Balandžio mėnesį „Tesla“ pardavimai Europoje smuko net 46,2 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai – nuo 14 696 iki 7 908 automobilių.
Vien „Model Y“ pardavimai sumažėjo daugiau nei perpus: nuo 9 704 iki 4 743 vienetų.
Nuo metų pradžios šis modelis Europos Sąjungos, EFTA šalių ir Jungtinės Karalystės rinkose patyrė 48,4 proc. nuosmukį, nepaisant to, kad būtent jam buvo skirta viena didžiausių modernizacijų – atnaujintas ne tik dizainas, bet ir interjeras, važiuoklės komponentais, apdailos medžiagos. Vis dėlto net ir šie pokyčiai nesustabdė krentančios paklausos.
Susidomėjimas mažėja ne tik Europoje. Kinijoje, kur konkurencija tarp vietos elektromobilių gamintojų pasiekė neregėtą lygį, „Teslos“ pardavimai balandį krito 6 proc.
Tačiau didžiausią automobilių pardavimams daro ne konkurentų daroma pažanga ar arši kitų gamintojų kainodaros politika. Dėl visko kaltas pats Elonas Muskas.
Per pastaruosius metus išryškėjęs politinis angažavimasis, palaikymas Donaldui Trumpui ir kontraversiški pasisakymai socialiniuose tinkluose atsiliepė visai markės reputacijai, o Europos vairuotojai į tai reaguoja ypač jautriai.
Tuo pat metu Europos elektromobilių rinka auga. Šiemet elektromobilių pardavimai padidėjo 28 proc., iš tinklo įkraunamų hibridų – 12 proc., o įprastų hibridų – 16 proc.
Tai reiškia, kad bendra tendencija išlieka teigiama, tačiau „Tesla“ šiuo rinkos augimu nesugeba išnaudoti savo naudai.
Nors „Tesla“ išlieka rimtu žaidėju elektromobilių rinkoje, tačiau šios markės automobilių paklausa mažės ir toliau, 2023-iaisiais pasiektos pergalės liks tik gražiu prisiminimu.