Pasirinkus elektromobilį, ilgose kelionėse vis dar tenka taikytis prie kitokios logikos: dažnesni sustojimai, planavimas pagal įkrovimo stoteles, galimybė ne visur išnaudoti maksimalų greitį. Tačiau šiuos nepatogumus atsveria kiti privalumai – sklandi ir galinga dinamika, važiavimo tyla, mažesnės eksploatacijos išlaidos ir pigesnis energijos papildymas.
Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.
Gamintojai į tai reaguoja segmentuodami pasiūlą. „Volkswagen“ elektrinę liniją atskyrė po „ID.“ ženklu, „Hyundai“ – po „Ioniq“, o „Mercedes-Benz“ – po EQ gama, kuri konstruojama ant tik elektromobiliams skirtos platformos. Tokiu būdu bandoma atliepti tiek naujovių ieškančių, tiek tradicijų besilaikančių vairuotojų poreikius.
Svarbiausia – nesikeisti
Tačiau net tarp ištikimų prekės ženklų gerbėjų yra daug tokių, kuriems elektromobilis galėtų puikiai tikti, bet jie vis dar delsia. Pasak automobilių žurnalisto Vitoldo Miliaus, priežastys – labiau psichologinės nei praktinės.
„Žmonės bijo, kad kažkur nenuvažiuos, nors tokias keliones daro kartą per metus. Jiems atrodo, kad elektromobilio įkrovimas – tai tarsi raketų mokslas, nors iš tiesų tai labai paprasta“, – sako žurnalistas.
Jis pažymi ir dar vieną aspektą – nenorą keisti modelio ar kėbulo tipo. Nors sedanai ir universalai sugeba įveikti didesnius atstumus, daugelis vairuotojų nori tik SUV, nes prie jų pripratę. O jei tokio modelio elektrinis atitikmuo neatitinka įprasto įvaizdžio – jis paprasčiausiai atmetamas.
Pokytis be pokyčio
Būtent šią problemą nusprendė spręsti „Mercedes-Benz“. Gamintojas kuria elektrinę GLC SUV versiją, kuri nekeičia įprasto modelio esmės, o ją net pagerina. Kompanijos vadovas Ola Kallenius neseniai asmeniškai išbandė užmaskuotą prototipą.
Skelbiama, kad elektrinis GLC bus ilgesnės ratų bazės – keleiviams tai reiškia daugiau vietos. 570 litrų talpos bagažinė viršys net įkraunamojo hibrido versiją. Automobilis bus sukurtas iš pagrindų, ne tiesiog perdirbus GLC.
Svarbu ir tai, kad elektrinis SUV išlaikys funkcionalumą: galės tempti iki 2,4 tonos sveriančią priekabą. Komfortą užtikrins AIRMATIC oro pakaba iš S klasės, o aukštesnės komplektacijos versijos turės galinius vairuojamus ratus. Vienas įspūdingiausių techninių rodiklių – 800 V sistema, leidžianti naudotis iki 320 kW įkrovimo galia. Tai reiškia, kad per 10 minučių bus galima papildyti energijos atsargas dar 260 km kelionei.
Psichologinė kliūtis – svarbiausia
V. Milius pabrėžia, kad šiuolaikiniais elektromobiliais važinėti galima pilnavertiškai. „Aš pats elektromobilį naudoju be jokio streso – važiuoji, sustoji, įsikrauni. Žmonės dažnai ieško modelių, kurie įveiktų kuo didesnį atstumą viena įkrova, nors realiai to beveik niekada neprireikia“, – pastebi jis.
Anot jo, dauguma baimių kyla iš nežinojimo: kur sustoti, kaip įkrauti, ką daryti, jei stotelė neveikia. Šias abejones kursto pavieniai nemalonūs atvejai, kurių viešojoje erdvėje – nepalyginamai daugiau nei sėkmingų istorijų.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!