„Esame nusimatę poreikį, tikimės, kad bus bendras biudžetas didesnis nei šiemet. 540 mln. eurų nepakanka tai būklei pasiekti, kurios mes norime. Kitais metais Kelių priežiūros ir plėtros programos trūkumas norint įgyvendinti visus strateginius projektus, yra apie 250 mln. eurų, ir nemažintume tempo nei būklei išlaikyti, nei keliams, nei tiltams ir viadukams, o galėtume didinti“, – Seimo Darbo frakcijoje ketvirtadienį teigė ministras.
Pasak jo, kitais metais kelių priežiūros fondo lėšas sudarys didesni biudžeto asignavimai, dalis solidarumo mokesčio ir Europos Sąjungos finansavimas.
M. Skuodis, be kita ko, tvirtino, kad kelių priežiūrai būtų galima skirti dalį pajamų iš „žaliųjų“ kuro mokesčių – padidintų degalų akcizų ir CO2 dedamosios.
„Jeigu prezidentas pasirašys (pataisas – BNS) dėl kuro akcizų didinimo, CO2 dedamosios, tai papildomas šaltinis biudžetui tai pačiai infrastruktūrai“, – tvirtino M. Skuodis.
Pasak jo, papildomos biudžeto pajamos iš šių mokesčių turėtų būti nukreiptos kelių infrastruktūrai arba Darnaus judumo fondui, skirtam savivaldybių projektams ir transporto sektoriaus pertvarkai.
„Dabartinėje situacijoje ieškome visų šaltinių, kurie tik įmanomi“, – pridūrė jis, pabrėžęs, kad valstybinių kelių būklė nėra bloga.
M. Skuodis tikisi, kad iki 2030 metų visus strateginius projektus pavyks įgyvendinti, tuomet keliams nebereikės tiek daug lėšų: „Reikės lėšų tik būklės palaikymui“.
Ministras pranešė, kad Seimo Ekonomikos komitetas kitą savaitę svarstys Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pakeitimus, kuriais siūloma peržiūrėti maksimalius kelių rinkliavų (vinječių) dydžius sunkiasvoriam transportui.
„Tai direktyvos perkėlimas su tam tikrais dydžiais, kas ir leistų peržiūrint mokesčius, kuriuos moka sunkiasvoris transportas ir ypač tas, kuris važiuoja tranzitu per Lietuvą, surinkti papildomus dešimtis milijonų eurų, kurie taip pat galėtų būti skiriama keliams“, – parlamentarams kalbėjo M. Skuodis.