„Savitarnos kasos yra vienas iš labiausiai pasiteisinusių būdų, kuris gerokai sutrumpina apsipirkimo procesą. Pirkėjai, kurie yra išbandę savitarnos kasas prie jų sugrįžta nuolat, o dar neįpratusius jomis naudotis, apmoko mūsų darbuotojai. Pastebime, kad savitarnos kasas labiau pamėgę pirkėjai, kurie aktyviau naudojasi bankų mokėjimo kortelėmis. Atsiskaitymas bekontaktėmis kortelėmis mobiliąja programėle dar labiau taupo laiką“, – sako Irtautė Ščerbavičienė, „Maximos“ operacijų vadovė.
Šiuo metu „Maximos“ prekybos tinklo parduotuvėse yra 66 proc. paprastų kasų ir 34 proc. savitarnos kasų.
Savitarnos kasomis naudojasi trečdalis klientų
„Šį vasarį savitarnos kasomis mūsų tinkle naudojosi daugiau nei 32 proc. klientų, t.y. per metus šis skaičius išaugo net 10 procentinių punktų. Jei skaičiuotume tik tas parduotuves, kurios jau turi savitarną, neįtraukiant viso tinklo parduotuvių, savitarnos kasas vietoje įprastų rinkosi daugiau nei 43 proc. klientų. Taigi, galima sakyti, kad parduotuvėje įrengus savitarnos kasas klientai vis dažniau renkasi jas“, – teigia „Maximos“ atstovė.
Pasak I. Ščerbavičienės, jei tempas nesikeis, prognozuojama, kad 2021 metais bendrovė eis koja kojon su Europos šalių ir JAV prognozėmis, kad kas antras kvitas parduotuvėse, kuriose yra savitarna, bus per savitarnos kasas.
„Jau ir dabar turime parduotuvių, kur daugiau nei 50 proc. klientų apsiperka savitarnos kasose“, – pabrėžia I. Ščerbavičienė.
Kaip teigiama pranešime spaudai, šiandien paslaugų ir mažmeninės prekybos sektoriuose savitarnos sprendimai tampa vis aktualesni. Savitarnos kasos parduotuvėse diegiamos esą atsižvelgdami į pirkėjų poreikį už pirkinius atsiskaityti kaip įmanoma greičiau.
Atkreipiamas dėmesys, kad atsiskaitymas prie savitarnos kasų ne tik paspartina apsipirkimą ir padeda išvengti stovėjimo eilėse, bet ir yra pritaikytas didesniam krepšeliui: pagal tai parenkami savitarnos kasų dydžiai, priėjimo erdvė prie kasų, tobulinamas prekių katalogas, mokomi konsultantai ir vis daugiau galimybių suteikiama savarankiškam apsipirkimui.
„Maximos“ darbuotojų skaičius mažėja
Remiantis „Sodros“ duomenimis, galima pastebėti, kad „Maximos“ darbuotojų skaičius kurį laiką mažėja. Pavyzdžiui, 2017 m. sausį apdraustųjų skaičius čia siekė daugiau nei 14,6 tūkst., o 2020 m. sausį – 13,6 tūkst.
Didžiausias darbuotojų skaičiaus mažėjimas pastebimas 2018 m. – per metus apdraustųjų skaičius sumažėjo daugiau nei 700.
„Maximos“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė Ernesta Dapkienė teigia, kad darbuotojų skaičiaus mažėjimui prekybos tinkle savitarnos kasos neturi. Atvirkščiai, būtent dėl jaučiamo darbuotojų trūkumo rinkoje yra investuojama automatizaciją ir savitarną.
„Jausdami įvairių darbuotojų skaičiaus trūkumą rinkoje, stengiamės jį kompensuoti nuolat investuodami į veiklos efektyvinimo sprendimus: peržiūrime prekių užkrovimo į lentynas procesus, rengiame savitarnos kasas, automatizuojame prekių užsakymus parduotuvėse ir centralizuojame jų pristatymą“, – aiškina E. Dapkienė.
Anot jos, šiuo metu darbui „Maxima LT“ bendrovėje yra ieškome apie 300 naujų darbuotojų, daugiausia – logistikos, gamybos ir prekybos srityse.