Remiantis „JATO Dynamics“ analitikų duomenimis, 2025 m. balandį Europoje buvo užregistruota 1 078 521 nauja lengvoji transporto priemonė, tai – vos 0,1 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.
Sausio–balandžio mėnesių statistika taip pat išlieka panaši. Per pirmuosius keturis 2025 m. mėnesius įregistruota 4 467 681 transporto priemonė, o tai tik 6560 automobilių (arba 0,15 proc) daugiau nei 2024 m.
Balandžio mėnesį net šeši perkamiausi modeliai Europoje fiksavo metinį registracijų mažėjimą, tačiau apskritai – Europos rinka išlieka orientuota į kompaktiškus, įperkamus modelius, kuriuos vertina tiek privatūs, tiek verslo klientai.
Kita vertus, Kinijos automobilių gamintojai demonstruoja įspūdingą proveržį. Palyginti su 2024 m. balandžiu, Kinijos gamintojų pardavimai išaugo net 121 proc.
„BYD“ balandžio mėnesį užregistravo 7 321 automobilį. Tai „BYD“ leido aplenkti anksčiau Europoje sėkmingai veiklą vykdžiusią „Tesla“. Pastaroji markė Europoje balandžio mėnesį užregistravo 7 165 automobilius.
Gerus pardavimų rodiklius užfiksavo ir britiškų šaknų turintis prekės ženklas „MG“, kurio augimas siekė 27 proc. Tuo tarpu „Geely“ koncernas, valdantis „Volvo“ ir „Polestar“ markes, patyrė 12 proc. nuosmukį. Tai daugiausia lėmė sumažėję „Volvo EX30“ pardavimai. Juos paveikė importo muitai, kurie yra taikomi Kinijoje pagamintiems elektromobiliams.
Elektromobiliai įgauna pagreitį
Visiškai elektriniai automobiliai šiuo metu išgyvena tikrą pakilimą. Ir ne vien dėl valstybinių subsidijų ar kitų lengvatų. Šį bumą lemia ir gerokai sumažėjusios kainos.
Kad sumažintų savo automobilių parkų išmetamų teršalų vidurkį, gamintojai ryžtasi ženkliai sumažinti elektromobilių kainas.
Būtent dėl to elektromobilių rinka balandį augo net 28 proc., iki 184 312 automobilių. Tarp jų, netikėtu lyderiu tapo visiškai naujas modelis – „Škoda Elroq“.
Iš tinklo ikraunamų hibridų segmentas taip pat stiprėjo: buvo užregistruoti 97 715 vienetai, t. y. 31 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu metu, o jų rinkos dalis pasiekė 9,1 proc.
Tuo metu gamintojų reitingų viršuje esminių pokyčių neįvyko. Pirmosios keturios vietos gamintojų reitinge išliko nepakitusios, tačiau tarp dešimties didžiausių gamintojų stebimi reikšmingi pokyčiai. „Toyota“ fiksavo 10 proc. pardavimų kritimą.
Tuo metu amerikiečių „Ford“ konsoliduoja veiklą ir palaipsniui sugrįžta į svarbiausių gamintojų gretas. Sėkmingą startą demonstruoja ir BMW, šiuo metu užimanti penktąją vietą.