Dėl išaugusios elektroninės prekybos, galima pastebėti, kad šiuo metu aktyviau ieškoma prekių surinkėjų, užsakymų apdorotojų, kurjerių, prekių suvedinėtojų, sandėlininkų/sandėlio darbuotojų, el. parduotuvių kūrėjų ir panašių pozicijų. Pasak specialistų, maisto prekybos tinklai ieško pardavėjų – kasininkų, tačiau jų paieškos ir anksčiau buvo aktualios, nes tai gan nemažą rotaciją turinti pozicija.
„Šiuos darbuotojus norima surasti kuo skubiau – anksčiau kandidatų buvo laukiama apie 30 dienų, o dabar kai kurie nori rasti darbuotojus per 1–2 savaites“, – sako CVMarket.lt rinkodaros vadovė Raimonda Tatarėlytė.
Kurjerių atlyginimai šiuo metu vidutiniškai svyruoja nuo 600 iki 1100 eurų į rankas, prekių surinkėjų nuo 550 iki 900, o sandėlininkų ar sandėlio darbuotojų nuo 600 iki 900 eurų į rankas.
CV-Online priklausančiame portale dirbam.lt kurjeriams skirtų darbo pasiūlymų skaičius šiuo metu yra apie 300. Įmonės marketingo vadovė Rita Karavaitienė pastebi, kad sparčiausiai kurjeriams skirtų darbo pasiūlymų skaičius pradėjo augti pirmą karantino savaitę.
Jos teigimu, didžiosios pašto, logistikos ar kurjerių paslaugų kompanijos karantino metu įdarbino po kelis arba keliolika naujų darbuotojų. Didžiosioms įmonėms į pagalbą ateina ir smulkiosios kurjerinės kompanijos, o kurjeriai neretai ieškomi terminuotam darbo laikotarpiui.
Darbo pasiūlymuose kurjeriams dažniausiai minimi tokie reikalavimai: B kategorijos vairuotojo pažymėjimas ir ne mažesnis kaip 2 metų vairavimo stažas, vidurinis išsilavinimas, greita orientacija, lietuvių kalbos žinios.
„Priklausomai nuo įmonės tipo, siūlomas arba etatinis darbas arba kaip papildomas darbas, kurio atveju atlygis priklauso nuo išvežiotų prekių kiekio ir nuvažiuoto atstumo. Atlyginimų vidurkis etatiniams kurjeriams siekia 850 eurų į rankas. Atlyginimo amplitudė nuo 570 iki 1200 eurų į rankas“, – apie darbo užmokestį kurjeriams pasakoja CV-Online marketingo vadovė.
Dabar siūlomi atlyginimai, palyginti su siūlytais 2019 metų, kurjeriams vidutiniškai padidėjo daugmaž 80 eurų, tačiau R. Karavaitienė pabrėžia, kad atlyginimo dydis priklauso ir nuo įmonės dydžio, vietovės, pareigoms priskirtų funkcijų, įmonės atlygio politikos, todėl dažniausiai darbo skelbimuose įmonės nurodo siūlomo atlyginimo intervalą.
Karantinas paskatino elektroninę prekybą
Lietuvos pašto Korporatyvinių reikalų departamento vadovė Vaida Budrienė pasakoja, kad yra matomas akivaizdus elektroninės prekybos augimas, o pristatomų siuntų skaičius išaugo net kelis kartus.
„Mūsų siuntų kiekiai išaugo beveik trigubai, palyginti su tuo pačiu praėjusių metu laikotarpiu. Absoliutus siuntų augimo lyderis yra Vilnius – čia siuntų kiekiai išaugo apie 40 proc., tačiau džiugina tai, kad itin auga ir regionai, pavyzdžiui, Tauragė, Kretinga, Jonava, Lazdijai, Biržai – vidutiniai Lietuvos miestai – siuntų kiekiai čia išaugo 50–60 proc.
Tai rodo, kad karantinas elektroninei komercijai, kurios siuntų tarnybos, paštas laukė, turbūt, 10 metų, davė postūmį, todėl, tie, kurie nebegali fiziškai pristatyti prekių, pradeda persikelti į elektroninę erdvę ir tuo pačiu keičia vartotojų įpročius – žmonės dabar mieliau atranda elektroninę prekybą, nei eina į fizinę parduotuvę“, – pasakoja V. Budrienė.
Manoma, kad elektroninė prekyba ir pasibaigus karantinui nepraras išaugusio populiarumo, dėl gyventojų baimės eiti ten, kur yra daugiau žmonių ar siekiant išvengti galimos antros koronaviruso bangos.
„Išliks tas efektas, kad žmonės mažiau eis į parduotuves ir jei jie atranda, kad tai galima padaryti kitaip, be kontakto, tuo bus pasinaudota. Aš manau, vis dėl to, elektroninės prekybos augimas, galbūt ne toks spartus, kaip dabar, bet išsilaikys“, – svarsto V. Budrienė
R. Tatarėlytė, teigia, kad pasibaigus karantinui, tikėtina, šiuo metu labai populiarių pozicijų, tokių kaip surinkėjai ar kurjerių, kiek sumažės. Tačiau manoma, kad šis laikotarpis paskatins prekybos įmones susitvarkyti savo el. parduotuves, kurios anksčiau nebuvo išvystytos arba apskritai neegzistavo. Taip pat ir žmonės, kurie anksčiau nebuvo linkę pirkti virtualiai, karantino priversti, išbando šią galimybę.
„Šie keli faktoriai gali paskatinti el. prekybos didėjimą ir galimai įmonės ir toliau ieškos su tuo susijusių darbo pozicijų. Taip pat pastebime, kad dalis įmonių renkasi kurjerius ar prekių surinkėjus darbinti per darbuotojų nuomos įmones, mat tokiu atveju darbo sutartis būna sudaroma laikina, tarkime kelių mėnesių laikotarpiui“, – svarsto CVMarket.lt rinkodaros vadovė.
Europos paštų sąjungos tyrimas rodo, kad karantino laikotarpiu sparčiai išaugo vaistinių, grožio, vaikų prekių ir alkoholio prekyba internetu. Lietuva nuo Europos atsilieka nedaug. Pastebėta, kad žmonės dažniausiai perka smulkias siuntas tarp kurių vyrauja: vaistinių, grožio industrijos, buitinės chemijos siuntos.