Į šią problemą dėmesį atkreipė viena Šeškinės gyventoja, socialiniame tinkle Facebook pasidalinusi jai išrašytos sąskaitos nuotrauka.
Sąskaitoje matoma, jog „Lifto valdymo mygtukai keitimo darbai“ ir „lifto valdymo mygtuko keitimas“ įvardijamos kaip dvi atskiros ir skirtingai apmokestinamos paslaugos. Kaip gyventoja pastebėjo, šių paslaugų kainą kartu sudėjus, remonto išlaidos siekia beveik 27 eurus be PVM, arba 32,34 euro pritaikius 21 proc. PVM mokestį.
Šių paslaugų prireikė po to, kai pasak gyventojos, galimai buvo tyčia sugadintas lifto mygtukas.
Prašo beveik tūkstančio eurų už mygtukų keitimus.
Naujienų portalas tv3.lt susisiekė su minėto įrašo autore – jos teigimu, daugiabutyje yra 35 butai. Vieno mygtuko kaina siekia 143,5 euro + PVM, pakeitimo darbai – 53,6 euro + PVM. Kadangi buvo keičiami 5 mygtukai, kartu su PVM, remonto darbų kaina iš viso siekė 932,5 euro
Gyventoja taip pat patikslino, jog liftas buvo įrengtas visai neseniai, tad liftui turėtų galioti garantija.
Kaip pasakojo gyventoja, lifto viduje yra kamera, tačiau iki šiol neaišku, ar kamera veikė, mat susisiekus su liftą prižiūrinčia įmone „Baltijos liftai“, įmonės darbuotojas situacijos plačiau nekomentavo, tik patikslino, jog problema bus išspręsta
„Baltijos liftai“ atsakymas
Naujienų portalas tv3.lt susiekė su liftą prižiūrinčia įmone „Baltijos liftai“. Įmonės direktorius paaiškino, kodėl buvo numatytos dvi atskiros paslaugos
„Minimame name praeitų metų pabaigoje gyventojai registravo du pranešimus dėl lifto mygtukų gedimo – pirmą kartą spalio mėnesį ir antrą kartą gruodžio mėnesį.
Pirmą kartą atvykus, buvo nustatyta, kad yra iškritę 7 ir 9 aukštų įsakymų mygtukai. Vieną iš jų pavyko suremontuoti ir už šį remontą pinigai nebuvo skaičiuojami, kitas mygtukas pakeistas nauju. Antrą kartą teko keisti jau keturis mygtukus. Kadangi sistemoje buvo registruoti du darbai, namo administratoriaus gyventojams pateiktose sąskaitose jie buvo atvaizduoti dviejose skirtingose eilutėse. Į vieno mėnesio sąskaitą šie darbai pateko matyt dėl administruojančios bendrovės apskaitos procesų ypatumų“, – paaiškino Mantas Romaška.
Pasak įmonės „Baltijos liftai“ direktoriaus, šiuo atveju lifto garantija nebegalioja, nes liftas buvo sumontuotas 2020 m. liepą, be to, garantija galioja ne visais gedimų atvejais.
„Taip pat pastebime, kad po pandemijos dalyje liftų išlikęs įprotis valdymo mygtukus spausti raktu ar kitu kietu daiktu, dėl ko pakankamai dažnai fiksuojame mechaninius mygtukų pažeidimus. Tokiu atveju lifto gamintojas mygtukų nekeičia pagal garantiją, kadangi toks sugadinimas atsiranda ne dėl gamintojo kaltės. Kalbant apie Jūsų minimą atvejį, šis liftas buvo sumontuotas 2020 metų liepą ir jam buvo taikoma dviejų metų gamintojo garantija“, – teigė „Baltijos liftai“ direktorius
M. Romaška taip pat paaiškino, jog lifte įmontuota kamera nufilmuotą vaizdą saugo tik dvi savaites, tad šiuo atveju tikėtina, jog buvo kreiptasi per vėlai
„Kalbant apie vaizdo kameras liftuose, reikia pastebėti, kad jų valdymą po lifto sumontavimo perima administruojanti bendrovė. Kadangi kameros nėra prijungtos prie interneto ryšio, jų įrašai saugomi kietuosiuose diskuose ribotą laiką, dažniausiai dvi savaites. Todėl vandalizmo atvejų užfiksavimas priklauso nuo gyventojų pastabumo - jei pastebėjus vandalizmo atvejį bus laiku kreiptasi į namo administratorių. Tik laiku gavę informaciją apie galimai nusikalstamą veiklą ir turto niokojimą, galime kreiptis į policiją, kad jie pradėtų tyrimą kaltininko nustatymui“, – komentavo M. Romaška.