Pranešama, kad tarptautiniai tyrėjai mano, jog rusiškų trąšų pilno krovininio laivo „Yi Peng 3“ įgula apie 160 kilometrų vilko inkarą Baltijos jūros dugnu ir sugadino jį kertančius kabelius. Pasak leidinio, šio mėnesio pradžioje nustojo veikti dvi skirtingos interneto jungtys – viena tarp Švedijos Gotlando salos ir Lietuvos, o kita – tarp Suomijos ir Vokietijos – ir tai paskatino visų keturių šalių ir kitų valstybių valdžios institucijas pradėti tyrimą.
Tyrėjai dabar bando išsiaiškinti, ar Rusijos žvalgybos pareigūnai davė nurodymą sunaikinti kabelį, nors Rusija tradiciškai neigia savo kaltę. Leidinio kalbinti neįvardyti šaltiniai teigė, kad laivo savininkė „Ningbo Yipeng Shipping“ bendradarbiauja su tyrėjais.
Infrastruktūra Baltijos jūroje nukenčia ne pirmą sykį
Žurnalo teigimu, keli neįvardyti Vakarų teisėsaugos ir žvalgybos pareigūnai nemano, kad Kinijos vyriausybė dalyvavo įtariamoje schemoje.
Tai ne pirmas kartas, kai Europos pareigūnai įtaria Rusiją povandeninės infrastruktūros sabotažu po Rusijos invazijos į Ukrainą. Tačiau pareigūnai nesiryžo tiesiogiai apkaltinti Kremliaus kišimusi, rašo WSJ, iš dalies baimindamiesi dar labiau padidinti įtampą tarp Rusijos ir Europos.