Pasirodo, šios juostos yra skirtos ne padangų pirkėjui. Jos tarnauja gamybos procesui – padeda greičiau ir tiksliau atpažinti padangų rūšį, mišinio tipą ar dydį dar prieš galutinį suformavimą ir montavimą.
Daugiau patarimų vairuotojams – specialioje „Patarimai vairuotojams“ rubrikoje.
Tuo pačiu jos prisideda prie kokybės kontrolės, kad tūkstančiai per dieną iš gamyklos iškeliaujančių padangų būtų ne tik tinkamai sužymėtos, bet ir surūšiuotos.
Spalvotos linijos dažniausiai spausdinamos per visą gumos juostos ilgį. Taip padangų gamybos darbuotojai jas gali atpažinti iš bet kurio kampo ar pusės.
Kai kurioms padangoms pakanka vienos juostos, kitoms naudojamos dvi ar net trys – tai priklauso nuo konkretaus modelio ar gamintojo.
Žymės svarbesni nei juostelės
Nors spalvotos juostos padeda gamyboje, kai kurios spalvotos žymės yra svarbesnės montuotojams.
Ant kai kurių padangų šonų galima rasti raudonus ar geltonus taškus. Jie nurodo padangos svorio disbalansą – sunkiausią ar lengviausią tašką.
Geltonas taškas dažniausiai žymi lengviausią vietą, tad jį rekomenduojama derinti su ventilio padėtimi. Taip iš anksto pagerinamas rato balansas ir sumažėja poreikis naudoti daug balansavimo svarelių.
Ar tai daro įtaką padangos savybėms?
Ne. Spalvotos juostos ar spalvotos žymės jokios įtakos padangos eksploatacinėms savybėms neturi.
Jie greitai nusitrina pirmųjų kilometrų metu, o jų buvimas ar nebuvimas nėra kokybės rodiklis. Tai tiesiog ženklai, padedantys padangų gamyklos ir montavimo specialistams – ne vairuotojams.
Tad jei kitą kartą pastebėsite margą naują padangą – žinokite, kad tai ne klaida ar mados pareiškimas.