 20 sek. pranašumą. Tempo ekipažas nemažino ir antroje varžybų dalyje.
Kaip sakė Vaidotas Žala, sukaupta persvara nebuvo tokia, kurią turint buvo galima jaustis visiškai ramiai ir pereiti į kiek konservatyvesnį režimą. Nors daugumą greičio ruožų ekipažui ir pavyko laimėti, duetas per anksti sau laurų nesikabino ir kovojo kiekviename kilometre. Galiausiai po devynių greičio ruožų ir daugiau nei šimto kilometrų Elektrėnų apylinkių žvyrkelių Vaidoto Žalos ir Ivo Pūkio duetas pergalę šventė beveik 25 sek. pranašumu.
„Kiekvienais metais matau, kad konkurencija Lietuvos automobilių ralio čempionate didėja ir jau praėjo tie laikai, kai finišuodavome su kelių minučių persvara. Dabar jau reikia kovoti kiekviename greičio ruože ir dėl kiekvienos sekundės dalies.
Elektrėnai yra Lietuvos ralio sostinė, kur mūsų laukė puikūs greičio ruožai – techniški, greiti, su įspūdingu reljefu. Kita vertus čia daug pavojingų vietų, nėra erdvės klaidai. Net ir turėdamas persvarą nežinai, kuo gali viskas pasibaigti, nes užtenka vieno pramušto rato ir rezultatas būtų sugadintas. Nepaisant to, kad tai jau šeštas mūsų laimėtas ralis Elektrėnuose, šis finišas mums yra labai saldus. Sakyčiau, kad vienas iš saldesnių, nes konkurentai tikrai kimba į atlapus ir, manau, ši konkurencija ateityje dar labiau didės“, - įspūdžiais dalijosi Vaidotas Žala.
Pirmą kartą išvydo raudoną vėliavą
Tiesa, aštuntame greičio ruože Vaidotas Žala patyrė tai, ko per daugelį metų ralyje jam matyti neteko. Startavus aštuntame greičio ruože ir jau važiuojant koviniu režimu, jų GPS sistema automobilyje pranešė apie raudonos vėliavos fazę.
Į šią informaciją itin greitai sureagavo Vaidoto Žalos šturmanas, latvis Ivo Pūkis. Jis nedelsiant vairuotojui pranešė, kad greičio ruožas yra stabdomas ir duetas likusią distanciją privalo įveikti civiliniu režimu. Kaip vėliau paaiškėjo, raudonos vėliavos signalas lyderių automobilį pasiekė todėl, kad trasoje incidentą patyrė prieš sportinį kanalą startavęs ir saugumą užtikrinti turėjęs „nulinis“ ekipažas.
„Pirmą kartą gyvenime greičio ruože turėjau raudonos vėliavos situaciją, kai važiuojant GPS sistema ėmė „šaukti“, kad greičio ruožas yra stabdomas. To priežastis buvo „nulinis“ ekipažas, kuris padarė avariją. „Nulinio“ ekipažo darbas yra įspėti žiūrovus, kad netrukus prasidės varžybos, bet lenktynininkai patyrė avariją ir laikinai užblokavo kelią. Varžybų valdymo centras mus su raudonos vėliavos signalu iškart įspėjo, kad turime mažinti greitį. Raudonos vėliavos fazė yra labai griežta ir važiavimą sportiniu režimu turėjome nutraukti nedelsdami.
Netoli finišo, raudonos vėliavos fazę taip pat gavo ir už mūsų startavęs Vladas Jurkevičius. Šio greičio ruožo rezultatas vėliau buvo atstatytas, abiems ekipažams priskiriant Giedriaus Notkaus laiką. Tokia situacija įnešė šiek tiek papildomo streso. Keturiolika metų važiuoju, tačiau tokio atvejo dar neturėjau. Tačiau mano šturmanas Ivo analogišką momentą praeityje yra turėjęs Portugalijoje. Jis iškart mane nuramino, kad turime stabdyti ir važiuoti ramiai“, - pasakojo Elektrėnų ralio nugalėtojas.
Perprato naująjį automobilį
Po pergalės Elektrėnų ralyje Vaidotas Žala pasidžiaugė, kad po gana keblios klasikinio ralio sezono pradžios jam galiausiai pavyko įsivažiuoti ir pademonstruoti, kad jo ir Ivo Pūkio tandemas kartu su naujuoju „Škoda Fabia RS Rally2“ automobiliu yra maksimaliai greitas derinys.
„Mums tai buvo antras ralis su šiuo nauju automobiliu, tai truputį užtrukome, kol jį prisipratinome, susireguliavome. Tačiau galiu pasakyti, kad šitame ralyje su nauja technika jau susidraugavau. Jaučiu, kad su šiuo automobiliu galiu važiuoti taip, kaip važiuodavau su ankstesnės specifikacijos „Škoda“ – plačiai, drąsiai ir užtikrintai.
Kad ir kokia buvo sudėtinga sezono pradžia, svarbiausia, kad pabaigėme viską gera nuotaika. Klasikinis ralis yra mūsų pagrindinė treniruočių forma ir smagu, kad tai nėra tik įveikti kilometrai, tačiau turime ir rezultatą, kuris mus džiugina“, - sakė Vaidotas Žala.
Visos mintys – apie Dakarą
Lenktynininkas tvirtina, kad dabar, kai šių metų klasikinio ralio programa yra baigta, jis visą dėmesį koncentruos į pasiruošimą artėjančiam 2025-ujų metų Dakaro raliui.
„Svarbiausia, kad ralio sezoną vainikuojame gražia nata, o dabar metas sutelkti dėmesį į tai, kas laukia sausio mėnesį. Kad kitų metų pradžioje galėtume startuoti Dakaro ralyje, turime nuveikti dar tikrai nemažai namų darbų“, - pasakojo lenktynininkas.