„Dažnai tenka naudotis „Bolt“ taksi paslauga. Prieš kelias dienas kvietėme „Bolt“ taksi [red. past. – pavėžėjimo paslaugų platforma], įdomumo dėlei visi iš mūsų kompanijos įsijungėme „Bolt“ programėlę ir suvėdėme tą patį adresą Vilniuje. Visiems išmetė skirtingas kainas – vieniems kelionė į tą pačią vietą kainavo 5 eurus, kitiems net iki 8 eurų.
Įdomu, gal kas žino ir supranta kaip veikia „Bolt“ taksi [red. past. – pavėžėjimo paslaugų platforma] paslaugos kainų apskaičiavimas? Kaip gali keliems žmonėms toje pačioje vietoje įsivedus tą patį adresą rodyti skirtingas kainas?“ – rašoma viename socialiniame tinkle.
Tokių nusiskundimų gavo ir naujienų portalas tv3.lt. Gyventojai teigia, kad yra nė kartą pastebėję, kad vykstant su draugais ar kitais artimaisiais visiems asmenims kelionės kaina skiriasi, nors ji tikrinama tuo pačiu metu, įvedus tą patį adresą iš tos pačios vietos.
„Prieš vykstant su drauge namo iš miesto abi pasitikrinome „Bolt“ kainas, turėjome važiuoti į tą pačią vietą. Kainos skyrėsi gal 2–3 eurais, o bendra suma nebuvo didelė. Mačiau socialiniuose tinkluose, kad kitiems ir 5 eurais skyrėsi kainos“, – rašė gyventoja.
„Likome visiškai nesupratę, kai kartu su draugu norėjome važiuoti namo iš tos pačios vietos į tą patį kelionės tikslą su „Bolt“. Man rodė vieną kainą, o jam kitą, kaina skyrėsi net 2–3 eurais.
Visą laiką, kai norime važiuoti kažkur su kompanija, tikriname, kam kelionės kainą rodo mažesnę“, – tvirtino kita.
Kelionės kainą gali lemti ir interneto greitis
„Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius naujienų portalui tv3.lt pakomentavo, kodėl skirtingiems žmonėms skiriasi kaina ją tikrinant identišku metu ir įvedus identišką kelionės tikslą.
A. Pacevičius teigė, kad net jei kelionės iš to paties taško į tą patį tikslą paieška atliekama sekundės skirtumu, kelionių kainos gali būti kitokios dėl kelių priežasčių.
„Su kiekviena naujai atliekama paieška keičiasi tuo metu atvykti galinčių vairuotojų skaičius.
Taip pat kaina keliems žmonėms užsisakant iš pažiūros identišką kelionę gali skirtis ir dėl išorinių veiksnių, pavyzdžiui, interneto greičio ar GPS tikslumo, dėl kurio vieno įrenginio nustatoma vieta gali skirtis nuo kito, kuriuo tuo pačiu metu atliekamas panašus užsakymas. Tiesa, tokie atvejai yra itin reti“, – sakė A. Pacevičius.
„Bolt“ vadovas Lietuvoje taip pat komentavo, kad platforma naudoja algoritmą, kuris kiekvieną kartą atskirai apskaičiuoja planuojamos kelionės kainą. Algoritmas atsižvelgia į tokius veiksnius kaip kelionės trukmė, atstumas, paklausa ir pasiūla realiuoju laiku, eismo sąlygos ir kiti.
„Todėl kiekviena „Bolt“ programėlėje pradedama kelionės paieška gali daryti įtaką tam, kaip algoritmas, vertindamas sparčiai besikeičiančią paklausą ir pasiūlą, nustatys kainą kitai ieškomai kelionei“, – aiškino A. Pacevičius.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!
Nevažinėju nei su boltais neperku tų woltų, bet faktas tas, jei čia skaito čiuvai iš šių pavežėjų kontorų, ir norit, kad jūsų šitom paslaugom naudočiausi, tai padarykit pasirinkimą, kad primoku 3-5 eurus, kad neauvažiuotų babajus. Nes realiai šitom platformom nesinaudoju dėl babajų. Ačiū už dėmesį. Su Joninėm!