„Srautai, kaip skelbta, sumažėję maždaug ketvirtadaliu. (…) Per dieną iki įvedimo į senamiestį įvažiuodavo apie 2 tūkst. automobilių, šiuo metu įvažiuoja apie 1,5 tūkst.“, – per savivaldybės tarybos posėdį antradienį sakė T. Metelionis.
Taip jis kalbėjo opozicinės Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narės Rasos Duobaitės-Bumbulienės paklaustas, kiek mažėjo automobilių srautai, kiek per mėnesį gaunama pajamų iš įvažiavimo mokesčio, kaip vairuotojai sumoka rinkliavą ir kaip pasiekiami nesumokėjusieji.
T. Metelionio duomenimis, iš minėto 1,5 tūkst. kelionių apie pusę sudaro senamiesčio gyventojai ar kiti asmenys, turintys įvairius leidimus.
„Apie 900 lieka tų, kurie turėtų susimokėti. Iš jų apie pusė susimoka įvairiais būdais: savitarnoje, „Parkavimas Kaune“ svetainėje, susimoka apie 150, kiti – per įvairias programėles. Kita pusė nesusimoka per numatytas septynias dienas“, – sakė administracijos direktorius.
Jo teigimu, tokiu atveju mokestį renkantį įstaiga „Parkavimas Kaune“ siunčia informaciją apie pažeidimą savivaldybės Viešosios tvarkos skyriui, šis surašo administracinio nusižengimo protokolą ir siunčia baudą.
Kauno senamiestyje dviejų eurų rinkliava už važiavimą mažos taršos zona pradėjo galioti nuo rugpjūčio.
Ši zona apima Kauno teritoriją prie Nemuno ir Neries santakos, ribojasi su Šv. Gertrūdos, Gimnazijos, Birštono gatvėmis bei Karaliaus Mindaugo prospektu.
Į zoną įtrauktos mažesnės senamiesčio gatvės: M. Valančiaus, A. Jakšto, M. Daukšos, Kumelių, išskyrus A. Mapu ir dalį Karaliaus Mindaugo prospekto prie Vytauto bažnyčios, kur veikia ugdymo įstaigos.
Pateikę prašymą, nuo rinkliavos atleidžiami nekilnojamąjį turtą mažos taršos zonoje valdantys fiziniai ir juridiniai asmenys: turintys nesuformuotą sklypą – po vieną leidimą, suformuotą sklypą su parkavimo vietomis – tiek leidimų, kiek yra parkavimo vietų.
Rinkliava taip pat netaikoma gyvenamąją vietą zonoje deklaravusiems asmenims, savivaldybės įmonėms ir rangovams, neįgaliesiems, miesto renginių organizatoriams, elektromobilių vairuotojams, specialiosioms tarnyboms.
Taksi, pavežėjų ir dalijimosi platformų automobiliai į išimčių sąrašą nepatenka. Kai kurie šių paslaugų teikėjų BNS anksčiau sakė jau padidinę kainas arba nustatę naujus mokesčius, kiti teigė neatmetantys galimybės, kad jų paslaugų kainos dėl mažos taršos zonos rinkliavos ateityje didės.
Savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius anksčiau sakė, kad pradėjus veikti mažos taršos zonai, tranzitinį eismą senamiestyje siekiama sumažinti trečdaliu.