Koncepcinis „GT XX“ automobilis išsiskiria sportiška keturių durų GT kėbulo forma ir aiškiai matomu prioritetu aerodinamikai. Jame netrūksta aktyvių oro srautų valdymo elementų, kurie padeda pasiekti įspūdingą oro pasipriešinimo koeficientą.
Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.

1 000 kW galia
Už elektrinę pavarą atsakingi trys pažangūs „Yasa“ gamybos varikliai. Šie varikliai, sukurti bendradarbiaujant su britų inžinerijos specialistais ir „Formulės 1“ Brixwortho padaliniu, pasižymi išskirtiniu galios tankiu: jie yra dvigubai lengvesni ir trigubai kompaktiškesni už tradicinius variklius.
Elektrinė pavara generuoja daugiau nei 1 000 kW (1 360 AG), o už šios galios generavimą atsakingi du elektros pavaros moduliai – vienas priekyje, kitas gale.
Galinis modulis apjungia du variklius, planetinę pavarą ir keitiklį. Varikliai aušinami alyva, kad nuolatos generuotų maksimalią galią.
Priekinis variklis veikia tik tada, kai to reikia. Galutinis rezultatas – neįprastas elektromobiliui. Maksimalus greitis siekia 360 km/val.
800 voltų architektūra ir 850 kW įkrovimo galimybė
„GT XX“ naudoja naujos kartos 800 V elektros sistemą, kurios sprendimai jau buvo pritaikyti tiek „Formulės 1“ boliduose, tiek superautomobilyje „AMG One“.
Akumuliatorių bloką sudaro apie 3000 cilindrinių elementų, kuriuose naudojama NCM+Si cheminė sudėtis. Ji leidžia pasiekti didelį energijos tankį – iki 300 Wh/kg.
Baterija aušinama specialiu, elektrai nelaidžiu skysčiu, kuris tiesiogiai kontaktuoja su pačiais akumuliatoriaus elementais. Tai vadinamasis panardinamasis (angl. immersive) aušinimas, kai šilumą sugeriantis skystis cirkuliuoja tarp elementų, o ne atskirais kanalais
Toks sprendimas leidžia užtikrinti pastovią ir optimalią darbo temperatūrą net esant itin didelei apkrovai, todėl sistema išlaiko didelį galingumą ilgesnį laiką.
Būtent dėl to „GT XX“ elektromobilis gali būti įkraunamas iki 850 kW galia (1000 A), o per penkias minutes papildyti tiek energijos, kad jos pakanka nuvažiuoti 400 km. Ši įkrovimo sparta įmanoma tik naudojant specialiai šiam modeliui sukurtą didelio našumo įkrovimo įrangą.
Interaktyvūs sprendimai
„GT XX“ taip pat demonstruoja naujo tipo sąveiką su aplinka. Automobilio šonuose įmontuotos elektroliuminescencinės juostos gali perduoti informaciją pėsčiųjų ar kitų eismo dalyvių naudai.
Žibintuose integruoti išoriniai garsiakalbiai atlieka ne tik estetinę, bet ir praktinę funkciją – įspėja aplinkinius apie automobilio artėjimą.
Gale sumontuotas LED ekranas, galintis rodyti animacijas, įspėjimus ar AMG logotipą realiu laiku. Gamintojas teigia, kad šis elementas gali atverti naujus komunikacijos su aplinka standartus.
Žvilgsnis į ateitį
„GT XX“ – tai pažadas, kad AMG padalinys liks ištikimas greičio, technologinės pažangos ir išskirtinumo vizijai, net ir visiškai elektrinėje eroje.
Kol kas, tai tik laboratorija ant ratų, tačiau dalis šių sprendimų greičiausiai pateks į būsimus serijinius AMG modelius.