Per pastarąjį dešimtmetį sparčiai išaugo pigių skrydžių kelionių skaičius, o „Ryanair“ ar „Wizz Air“ kartais pasiūlo skrydžius, kurių kaina prasideda nuo 10 eurų.
Vis dėlto naujausi pranešimai teigė, kad Airijos oro linijų bendrovė netrukus pasiūlys dar pigesnį „stovimų vietų“ variantą.
Šios sėdynės būtų panašios į vertikaliai sumontuotus dviračio balnelius, todėl keleiviai galėtų ne visiškai sėdėti, o tik atsiremti.
Keleiviai iš esmės sėdėtų pusiau vertikalioje padėtyje, remdamiesi į paminkštintą siaurą sėdynę, kurioje yra atlošas, stabilizuojantis keleivio laikyseną.
Šių sėdynių prototipai paprastai rodomi su saugos diržais, skirtais keleiviams apsaugoti kylant, leidžiantis ir esant turbulencijai.
Tai labai kompaktiška konstrukcija, leidžianti oro transporto bendrovėms trumpaisiais skrydžiais viename salone sutalpinti daugiau keleivių.
Keliuose kelionėms skirtuose leidiniuose ir socialinės žiniasklaidos pranešimuose teigiama, kad Italijos gamintojas „Aviointeriors“ ketina pateikti šias sėdynes bendrovei „Ryanair“, kuri savo ruožtu jau 2026 m. pradės jas siūlyti skrydžiams.
Tačiau bendrovė „Ryanair“ tvirtina, kad „neplanuoja to daryti“.
Tuo tarpu oficiali „Aviointeriors“ komunikacijos tarnyba patvirtino, kad „Skyrider“ – šiuose teiginiuose dažnai minimas stovinčios sėdynės maketas – „iš tiesų yra 2012 m. sukurtas koncepcinis prototipas“ ir „nepriklauso oficialiai jų gaminių linijai“.
Vis dėlto pranešimų ištakos iš tikrųjų siekia ankstesnius „Ryanair“ generalinio direktoriaus Michaelo O'Leary pareiškimus.
Dar 2010 m. M. O'Leary aptarė teorinę „stovimų vietų“ koncepciją, kad būtų galima maksimaliai išnaudoti lėktuvo erdvę ir pasiūlyti itin mažas bilietų kainas.
2009 m. jis taip pat pasiūlė idėją dėl mokamų tualetų lėktuvuose, taip pat dėl „riebalų mokesčio“, kuriuo būtų papildomai apmokestinami antsvorio turintys keleiviai.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!