Pasak LTOU, tarptautinė ekspertų ir oro uosto atstovų komisija atrinko penkis geriausius architektūrinius projektus, o „Zaha HadidArchitects“ skirta pirmoji vieta.
Jei antrą–penktą vietą užėmusios architektų komandos pasiūlymų eilės neapskųs, laimėjusi bendrovė bus kviečiama derėtis dėl terminalo ir jo prieigų projektavimo sutarties.
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako, kad Vilniaus oro uosto terminalas turi keistis, nes „seniai nebeatitinka nei šiandienos poreikių, nei ateities vizijos“.
„Architektų pasiūlytas bendras sprendimas subtiliai susieja modernią ateities infrastruktūrą su Lietuvos kultūriniu identitetu. Tokį terminalą laikytume puikia šalies vizitine kortele visiems atvykstantiems“, – pranešime sakė LTOU vadovas Simonas Bartkus.
„Idėja siekia darniai susieti Lietuvos kultūrinį identitetą su šiuolaikiniu dizainu. Terminalo forma paremta rombo ir trikampio geometrija, kuri įkvėpta tradicinių lietuviškų motyvų. Terminalai ir naujoji aikštė suvienijami į darnią visumą“, – pranešime apie laimėjusį projektą teigė LTOU.
Konkursui idėjas pateikė 11 Lietuvos ir užsienio architektų, o tarp penkių geriausių taip pat pateko Lietuvos bendrovės „Aplan“, „Implint Architects“, „Baltic Engineers“ bei Italijos „One Works“.
Rangovo atranką planuojama skelbti 2027 metų pradžioje, o terminalą pastatyti iki 2029-ųjų.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!