• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiemet jau 30-ą kartą vykusios tarptautinės automobilių varžybos „Press ralis“ tapo dar viena stotele, kurioje elektromobiliai įrodė, kad gali lygiaverčiai konkuruoti su tradiciniais modeliais. Rekordinis skaičius – net 14 elektra varomų ekipažų – ne tik kovojo greičio ruožuose, bet ir parodė, kaip smarkiai Lietuvoje pasikeitė elektromobilių kelionių realybė.

22

Šiemet jau 30-ą kartą vykusios tarptautinės automobilių varžybos „Press ralis“ tapo dar viena stotele, kurioje elektromobiliai įrodė, kad gali lygiaverčiai konkuruoti su tradiciniais modeliais. Rekordinis skaičius – net 14 elektra varomų ekipažų – ne tik kovojo greičio ruožuose, bet ir parodė, kaip smarkiai Lietuvoje pasikeitė elektromobilių kelionių realybė.

REKLAMA

Ralio dalyviams per dvi dienas teko įveikti 336 kilometrus, o maršrute netrūko ir greičio ruožų, ir viešųjų kelių. Jei anksčiau elektromobilių ekipažai tokioms varžyboms planuodavo kiekvieną įkrovimo tašką, šiandien daugelis jų keliauja be papildomos logistikos. Technologinis progresas ir plati infrastruktūra tą jau leidžia.

REKLAMA
REKLAMA

Daugiau naujienų iš spalvingo automobilių pasaulio – specialioje „Automobilių kultūra“ rubrikoje.

REKLAMA

Pasak „Renault“ komunikacijos vadovo Baltijos šalyse Mindaugo Plukio, modernūs elektromobiliai pasižymi tiek geresne energijos sąnaudų kontrole, tiek didesne baterijų talpa, todėl dalis modelių visą ralio dieną įveikia su viena įkrova. Tačiau net ir tiems, kuriems reikėjo papildyti energijos atsargas, sprendimų netrūko – infrastruktūra išsiplėtė taip, kad planuoti iš anksto beveik nebereikia.

REKLAMA
REKLAMA

„Viešai prieinamų įkrovimo taškų Lietuvoje – beveik 3 000, juos valdo 50 operatorių. Tai reiškia, kad vienu metu elektromobilius galima krauti tūkstančiuose vietų, o pasirinkimų – daugiau nei bet kada“, – pažymi M. Plukys.

Didžiausias regione „Ignitis ON“ tinklas šiuo metu apima 663 įkrovimo stoteles, iš jų beveik 1 000 – greitojo įkrovimo. Operatorius aktyviai plečia itin galingų (200 kW ir daugiau) taškų tinklą, tarp jų – ir ką tik atnaujintas parkas Palangoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tarp kitų aktyvių žaidėjų – „Eleport“, valdantis per 800 taškų Baltijos šalyse ir Lenkijoje, bei „Elektrum Drive“, turintis apie 800 prieigų regione. Įkrovimo vietos tampa tankios, prieinamos ir daugeliu atvejų – greitos.

Nuo 50 iki 250 kW – pažanga per kelerius metus

Elektromobiliai „Press ralyje“ startuoja nuo 2012 metų, tačiau tik nuo 2018-ųjų jie rungiasi tomis pačiomis sąlygomis kaip vidaus degimo automobiliai. Jei anksčiau tokių modelių įkrovimo galia siekė vos 50 kW, o baterijų talpa – iki 40 kWh, tai šiandien dalis modelių turi virš 100 kWh talpos baterijas ir gali įsikrauti 250 kW galia.

REKLAMA

Automobilių žurnalistas Jurgis Paplaitis, su „Renault 5“ elektromobiliu užėmęs antrą vietą klasėje iki 160 kW galios, sako, kad net kompaktiškas miesto elektromobilis gali įsikrauti iki 100 kW greičiu. Per pusvalandį – papildoma energija dar 200 kilometrų kelionei.

„Viskas susideda – greitas įkrovimas, efektyvus energijos naudojimas, patogi infrastruktūra. Ir viskas veikia. Buvo momentas, kai visi ralio elektromobiliai sukosi aplink Alytų, ir visi turėjo kur įsikrauti – be laukimo, be gaišaties“, – pastebi jis.

REKLAMA

Patogu visose Baltijos šalyse

Modernūs įkrovimo tinklai veikia per kelias šalis. Pavyzdžiui, „Ignitis ON“ siūlo prieigą visose Baltijos valstybėse, o jų tinklas padengia ne tik didmiesčius, bet ir pagrindinius tranzitinius kelius. Latvijoje prieigų – daugiau nei 110, Estijoje – virš 170.

„Skubantiems – greiti taškai, neskubantiems – pigesni sprendimai. Kai kurios programėlės leidžia matyti net ir momentinę kainą. Tai reiškia, kad maršruto dėl įkrovimo jau nebereikia keisti – prisitaikai tiesiog pakeliui“, – sako M. Plukys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Elektromobiliai ne tik važiavo – bet ir laimėjo

Ryškiausias pasiekimas – „Hyundai Ioniq 5 N“ ekipažo triumfas. Martyno Utkino ir Raimondo Stefanovičiaus duetas ne tik laimėjo elektromobilių įskaitą, bet ir užėmė trečią vietą absoliučioje klasifikacijoje – tik 33,88 sek. nusileidę „Porsche 911 GT3“ pilotams Aleksandrui Gaškai ir Gustui Grinbergui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų