Bylos epicentre – 2019 m. Floridoje įvykusi avarija, kurios metu „Tesla Model S“ rėžėsi į sankryžoje stovėjusį visureigį.
Daugiau naujienų apie „Tesla“ – specialioje rubrikoje.
Per susidūrimą žuvo 20-metė Naibel Benavides Leon, o dar vienas keleivis patyrė sunkių sužalojimų. Žuvusiosios artimieji kaltina „Tesla“ neatsakingumu ir klaidinančia pagalbinės vairavimo sistemos reklama.
Gamintojas savo kaltę neigia. Pasak „Tesla“ teisininkų, avariją sukėlė ne dėmesingumo stoka iš sistemos pusės, o neatsargus vairuotojo elgesys.
Tyrimo duomenimis, tuo metu vairuotojas ieškojo ant grindų nukritusio mobiliojo telefono ir kartu kalbėjosi su oro linijų klientų aptarnavimo tarnyba. Be to, buvo nustatyta, kad vairuotojas viršijo greitį 27 km/val. ir sąmoningai nuspaudė akceleratorių, taip išjungdamas „Autopilot“ sistemą.
Prieš tai jis kelis kartus sėkmingai buvo pravažiavęs tą pačią T formos sankryžą ir, anot bendrovės, puikiai žinojo, kad automobilis nesustos prie „STOP“ ženklo be jo įsikišimo.
Tuo tarpu pareiškėjų atstovas teigia, kad „Tesla“ ilgą laiką klaidino visuomenę dėl „Autopilot“ galimybių, o svarbią informaciją apie avariją iš pradžių net neigė.
Kritikos sistemai negaili ir George Mason universiteto saugumo ekspertė Mary Cummings, kuri liudys kaip specialistė.
„Tesla“ įkūrėjas Elonas Muskas ją anksčiau viešai vadino „šališkai nusiteikusia“, o jos kritika sukėlė stiprią reakciją tarp „Tesla“ gerbėjų, kurie net surengė peticiją prieš ekspertės dalyvavimą procese.

Ši byla – viena pirmųjų, susijusių su „Autopilot“ veikimu, kurią nagrinėja prisiekusiųjų teismas. Anksčiau dauguma analogiškų atvejų būdavo išsprendžiami taikos sutartimis užkulisiuose. Be to, iki šiol poros bylos Kalifornijoje baigėsi „Tesla“ naudai – prisiekusieji pripažino, kad dėl avarijų kalti vairuotojai, o ne technologija.
Vis dėlto šįkart, pasak Automobilių saugumo centro vadovo Michaelo Brookso, situacija gali būti kitokia. „Įdomu bus stebėti, kiek kaltės prisiekusieji priskirs vairuotojui ir kiek – pačiai „Tesla“, – sakė jis.
Svarbu pažymėti, kad teisėja Beth Bloom jau anksčiau atmetė kai kuriuos kaltinimus dėl tariamų gamybos trūkumų ar klaidinančios reklamos. Visgi teisininkai stebi šią bylą kaip galimą precedento pavyzdį – ne tik dėl galimų pasekmių „Tesla“ reputacijai, bet ir dėl kitų artėjančių procesų.
Šiuo metu „Tesla“ laukia dar trys bylos dėl mirtinų avarijų Kalifornijoje ir viena – Teksase, kur „Model S“, važiuodamas su įjungta „Autopilot“ sistema, rėžėsi į stovintį policijos automobilį 112 km/val. greičiu.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!