Ralio dalyviams per dvi dienas teko įveikti 336 kilometrus, o maršrute netrūko ir greičio ruožų, ir viešųjų kelių. Jei anksčiau elektromobilių ekipažai tokioms varžyboms planuodavo kiekvieną įkrovimo tašką, šiandien daugelis jų keliauja be papildomos logistikos. Technologinis progresas ir plati infrastruktūra tą jau leidžia.
Daugiau naujienų iš spalvingo automobilių pasaulio – specialioje „Automobilių kultūra“ rubrikoje.
Pasak „Renault“ komunikacijos vadovo Baltijos šalyse Mindaugo Plukio, modernūs elektromobiliai pasižymi tiek geresne energijos sąnaudų kontrole, tiek didesne baterijų talpa, todėl dalis modelių visą ralio dieną įveikia su viena įkrova. Tačiau net ir tiems, kuriems reikėjo papildyti energijos atsargas, sprendimų netrūko – infrastruktūra išsiplėtė taip, kad planuoti iš anksto beveik nebereikia.
„Viešai prieinamų įkrovimo taškų Lietuvoje – beveik 3 000, juos valdo 50 operatorių. Tai reiškia, kad vienu metu elektromobilius galima krauti tūkstančiuose vietų, o pasirinkimų – daugiau nei bet kada“, – pažymi M. Plukys.
Didžiausias regione „Ignitis ON“ tinklas šiuo metu apima 663 įkrovimo stoteles, iš jų beveik 1 000 – greitojo įkrovimo. Operatorius aktyviai plečia itin galingų (200 kW ir daugiau) taškų tinklą, tarp jų – ir ką tik atnaujintas parkas Palangoje.
Tarp kitų aktyvių žaidėjų – „Eleport“, valdantis per 800 taškų Baltijos šalyse ir Lenkijoje, bei „Elektrum Drive“, turintis apie 800 prieigų regione. Įkrovimo vietos tampa tankios, prieinamos ir daugeliu atvejų – greitos.
Nuo 50 iki 250 kW – pažanga per kelerius metus
Elektromobiliai „Press ralyje“ startuoja nuo 2012 metų, tačiau tik nuo 2018-ųjų jie rungiasi tomis pačiomis sąlygomis kaip vidaus degimo automobiliai. Jei anksčiau tokių modelių įkrovimo galia siekė vos 50 kW, o baterijų talpa – iki 40 kWh, tai šiandien dalis modelių turi virš 100 kWh talpos baterijas ir gali įsikrauti 250 kW galia.
Automobilių žurnalistas Jurgis Paplaitis, su „Renault 5“ elektromobiliu užėmęs antrą vietą klasėje iki 160 kW galios, sako, kad net kompaktiškas miesto elektromobilis gali įsikrauti iki 100 kW greičiu. Per pusvalandį – papildoma energija dar 200 kilometrų kelionei.
„Viskas susideda – greitas įkrovimas, efektyvus energijos naudojimas, patogi infrastruktūra. Ir viskas veikia. Buvo momentas, kai visi ralio elektromobiliai sukosi aplink Alytų, ir visi turėjo kur įsikrauti – be laukimo, be gaišaties“, – pastebi jis.
Patogu visose Baltijos šalyse
Modernūs įkrovimo tinklai veikia per kelias šalis. Pavyzdžiui, „Ignitis ON“ siūlo prieigą visose Baltijos valstybėse, o jų tinklas padengia ne tik didmiesčius, bet ir pagrindinius tranzitinius kelius. Latvijoje prieigų – daugiau nei 110, Estijoje – virš 170.
„Skubantiems – greiti taškai, neskubantiems – pigesni sprendimai. Kai kurios programėlės leidžia matyti net ir momentinę kainą. Tai reiškia, kad maršruto dėl įkrovimo jau nebereikia keisti – prisitaikai tiesiog pakeliui“, – sako M. Plukys.

Elektromobiliai ne tik važiavo – bet ir laimėjo
Ryškiausias pasiekimas – „Hyundai Ioniq 5 N“ ekipažo triumfas. Martyno Utkino ir Raimondo Stefanovičiaus duetas ne tik laimėjo elektromobilių įskaitą, bet ir užėmė trečią vietą absoliučioje klasifikacijoje – tik 33,88 sek. nusileidę „Porsche 911 GT3“ pilotams Aleksandrui Gaškai ir Gustui Grinbergui.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!