Bendrovė apie tai pranešė po to, kai jos konkurentė ir pagal parduotų automobilių kiekį pasaulyje pirmaujanti kompanija „Toyota“ paskelbė prognozes, kad dėl naujųjų muitų ir kitokių veiksnių jos grynasis pelnas šiemet turėtų sumažėti 35 proc.
Bendrovės „Honda“ teigimu, per 2026 m. kovą pasibaigsiantį 12 mėnesių laikotarpį ji tikisi užsidirbti 250 mlrd. jenų (1,7 mlrd. JAV dolerių) grynojo pelno.
„Muitų poveikis ir pastangos pagyvinti veiklą“ darys neigiamą įtaką veiklos pelnui, perspėjo ji, skaičiuodama, kad šie veiksniai per metus atsieis bendrovei maždaug 450 mlrd. jenų.
Mėgindamas padidinti JAV automobilių pramonės apsukas, praėjusį mėnesį prezidentas Donaldas Trumpas įvedė 25 proc. muitą importinėms transporto priemonėms, suduodamas stiprų smūgį japonų automobilių gamintojams.
„Muitų politikos poveikis mūsų veiklai skirtingose šalyse buvo labai reikšmingas, be to, dėl nuolatinių pakeitimų yra sunku suformuluoti kokią nors perspektyvą“, – antradienį žurnalistams sakė bendrovės vadovas Toshihiro Mibe.
T. Mibe teigimu, „Honda“ išstudijuos JAV muitų poveikį tiekimo sistemoms, o bet kokius sprendimus dėl naujos kainodaros priims „atsargiai“.
„Honda“ yra antroji pagal dydį Japonijos automobilių gamintoja, parduodamų automobilių kiekiu nusileidžianti tik bendrovei „Toyota“, o praėjusiais finansiniais metais uždirbto 835 mlrd. jenų grynojo pelno, kurio suma per metus sumažėjo bemaž 25 proc. ir nesiekė vasarį prognozuoto 950 mlrd. jenų rodiklio.
„Sumažėjo mūsų automobilių apyvarta, o didžiausias nuosmukis užfiksuotas Kinijoje ir Pietryčių Azijos regione“, – paaiškino T. Mibe.
Be to, tam „įtakos turėjo ir priemonės, kurių imtasi paskatinti prekybą elektromobiliais Šiaurės Amerikoje“. Tiesa, „hibridinių automobilių apyvarta išaugo“.
Tačiau, analitikų teigimu, „Honda“ vis tik gali turėti daugiau šansų nepalūžti po D. Trumpo tarifų našta nei kitos jos konkurentės iš Japonijos.
Praėjusio mėnesio gale D. Trumpas sumažino muitus automobiliams, pasirašydamas vykdomąjį įsakymą, kuriuo buvo siekiama sušvelninti automobilių gamintojams įvestų muitų dubliavimosi poveikį.
Jis taip pat pareiškė suteiksiąs šiai pramonei dvejų metų lengvatinį laikotarpį, kad tiekimo sistemos galėtų sugrįžti į Jungtines Valstijas.
Bendrovei „Honda“ tai yra gera žinia, mat Jungtinėse Valstijose gaminama daugiau nei 60 proc. šioje šalyje parduodamų jos automobilių.
Tai yra „didžiausia procentinė dalis“ tarp visų didžiųjų Japonijos automobilių gamintojų, iki pasirodant šiems rezultatams naujienų agentūrai AFP sakė bendrovės „Bloomberg Intelligence“ automobilių analitikas Tatsuo Yoshida.
Tai reiškia, kad muitų poveikis „bendrovei „Honda“ bus sąlyginai mažesnis“, – pridūrė jis.
Tą patį antradienį „Honda“ pranešė dvejiems metams atidedanti praėjusį mėnesį pristatytą elektromobilių tiekimo sistemos Kanadoje sukūrimo projektą.
Toks sprendimas buvo priimtas dėl „mažėjančios elektromobilių paklausos“, o projekto vėl bus imtasi priklausomai nuo to, kokios bus tolesnės rinkos tendencijos, paaiškino bendrovė.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!