Ukmergės gyvūnų globos namai „Klajūnas“ socialiniame tinkle „Facebook“ pasidalijo praėjusiojo mėnesio sąskaitomis. Iš viso įstaiga turi sumokėti daugiau nei 1 tūkst. eurų.
„Šios ir dar kelios piktos sąskaitos, laukia apmokėjimo. Gal kas turite pinigų spausdinimo aparatą, ar kažką panašaus? Nes tikrai nebežinau, kaip susimokėti.
Ir kaskart sau prisiekiu – viskas, nepriimsiu jokio naujo gyvūno, kol turiu skolų. Nes kiekvienas naujokas – naujos ir naujos sąskaitos. Ir ką? Vis tiek, tegul ir nedaug, bet vis atsiradus laisvam kampukui – vėl priimu. Ir vėl klimpstu į skolas“, – skundėsi gyvūnų globos namai.
Jie prašo žmonių pagalbos.
„Padėkit, nors po truputį. Neturiu daugiau ko paprašyti“, – į žmones kreipėsi gyvūnų globos namai.
Skolininkams gresia nemalonumai
Komunalinių paslaugų tiekėjai skaičiuoja, kad dešimtys tūkstančių gyventojų yra skolingi už šildymą, karštą ir šaltą vandenį elektrą ir dujas.
Jie įspėja gyventojų nekaupti skolų ir susitarti dėl jų apmokėjimo dalimis, kitu atveju žada skolas perduoti antstoliams ir atjungti komunalines paslaugas.
Tuo metu elektros ir dujų tiekėjo „Ignitis“ atstovė Laura Laura Beganskienė džiaugėsi, kad dauguma elektros energijos bei gamtinių dujų klientų nelieka įsiskolinę ilgiau nei du mėnesius.
„Tačiau pagal gautas sąskaitas matoma, kad apie 10 proc. elektros energijos vartotojų ir apie 14 proc. gamtinių dujų vartotojų neatsiskaito laiku. Vidutiniškai skola už elektros energiją sudaro siekia apie 50 eurų, o už gamtines dujas apie 20 eurų.
Pirmiausia, keletą kartų klientams siunčiame informacinius pranešimus apie susidariusią skolą. Klientų nurodytais kontaktais: el. paštu ar SMS žinute, o nenurodžius šių kontaktų – paprastu paštu siunčiama informacija apie skolą“, – komentavo L. Beganskienė.
Ji tikino, kad jeigu po informavimo apie skolą klientas vis tiek nepadengia įsiskolinimo, gali būti taikomas elektros energijos ar gamtinių dujų tiekimo nutraukimas.
„Kliento perdavimas antstoliams yra paskutinis žingsnis, jei visos kitos taikytos priemonės neveikia.
Taip, klientams sudarome galimybę atidėti skolos mokėjimą. Kiekvieno kliento atvejį vertiname individualiai ir priimame sprendimą dėl atidėjimo“, – sakė L. Beganskienė.
Vilniaus šilumos tinklai skaičiavo, kad dalis gyventojų yra vis dar yra skolingi už praėjusį šildymo sezoną suteiktas paslaugas.
„Tokie asmenys sudaro apie 10 proc. visų bendrovės klientų. Vidutiniškai vienam klientui tenkanti skolos suma yra apie 150–400 eurų“, – komentavo įmonė.
Ji skelbia turinti 210 tūkst. klientų, tad tikėtina, kad skolingi yra bent 21 tūkst. iš jų.
Anot įmonės atstovų, jei klientas nėra pasirašęs susitarimo dėl mokėjimų atidėjimo ar vekselio, yra atliekami įprastiniai skolos išieškojimo veiksmai, numatyti teisės aktuose. Tarp tokių yra ir skolų išieškojimas per antstolius.
„Esame socialiai atsakinga įmonė, todėl pirmiausia su sąskaitų nemokančiais klientais ieškome kompromiso. Praėjusį šildymo sezoną klientams, turintiems finansinių sunkumų, siūlėme pasirašyti susitarimą dėl mokėjimų atidėjimo ir sąskaitą už tiekiamą šilumos energiją apmokėti dalimis per pasirinktą terminą.
Taip pat yra galimybė pasirašyti vekselį ir skolą sumokėti dalimis. Tokiu atveju reikėtų kreiptis į klientų aptarnavimo centrą“, – informavo Vilniaus šilumos tinklai.