• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Renault Group“ vadovas Luca de Meo įspėjo, jog lėtėjanti elektrinių transporto priemonių paklausa vietiniams automobilių gamintojams gali tapti nepakeliama. Dėl viršytų nustatytų taršos normų, automobilių gamintojai gali būti priversti sumokėti net 15 mlrd. eurų baudų. 

Renault Group“ vadovas Luca de Meo įspėjo, jog lėtėjanti elektrinių transporto priemonių paklausa vietiniams automobilių gamintojams gali tapti nepakeliama. Dėl viršytų nustatytų taršos normų, automobilių gamintojai gali būti priversti sumokėti net 15 mlrd. eurų baudų. 

REKLAMA

2025 metais įsigalios nauji, griežtesni išmetamo CO2 kiekio apribojimai. Pagal numatytus reikalavimus, automobilių gamintojai privalės sumažinti visų parduodamų transporto priemonių CO2 vidurkį iki 94 g/km. 

„Jeigu elektromobilių paklausa išliks dabartiniame lygyje, Europos automobilių pramonė turės sumokėti 15 mlrd. eurų baudų arba sumažinti automobilių gamybos pajėgumus iki 2,5 mln. vienetų“, – „France Inter“ radijui sakė L. de Meo.

„Elektrifikuotų transporto priemonių gamybos pajėgumų didinimo greitis yra perpus mažesnis nei tas, kurio mums reikėtų, kad pasiektume keliamus tikslus ir išvengtume baudų“, – pabrėžė L. de Meo, kuris šiuo metu taip pat yra Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) prezidentas.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip ir anksčiau, automobilių gamintojams viršijus nustatytus reikalavimus gresia didžiulės baudos. Už kiekvieną viršytą g/km CO2 automobilių gamintojai turės sumokėti 95 eurus. Ši suma vėliau yra padauginama iš parduotų transporto priemonių skaičiaus. 

REKLAMA

„Visi šiuo metu kalba apie 2035 metus, tačiau mes turėtume kalbėti apie 2025 metus, nes su sunkumais susiduriame jau dabar. Mums reikia šiek tiek lankstumo. Nustatyti galutinius terminus ir baudas neturint galimybės šiuos tikslus pasiekti lankstesnėmis sąlygomis gali būti pavojinga“, – tęsė L. de Meo. 

Rugpjūčio mėn. „Dataforce“ ataskaitoje teigiama, kad automobilių gamintojai, norėdami pasiekti 2025 m. tikslus, turės smarkiai padidinti visiškai elektrinių ir hibridinių automobilių pardavimus, nepaisant rinkoje vyraujančio skeptiško požiūrio į elektromobilius. 

REKLAMA
REKLAMA

„Dataforce“ duomenimis, labiausiai nuo iškeltų tikslų nutolę yra „Ford“ ir „Volkswagen“. Šiemet „Volkswagen Group“ pagamintų automobilių CO2 vidurkis siekia 123 g/km, o „Ford“ – 125 g/km. 

Arčiausiai numatyto tikslo šiuo metu yra „Toyota“. Labai mažai elektromobilių, bet daug mažos taršos hibridinių automobilių parduodanti „Toyota“ šiuo metu yra užfiksavusi 105 g/km vidurkį. 

Numatytą reikalavimą šiuo metu įgyvendino tik du gamintojai: „Geely“ ir „Tesla“. Kadangi „Tesla“ gamina vien elektromobilius, nauji reikalavimai bendrovei nekelia absoliučiai jokių problemų. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tuo tarpu „Geely“, kuriai priklauso „ Volvo Cars“, 56 g/km CO2 siekiantį vidurkį pavyko pasiekti naudojantis ganėtinai didele elektrinių modelių paklausa. 

Teoriškai, automobilių gamintojai galėtų šį reikalavimą įgyvendinti padidinant elektromobilių pardavimų apimtis, tačiau tai padaryti tampa ganėtinai sudėtinga. Didžiausiose Europos rinkose elektromobilių paklausa nesugeba įgauti didesnio pagreičio. 

Per pirmąjį šių metų pusmetį elektrinių automobilių rinkos dalis Europoje sumažėjo nuo 13,8 proc. iki 13,1 proc. 

Lietuvoje šiemet buvo įregistruoti 1 177 nauji elektromobiliai, arba 18 proc. mažiau negu tuo pačiu laikotarpiu pernai. Jų rinkos dalis smuktelėjo iki 5,4 proc. (2023 m. – 6,7 proc.).

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų