• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiuo metu 12 proc. Lietuvoje siekiantis vairuotojų pervežimo sektoriuje trūkumas 2028 m. išaugs iki 18 proc. įspėja Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU) generalinis sekretorius Umberto de Pretto. Pasak jo, didžiulė atskirtis tarp pervežimo sektoriaus poreikių ir kiek vairuotojų dirba jame matomas tiek Europos Sąjungoje (ES), tiek pasauliniu mastu.

Šiuo metu 12 proc. Lietuvoje siekiantis vairuotojų pervežimo sektoriuje trūkumas 2028 m. išaugs iki 18 proc. įspėja Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU) generalinis sekretorius Umberto de Pretto. Pasak jo, didžiulė atskirtis tarp pervežimo sektoriaus poreikių ir kiek vairuotojų dirba jame matomas tiek Europos Sąjungoje (ES), tiek pasauliniu mastu.

REKLAMA

„Jeigu žiūrime į Lietuvą, tai darbuotojų sektoriuje trūkumas siekia 12 proc., palyginus kiek žmonių dirba su poreikiu. Iki 2028 m. šis trūkumas išaugs iki 18 proc., kai tuo metu ES vidutiniškai sieks 17 proc. Šią problemą galima spręsti pritraukiant į sektorių daugiau jaunimo ir moterų“, – šią savaitę Transporto inovacijų forume teigė U. de Pretto.

„Šiandien matome didžiulę krizę šiame sektoriuje – trūksta darbuotojų. Taip, tai problema su kuria susiduria kiti sektoriai, bet transporto sektoriuje tai yra globalu“, – tvirtino jis.

REKLAMA
REKLAMA

Anot IRU generalinio sekretoriaus, dar spalio mėn. pradžioje atliktas tyrimas parodo, kad pasaulyje gali trukti iki 12 mln. sunkvežimių vairuotojų, o beveik trečdalis dirbančiųjų sektoriuje – vyresni nei 55 metai. Jis pabrėžia, kad šis trūkumas tik didės, tad sektorius privalo imtis inovacijų ar rasti kaip į vairuotojų pozicijas pritraukti jaunimo ar moterų, kurios sudaro tik nedidelę vairuotojų dalį.

REKLAMA

„Dar praeitą savaitę atlikome apklausą, kurioje apžvelgėme 36 valstybes. Ir viena didžiausių problemų yra tai, kad trečdaliui vairuotojų yra 55 ar daugiau. Labai lengva suprasti, kad greitai jie išeis į pensiją. O amžiaus vairuotojo vidurkis – 47 metai“, – komentavo U. de Pretto.

„Tyrimas taip pat parodė, kad žvelgiant 36 valstybėse, trūksta 3 milijonų vairuotojų. Tarp šių metų ir 2028 m. šis trūkumas išaugs iki 7 milijonų. Bet apklaustos buvo ne visos valstybės, jeigu ekstrapoliuojame pasauliniu lygiu, trūksta iki 12 mln. vairuotojų“, – pridūrė jis.

REKLAMA
REKLAMA

U. de Pretto pastebi, kad Lietuvoje jaunų vairuotojų proporcija yra daugiau nei dvigubai didesnė nei ES. Visgi, anot jo, šalis smarkiai atsilieka tame, kiek moterų renkasi vairuotojų profesiją.

„Tik 6 proc. sunkvežimių vairuotojų pasaulyje yra moterys. Ir čia reikia pasakyti, kad Lietuva atsilieka. Lietuvoje tik 0,5 proc. vairuotojų yra moterys. (...) Tačiau Lietuva turi pirmenybę vairuotojų jaunume – 10,9 proc. sunkvežimių vairuotojų yra jaunesni nei 25 metai, tuo metu ES vidurkis – 4,8 proc.“ – aiškino U. de Pretto.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Spalio 9 ir 10 d. Vilniuje vyko didžiausias Baltijos šalių transporto ir logistikos renginys – Transporto inovacijų forumas. Susisiekimo ministerijos ir Transporto inovacijų asociacijos iniciatyva organizuojame šeštajame tarptautiniame forume šiemet dėmesys buvo skiriamas verslo atsparumui ir kariniam mobilumui.

Verslo atsparumo ir karo logistikos temas analizavo tarptautiniai transporto ir logistikos sektoriaus ekspertai iš Tarptautinės kelių transporto sąjungos, Europos Komisijos Mobilumo ir transporto generalinio direktorato, Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos Prekybos direktorato, Europos inovacijų ir technologijų instituto.

Taip pat buvo įteikti ir tradiciniai „Žaliojo susisiekimo apdovanojimai“, kuriais siekiama įvertinti Lietuvoje kuriamus tvarius transporto sprendinius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų