• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Transporto pasaulyje yra tokia aksioma: „geriausias“ automobilis tas, kuris už mažiausią kainą perveža daugiausia krovinių. Todėl inžinieriai ir konstruktoriai ilgą laiką liūto dalį dėmesio skirdavo būtent šio uždavinio sprendimui, todėl – bent jau teoriškai – logistikos įmonių strategams norint išsirinkti optimalų darbo įrankį pakanka atidžiai pastudijuoti į lenteles surikiuotus eksploatacinius duomenis ir viskas bus aišku. Tačiau praktiškai pasirinkimas visuomet gerokai sudėtingesnis.

Transporto pasaulyje yra tokia aksioma: „geriausias“ automobilis tas, kuris už mažiausią kainą perveža daugiausia krovinių. Todėl inžinieriai ir konstruktoriai ilgą laiką liūto dalį dėmesio skirdavo būtent šio uždavinio sprendimui, todėl – bent jau teoriškai – logistikos įmonių strategams norint išsirinkti optimalų darbo įrankį pakanka atidžiai pastudijuoti į lenteles surikiuotus eksploatacinius duomenis ir viskas bus aišku. Tačiau praktiškai pasirinkimas visuomet gerokai sudėtingesnis.

REKLAMA

Pasak bendrovės BLS transporto vadovo Baltijos šalims Viktoro Šinkariovo, šiais metais dirbančio ir „Lietuvos komercinio automobilio 2022“ konkurso vertinimo komisijoje, nepaprastai svarbiu veiksniu formuojant krovinių gabenimu ar distribucija vietiniais maršrutais besiverčiančios įmonės technikos parką yra tapę tokie dalykai, kaip vairuotojo darbo vietos ergonomika, komfortas bei automobilio valdomumas.

„Ne paslaptis, kad vairuotojo profesija nėra jaunų žmonių prioritetų sąraše. Pamatyti pasaulio šiais laikais labai nesunkiai galima išleidus sąlyginai nedideles sumas bilietams į pigių skrydžių kompanijų lėktuvus. Todėl perspektyva kasdien nuo ankstaus ryto iki vėlyvo vakaro praleisti karcerio kamerą primenančioje automobilio kabinoje tikrai nieko nesugundys, net jei bus siūlomas sąlyginai geras atlyginimas. Tą supranta tiek transporto įmonių vadovai, tiek komercinės paskirties mašinų gamintojai, pastaraisiais metais siekiantys kiek įmanoma priartinti mikroautobusiukų ir furgonų elgseną prie lengvųjų automobilių standartų“, – dėsto V. Šinkariovas.

REKLAMA
REKLAMA

Patikrino komercinių automobilių galimybes: dydžiu lyg sunkvežimiai, bet valdomi lyg lengvieji  

Važiuoja kaip lengvieji

Tam, kad užčiuoptų progresą šioje srityje, Lietuvos komercinio automobilio konkurso komisijos komanda šiais metais susirinko Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos (VAVM) Sektorinio mokymo centro autodrome, kur gerą pusdienį visi 12 pretendentų buvo egzaminuojami aikštelėje su slidžiomis dangomis ir dinamine plokšte. „Manau tai puikus būdas pajusti, kiek efektyviai kokiame modelyje veikia elektroniniai vairuotojo pagalbininkai, kuo vieni nuo kitų skiriasi tos pačios kategorijos modeliai, konkuruojantys dėl tų pačių potencialių klientų simpatijų“, – konstatavo „BLS“ transporto vadovo Baltijos šalims.

REKLAMA

Patikrino komercinių automobilių galimybes: dydžiu lyg sunkvežimiai, bet valdomi lyg lengvieji

Pasak jo, bandymai parodė, kad pažanga – akivaizdi ir nuvylusių egzempliorių nėra. Be to, kai kurie konkursui pateikti furgonai kai kuriuos privertė ne tik atsisakyti skepticizmo, bet ir pakeisti tam tikrą išankstinę nuomonę.

„Akivaizdu, kad dabar rinkoje siūlomi automobiliai, kuriais važiuoti iš esmės taip pat saugu, patogu ir malonu, kaip kad šeimyniniais universalais ar miesto visureigiais“, – neslėpė V. Šinkariovas.

REKLAMA
REKLAMA

Patikrino komercinių automobilių galimybes: dydžiu lyg sunkvežimiai, bet valdomi lyg lengvieji  

Dydis kaip sunkvežimių, bet ne elgesys

„Lietuvos komercinio automobilio 2022“ konkurso komisijoje dirbantis Techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ viešųjų ryšių vadovas Renaldas Gabartas savo ruožtu atkreipė dėmesį, jog bandymų autodrome rezultatus bene labiausiai lėmė padangos: dalis automobilių vis dar buvo apauti žieminėmis padangomis, o dalis jau pasirengę vasaros sezonui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pastarųjų sukibimas ant slidžios dangos tapo tikra dovana Lietuvos komercinio automobilio medijos komandai, „prišaudžiusiai“ įspūdingų kadrų tarsi iš šonaslydžio varžybų. Kita vertus, net komercinės paskirties elektromobiliai, kurie dėl 50-75 kWh baterijų bloko gerokai sunkesni nei analogai su vidaus degimo varikliais, ekstremaliose situacijos elgėsi nepriekaištingai.

REKLAMA

Patikrino komercinių automobilių galimybes: dydžiu lyg sunkvežimiai, bet valdomi lyg lengvieji

Tuo pasidžiaugė ir bandymuose dalyvaujantis profesionalus vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas. Jo teigimu, visai neseniai furgonai ir mikroautobusai savo elgsena kelyje buvo kur kas artimesni sunkvežimiams, o dabar reakcijomis į komandas vairu, pakabos darbu, elektroninių asistentų efektyvumu iš esmės prilygsta lengviesiems automobiliams.

„Žinoma, obuolius visada reikia lyginti su obuoliais. Šiuo atveju tam tikri skirtumai yra ir neišvengiamai bus vien dėl kėbulų dydžio, bet pagal galimybes mašinas valdyti, prognozuoti jų elgesį tikrai viskas labai neprastai“, – pastebėjo A. Pakėnas. Patikrino komercinių automobilių galimybes: dydžiu lyg sunkvežimiai, bet valdomi lyg lengvieji  

REKLAMA

Renka iš dvylikos modelių

Lietuvos komercinis automobilis 2022“ – tradicinis, nuo pat 2016 m. šalyje organizuojamas konkursas. Šiemet jame - gausiausias dalyvių skaičius per visą renginio istoriją.

Savo gaminius šiemet 11 komisijos narių vertinimui pristatė net devyni skirtingi automobilių gamintojai, iš viso į garbingus titulus pretenduoja 12 lengvųjų komercinių automobilių. Net trečdalis automobilių parko – elektriniai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Konkurse šiemet vertinami šie modeliai (abėcėlės tvarka):

Konkurso finalas, kuriame paaiškės visų nominacijų laimėtojai, numatytas gegužės 11 dieną.

 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų