• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europos Parlamento (EP) Transporto komitetas pirmadienio vakarą nubalsavo už prieštaringai vertinamą vilkikų vairuotojų veiklą reglamentuosiantį Mobilumo paketą, atmesdamas teisės aktui nepritariančių europarlamentarų siūlytas pataisas.

Europos Parlamento (EP) Transporto komitetas pirmadienio vakarą nubalsavo už prieštaringai vertinamą vilkikų vairuotojų veiklą reglamentuosiantį Mobilumo paketą, atmesdamas teisės aktui nepritariančių europarlamentarų siūlytas pataisas.

REKLAMA

Apie tai tviteryje paskelbė pranešėja, Transporto komiteto narė iš Suomijos Henna Virkkunen. 

„Po ne vienus metus trukusių Mobilumo paketo derybų, Transporto komitetas patvirtino trialogo (tarpinstitucinių ES derybų – BNS) rezultatą“, – tviteryje ketvirtadienį paskelbė H. Virkkunen.

Jos teigimu, šis teisės aktas užtikrins lygias sąlygas visiems rinkos dalyviams, pagerins saugumą keliuose ir vilkikų vairuotojų darbo sąlygas.

Galutinis Mobilumo paketo patvirtinimas Transporto komitete reiškia, kad iki teisės akto priėmimo beliko vienas žingsnis – jį plenariniame posėdyje dar turės patvirtinti EP. Manoma, kad tai gali įvykti jau birželį arba liepą.

REKLAMA
REKLAMA

Prieš Mobilumo paketą pasisakančių šalių europarlamentarai, tarp kurių buvo ir pakaitinis Transporto komiteto narys Petras Auštrevičius, teikė pataisas, kurios visos pirmadienį buvo atmestos. Iš viso dėl skirtingų Mobilumo paketo punktų buvo pateiktos 86 pataisos.

REKLAMA

Kai kurie europarlamentarai siūlė visiškai atsisakyti siūlymo vilkikus kas aštuonias savaites grąžinti į jų registracijos šalį, taip pat buvo pakoreguoti punktą, pagal kurį vairuotojai poilsį privalo atlikti savo gyvenamojoje šalyje ir leisti patiems vairuotojams pasilikti šalį, kurioje būtų atliekamas poilsis.

Šias ir kitas Mobilumo paketo nuostatas nepritariantys politikai vadino „diskriminacinėmis“ ir „prieštaraujančiomis esminėms ES laisvėms“.

REKLAMA
REKLAMA

Lietuva, kuri yra viena pagrindinių Mobilumo paketo kritikių, ragino jo svarstymą atidėti, kol nesibaigs koronaviruso pandemija ir nebus galima įvertinti jos įtakos transporto sektoriui.

Mobilumo paketą daugiausiai palaiko senosios ES narės iš Europos vakarų, pavyzdžiui, Vokietija ir Prancūzija.

Bene daugiausiai diskusijų sulaukia nuostata, įpareigojanti vilkikus periodiškai grąžinti į jų registracijos šalį. Naujų taisyklių iniciatoriai sako, kad tai padės kovoti su fiktyviomis vežėjų įmonėmis, kai jos, siekdamos sumažinti kaštus, steigiamos vienur, o veiklą vykdo visai kitur.

Rytų europiečiai teigia, kad nauja tvarka išstums periferijos šalių transporto kompanijas iš rinkos ir padidins taršą keliuose.

Vežėjų veiklą griežtinančiam Mobilumo paketui dauguma valstybių narių pritarė gruodžio mėnesį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų