• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europoje bręsta technologinė priešprieša. Vokietijos automobilių pramonės lyderiai – tokie kaip „Mercedes-Benz“, BMW ir „Volkswagen“ – vienijasi su didžiausiais tiekėjais bei programinės įrangos kūrėjais, kad sukurtų bendrą, atvirą ir saugią programinės įrangos platformą, kuri atitiktų griežtus Europos Sąjungos duomenų apsaugos reikalavimus. Tikslas – sumažinti priklausomybę nuo JAV technologijų gigantų, tokių kaip „Google“, „Apple“ ar „Amazon“, ir išlaikyti kontrolę svarbiausiose automobilio technologijų srityse.

47

Europoje bręsta technologinė priešprieša. Vokietijos automobilių pramonės lyderiai – tokie kaip „Mercedes-Benz“, BMW ir „Volkswagen“ – vienijasi su didžiausiais tiekėjais bei programinės įrangos kūrėjais, kad sukurtų bendrą, atvirą ir saugią programinės įrangos platformą, kuri atitiktų griežtus Europos Sąjungos duomenų apsaugos reikalavimus. Tikslas – sumažinti priklausomybę nuo JAV technologijų gigantų, tokių kaip „Google“, „Apple“ ar „Amazon“, ir išlaikyti kontrolę svarbiausiose automobilio technologijų srityse.

REKLAMA

Pastaraisiais metais automobilių gamintojai vis labiau priklauso nuo „Google“ ar „Apple“ siūlomų informacijos ir pramogų sistemų. Tačiau naudojimasis šiomis platformomis reikalauja gamintojų atskleisti dalį savo vidinio kodo – tai itin jautri sritis, kurioje kyla rizika prarasti svarbias technologines žinias.

REKLAMA
REKLAMA

Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.

REKLAMA

Būtent dėl šių priežasčių inicijuota nauja Vokietijos pramonės aljanso iniciatyva, kurioje be pagrindinių gamintojų dalyvauja ir tokie tiekėjai kaip „Bosch“, „Continental“, ZF, „Hella“, „Valeo Brain“ bei programinės įrangos įmonės „Qorix“ ir „Vector Informatik“.

Kartu jie siekia sukurti suderintą, saugią ir visiems dalyviams atvirą platformą, kuri leistų kontroliuoti ne tik naudotojų duomenis, bet ir visą automobilio architektūrą bei būsimas autonomines sistemas.

REKLAMA
REKLAMA

Skirtingai nei ankstesni nesėkmingi bandymai, šįkart akcentuojama ne tik vartotojo sąsaja, bet ir giluminė programinės architektūros dalis – nuo nuotolinių atnaujinimų, kibernetinio saugumo iki integracijos su automatizuoto vairavimo sistemomis. Tokiu būdu siekiama, kad programinė įranga taptų ne tik vartotojo patirtį lemiantis veiksnys, bet ir esminė konkurencinio pranašumo dalis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Projektui palaikymą išreiškė ir Vokietijos vyriausybė, tačiau kritikai primena, kad panašios iniciatyvos Europoje ne kartą susidūrė su sunkumais. Ypač dėl sudėtingos koordinacijos tarp konkuruojančių įmonių, menkos plėtros spartos ar riboto mastelio.

Ne vienas ekspertas taip pat prisimena nesėkmingą „Volkswagen“ bandymą kurti savo programinę įrangą per antrinę įmonę „Cariad“, kurios vystymas tapo brangiu ir skausmingu eksperimentu. Vis dėlto šįkart rinkos spaudimas, geopolitinės įtampos ir auganti technologinės kontrolės svarba gali paskatinti efektyvesnį bendradarbiavimą.

Galutinį projekto rezultatą lems ne tik gamintojų, bet ir tiekėjų bei technologinių partnerių parama. Be jų įsitraukimo ir suderinamumo su jau veikiančiomis sistemomis, net ir geriausios idėjos gali likti tik deklaracijomis. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų