Vokietijos automobilių klubas „ADAC“ siekdamas ištiesti pagalbos ranką eiliniam vairuotojui, kiekvienais metais paskelbia naudotų automobilių patikimumo statistiką, kuri yra paremta iš gaunamų pagalbos iškvietimų į kuriuos vyksta speciali Vokietijos „ADAC“ automobilių klubo tarnyba.
Praėjusiais metais šios tarnybos gelbėtojai vyko į daugiau nei 3,3 mln. pagalbos iškvietimų. Nors tai atrodo milžiniškas skaičius, tačiau palyginus su 2019 metais, pagalbos iškvietimų skaičius sumažėjo 10 procentų.
Ko gero, daugelio tai nenustebins, bet net 46,3 % automobilių savininkų į „ADAC“ specialistus kreipėsi dėl išsikrovusio akumuliatoriaus. Priežasčių, kodėl taip įvyko yra ne viena, bet didžioji dauguma savininkų tiesiog neatsižvelgia į akumuliatoriaus amžių ir jį pakeičia tik tada, kai jis galutinai išsikrauna.
16 % pagalbos iškvietimo priežastimi tapo sugedęs variklis, o 14 procentų atvejų – stabdžių ar vairo mechanizmo problemos. Verta pažymėti, jog į šią statistiką nebuvo įtraukti padangų pradūrimai ar degalų trūkumas.
Šiemet į reitingą buvo įtraukti 109 modeliai, priklausantys 25 prekių ženklams. Statistika buvo sudaryta iš modelių, kurių amžius svyravo nuo 3 iki 10 metų, ir tų, kurių pardavimai Vokietijoje viršijo 10 tūkst. vienetų per metus.
Mažų, kompaktiškų automobilių klasėje Vokietijos „ADAC“ klubo nariai liaupsino prancūziškąjį trejetą: „Citroen C1“, „Peugeot 108“ ir „Toyota Aygo“. Palankių įvertinimų taip pat sulaukė „Audi A1“, „Dacia Sandero“ ir „Fiat Punto“, kurie vairuotojams kėlė mažiau rūpesčių negu, pavyzdžiui, „Smart ForTwo“ ar „Hyundai i20“.
Pagalbos šauksmo šaukėsi ne tik kompaktiškų, bet ir didesnių automobilių vairuotojai. Atsižvelgiant į Vokietijos „ADAC“ automobilių klubo sudarytą statistiką, „Audi A3“ ir A klasės „Mercedes-Benz“ turėjo mažiausiai rimtų gedimų ir savininkus pradžiugindavo dažniausiai. Tuo tarpu „Kia Ceed“, „Kia Sportage“ ir „Nissan Qasqhai“ buvo tie automobiliai, kurių vairuotojus Vokietijos „ADAC“ klubo nariai aplankydavo dažniausiai.
Vokietijos „ADAC“ klubo nariu manymu, renkantis naudotą automobilį, kuris galėtų patenkinti daugelio lūkesčius, vairuotojai turėtų rinktis iš „Audi A4“, „Audi A6“, 3 ir 5 serijos BMW bei „Mercedes-Benz GLC“.
Tuo tarpu E klasės „Mercedes-Benz“, „Volkswagen Sharan“ ir „Opel Insignia“ turėtų būti priskiriami prie tų, kurių reikėtų vengti.
Renkantis būsimą darbinį arklį – furgoną, Vokietijos „ADAC“ klubo nariai rekomenduoja rinktis „Mercedes-Benz Sprinter“ arba „Volkswagen Crafter“. Tuo tarpu „Ford Transit“ yra vienas iš tų, kurį klubo nariai rekomenduoja apeiti.
Išsamūs tyrimų rezultatai – žemiau:
*vidutinis gedimų skaičius 1000 automobiliui