Lietuvoje jau dabar taikomas automobilių registracijos mokestis. Jis skaičiuojamas priklausomai nuo degalų rūšies bei jų kombinacijų ir kai išmetamo CO2 kiekis viršija daugiau nei 130 g/km.
Mokestis taikomas keletu atvejų. Pirma, kai automobilis yra registruojamas pirmą kartą, registruojant naują ar įvežtą iš užsienio.
Taip pat, kai keičiasi automobilio valdytojas, pavyzdžiui, prieš tai Lietuvoje eksploatuotas automobilis yra registruojamas kito valdytojo vardu, suteikiama teisė valdyti automobilį kitam asmeniui nuomos pagrindu. Mokestis yra mokamas ir tuomet, kai po išregistravimo automobilis yra registruojamas iš naujo.
Visgi dabar kalbama, kad turėtų atsirasti automobilio taršos mokestis, kurį vairuotojai mokėtų ne tik registruodami naują transporto priemonę, bet nuolat. Apie automobilių taršos mokestį S. Gentvilas ne kartą kalbėjo tiek būdamas kandidatu į aplinkos ministro postą, tiek pradėjęs eiti šias pareigas.
„Tarša iš transporto yra padidėjusi 50 proc. per paskutinius 15 metų ir reikia priemonių, kurios sumažintų taršą, sukurtų alternatyvą ir viena iš priemonių yra automobilių taršos mokestis“, – taip naujienų portalui tv3.lt birželio pabaigoje sakė jau aplinkos ministro pareigas einantis S. Gentvilas.
Ministro teigimu, yra numatyta keletą variantų, kaip galėtų atrodyti šis mokestis, o po diskusijų tarp koalicijos partnerių, numatyta rengti ir viešas konsultacijas su visuomene.
„Manau, kad Seime sprendimai turėtų būti priimti rudenį, juos esame suruošę kaip ministerija. Tikrai norisi aprobuoti juos tarp koalicijos partnerių, sulaukti ir opozicijos palaikymo, nes klimato krizė yra akivaizdi.
Matome savaitę prieš Jonines rekordas po rekordo buvo viršijami, Dzūkijos žemdirbiai jau skundėsi, kad masiškai prarastas derlius dėl stichinės sausros, Akmenėje temperatūros rekordas viršytas net 1,7 laipsnio. Realiai matoma akivaizdi klimato krizė ir mes tiesiog nebegalime nieko nedaryti“, – teigė S. Gentvilas.