• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dakaro ralis jau šeštus metus iš eilės sugrįžta į Saudo Arabiją. Čia Dakaro ralio varžybų dalyviai turės įveikti tūkstančius varginančių kilometrų, jog galėtų tapti pripažintais maratono nugalėtojais.

Dakaro ralis jau šeštus metus iš eilės sugrįžta į Saudo Arabiją. Čia Dakaro ralio varžybų dalyviai turės įveikti tūkstančius varginančių kilometrų, jog galėtų tapti pripažintais maratono nugalėtojais.

REKLAMA

Kada prasidės Dakaro ralis 2025?

2025 metų Dakaro ralis startuos pietinėje Saudo Arabijos dalyje – Bišoje.

Kaip ir anksčiau, Dakaro ralio dalyviai sausio 1-2 dienomis turės praeiti techninę komisiją ir susitvarkyti likusius formalumus, o sausio 3 dieną bus surengtas „prologas“, kuris nulems dalyvių starto eiliškumą pirmame greičio ruože.

Sausio 4 dieną, dalyvių karavanas pajudės į šiaurę, o vėliau pasuks atgal į pietus, link garsiosios „Empty Quarter“ dykumos. Ten dalyviai turės įveikti tris greičio ruožus.

Pagal numatytą Dakaro ralio programą, varžybų finišas numatytas sausio 17 dieną, Šubajtoje.

Per 14 dienų lenktynių dalyviai turės įveikti 12 greičio ruožų. Pasak varžybų organizatoriaus David'o Castera, šių metų maršrute lenktynininkai turės įveikti mažiau uolėtų ruožų. Šis sprendimas buvo priimtas norint sumažinti rimtų gedimų patiriančių ekipažų skaičių.

REKLAMA
REKLAMA

Varžybų dalyvių taip pat laukia didžiulis navigacijos iššūkis. Visi Dakaro ralio dalyviai privalės naudotis skaitmeninėmis ralio knygomis, kuriomis bus galima naudotis likus vos 15 minučių iki kiekvieno greičio ruožo pradžios.

REKLAMA

Ilgesnis 48 valandų etapas

2024-aisiais pristatyta naujovė sugrįš ir į 2025-ųjų Dakaro maratoną, tačiau su keliais pakeitimais.

48 valandas truksiantis greičio ruožas bus išplėstas iki 950 kilometrų, o pati trasa taps gerokai įvairesnė, įtraukiant įvairius reljefo tipus.

Tačiau šio etapo taisyklės išliks tokios pačios: pirmosios dienos rytą startavę, dalyviai 18 valandą privalės sustoti ir vykti į artimiausią bivaką poilsiui. Lenktynes jie galės tęsti tik kitos dienos rytą, užtikrinant sąlygas poilsiui ir tinkamam pasiruošimui antrojoje etapo dalyje.

REKLAMA
REKLAMA

Atskiri greičio ruožai

Viena svarbiausių 2025-ųjų Dakaro ralio naujovių – atskiri greičio ruožai skirtingoms transporto priemonių kategorijoms. Organizatoriai nusprendė, kad mažiausiai penkiuose greičio ruožuose varžybų dalyviai turės įveikti skirtingas trasas, priklausomai nuo jų transporto priemonės tipo.

Manoma, kad toks sprendimas padės sumažinti finišuoti vėluojančių ekipažų skaičių ir užtikrins tolygesnę konkurenciją tarp dalyvių, nes trasos bus pritaikytos kiekvienos transporto priemonės specifikai ir galimybėms.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Maratono etapas – išbandyti ištvermę

2025 metų Dakaro ralyje taip pat bus surengtas tradicinis maratono etapas, kuriame dalyviai privalės apsieiti be komandos pagalbos.

Tai reiškia, kad visi maratone startavę lenktynininkai turės savarankiškai susidoroti su technikos gedimais ir kitais iššūkiais, kurie gali iškilti trasoje.

Varžybų finalas – klastingose kopose

Paskutinius Dakaro ralio kilometrus varžybų dalyviai turės įveikti „Empty Quarter“ dykumoje.

REKLAMA

Trys paskutinės dienos lenktynininkams taps tikru išbandymu. Kiekvienam iš jų reikės įveikti milžiniškas kopas, kuriose slypės daugybė pavojų ir netikėtumų.

Tikimasi, kad šis sprendimas į varžybas įneš dar daugiau intrigos, nes viena lemiama klaida ar klaidingas posūkis gali kardinaliai pakeisti lenktynių eigą ir galutinius rezultatus.

„Dakar Classic“ – daugiau automobilių

Didžiulio susidomėjimo sulaukianti „Dakar Classic“ dalyvių klasė šiemet taps dar gausesnė.

REKLAMA

Organizatorių nutarimu, „Dakar Classic“ dalyvių kategorijoje gali varžytis automobiliai, pagaminti iki 2005 metų.

Tai reiškia, jog trasoje išvysime gerokai daugiau naujesnių modelių, kurių vairuotojai sieks Dakaro maratoną įveikti su modernesne technika.

„Dakar Classic“ kategorijoje šiemet varžysis vienas lietuvis – Karolis Raišys.

Jis varžyboms ruošia vieną seniausių automobilių, 1978 metų gimimo „Land Rover 109 Station Wagon“, kuris platesnei publikai žinomas kaip trečiosios serijos originalusis „Land Rover Defender“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kiek lietuviškų ekipažų startuoja Dakaro ralyje?

2025-ųjų Dakaro ralyje startuos dešimt ekipažų iš Lietuvos. Anksčiau buvo manoma, kad šiame maratone vėl išvysime rekordinį kiekį dalyvių, tačiau apie savo planų pokyčius paskelbė net trys sportininkai.

Emilija Gelažninkienė savo priežastis išdėstė ilgame įraše savo socialinio tinklo paskyroje. Vaidotas Paškevičius, šiemet daug dėmesio skyręs Lietuvoje vykstančioms ralio varžyboms, taip pat ruošėsi Dakaro raliui, tačiau šių planų buvo atsisakyta. Galiausiai, Gintui Petrui turėjęs padėti Laisvydas Kancius taip pat paskelbė nedalyvausiantis artėjančiame Dakaro ralyje.

REKLAMA

Motociklų klasė:

  • Arūnas Gelažninkas
  • Mykolas Paulavičius
  • Modestas Siliūnas
  • Gediminas Šatkus
  • Nerimantas Jucius

Automobilių klasė:

  • Benediktas Vanagas
  • Gintas Petrus
  • Vladas Jurkevičius

Sunkvežimių klasė:

  • Vaidotas Žala

„Rally Classic“ klasė:

  • Karolis Raišys

Kol kas, nežinoma kurioje dalyvių klasėje startuos Rokas Baciuška.

Kur bus galima stebėti Dakaro ralio varžybas?

TV3 žiniasklaidos grupė 2023-aisiais tapo oficialiu Dakaro ralio transliuotoju Lietuvoje.

Tai reiškia, kad 2025-ųjų Dakaro ralis bus plačiai nušviečiamas TV3 žiniose, specialiai šiam maratonui skirtoje laidoje TV6 kanale bei atskiroje rubrikoje „Dakaro ralis 2025“ TV3.lt portale.

Be to, tūkstančius žiūrovų pritraukiančio maratono naujienas apžvelgs ir „Power Hit Radio“ vedėjai.

Sausio 17 d. Geriausiai iš lietuvių Dakare pasirodęs motociklininkas Nerimantas Jucius: „Esu TOP-30 geriausių pasaulyje“
Sausio 17 d. Po „Dakar Classic“ lenktynių – lietuvių ekipažo euforija: „Laimėjome viską“
Sausio 17 d. Dakaro mohikanas Gelažninkas neketina sustoti net ir po patirtų sunkumų: „Matau, kad dar galiu važiuoti“
Sausio 17 d. Rokui Basiuškai po finišo įstrigo Antano Juknevičiaus žodžiai: jaunas lenktynininkas liko sujaudintas
Sausio 16 d. Nuovargį jaučiantis Arūnas Gelažninkas: „Kaip grybas važiavau“
Sausio 16 d. „Dakar Classic“ dalyvaujantys lietuviai džiaugiasi neišsipildžiusiu organizatorių pažadu: „Šiandien turėjome įveikti 50 kilometru“
Sausio 16 d. 150 kilometrų per kopas nuvažiavęs Nerimantas Jucius: „Vieną kartą nusiridenau“
Sausio 16 d. „Empty Quarter“ įveikęs Mykolas Paulavičius: „Jaučiausi kaip orkaitėje“
Sausio 16 d. Sudėtingų kopų etapą baigęs Rokas Baciuška džiaugėsi: „Nebuvo lengva, bet neįklimpom ir nepaklydom“
Sausio 15 d. Asmeninį rekordą Dakare pasiekęs Arūnas Gelažninkas: „Tik rankos šiandien visą dieną labai tirpo“
Sausio 15 d. Su nematyto dydžio kopomis kovojęs Baciuška: „Per tokias dideles tikrai nesu važiavęs“
Sausio 14 d. Trejetuke finišavęs Vaidotas Žala: „Nusprendėme – arba laimime, arba nieko nepralošime“
Sausio 14 d. Tragišką dieną išgyvenęs Arūnas Gelažninkas: „Stojau, parėkiau, kritau ne kartą, apsibalnojau“
Sausio 14 d. Vaidotas Jurkevičius apie iššūkių kupiną dieną Dakare: „Trys likusios dienos bus tikras išbandymas
Sausio 14 d. Asmeninį rezultatą pagerinęs Nerimantas Jucius: „Mačiau trasoje daug kritusių sportininkų“
Sausio 14 d. Penketuke finišavęs Rokas Baciuška: „Viskas liuks
Sausio 13 d. „Dakar Classic“ dalyvaujantys lietuviai susidūrė su navigavimo iššūkiais: „Ne mes vieni bambukai buvom“
Sausio 13 d. Modestas Siliūnas: „Absurdas taip tris kartus išsitiesti“
Sausio 13 d. Kolegą į priekį praleidęs Vaidotas Žala: „Parazitų parazitas“
Sausio 13 d. Geriausią asmeninį rezultatą pasiekęs Jurkevičius: „Sunku patikėti“
Sausio 13 d. Į dešimtuką patekęs Rokas Baciuška: „Galvojau šiandien dulkių negausim“
Sausio 13 d. Mykolas Paulavičius Dakare išbandė oro pagalvę: „Pakilau į orą kaip kosmonautas“
Sausio 12 d. Geriausią rezultatą „Hoto Factory Racing“ demonstruojantis Gelažninkas: „Pavyko be didesnių nuotykių suvažiuoti“
Sausio 12 d. Su skaudančiais riešais Dakaro etapą baigęs Mykolas Paulavičius: „Gale buvo visiška tarka“
Sausio 12 d. Antras finišavęs Žala: „Palyginus su tuo ką turėjome prieš tris dienas – šiandien gėlytės“
Sausio 12 d. Ekstromo priekinį stiklą sudaužęs Baciuška: „Nereikėjo būti šalia šiknos“
Sausio 11 d. Ilga diena ir kritimais stebėjęsis Modestas Siliūnas: „Gal per daug atsipalaidavo visi“
Sausio 11 d. Su nesklandumais be problemų susitvarkęs Nerimantas Jucius: „Gavau gerą pamoką"
Sausio 11 d. Pirmasis iš lietuvių finišą pasiekęs Gelažninkas: „Labai pavargo rankos"
Sausio 11 d. Savo pažado laikęsis Baciuška liko patenkintas finišu: „Rytoj bus labai gerai startuoti priekyje"
Sausio 10 d. Benediktas Vanagas traukiasi iš Dakaro ralio
Sausio 9 d. Mykolas Paulavičius: „Šiandien Dakare mačiau technikos kapinyną“
Sausio 9 d. Su aplamdytu automobiliu važiuojantis Vladas Jurkevičius: „Norime nuvažiuoti iki finišo“
Sausio 9 d. Gintas Petrus apie galimai nesąžiningą konkurentų elgesį: „Dakaro matematika. 2+2=60“
Sausio 9 d. Maratono pabaigoje nuo motociklo kritęs Modestas Siliūnas: „Šiandien trasoje – velniškas greitis“
Sausio 9 d. Arūnas Gelažninkas baigė pragarišką maratono etapą: iš lietuvių finišą pasiekė pirmasis
Sausio 9 d. Maratono finišą pasiekęs Nerimantas Jucius: „Jaučiuosi išsunktas“
Sausio 8 d. Finišą pasiekęs Modestas Siliūnas neslėpė nusivylimo dėl trasos sudėtingumo.
Sausio 8 d. Sudėtingą maratono etapą įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Džiaugiuosi, kad pavyko pasiekti finišą“
Sausio 8 d. Su sugedusia pavarų dėže dieną baigęs Rokas Baciuška: „Šiandien buvo išgyvenimo diena“
Sausio 7 d. Dienos įspūdžiais pasidalinęs Arūnas Gelažninkas: „Ketvirtas kilometras, o aš – jau pasiklydęs“
Sausio 7 d. Vaidotas Žala: „Šiandien padangų valdymo diena“
Sausio 7 d. Trečio Dakaro ralio etapo finišą pasiekę Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius: „Miegam mažai, jaučiame nuovargį“
Sausio 6 d. Rokas Baciuška papasakojo apie dviejų dienų išgyvenimus Dakare
Sausio 6 d. Dviejų dienų iššūkį įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Jaučiuosi žiauriai pavargęs“
Sausio 4 d. Pirmo etapo finišą pasiekęs Mykolas Paulavičius: „Tokius ruožus važiuoti galėčiau kasdien“
Sausio 3 d. Vienintelis lietuvių ekipažas „Dakar Classic“ įskaitoje įveikė prologą
Sausio 2 d. Pirmieji Dakaro kilometrai: A. Gelažninkui skersai kelio stojo dulkės
Sausio 2 d. Rokas Baciuška 2025 metų Dakaro ralį pradėjo užtikrintu rezultatu prologe
Sausio 2 d. Benediktas Vanagas po Dakaro prologo: „Labai knietėjo būti žaibu“
Sausio 2 d. Mykolas Paulavičius apie prologą: „Pradžioje buvo jaudulio“
Sausio 2 d. Starto prologe laukiantys Raišys ir Daunoravičius susidūrė su pirmomis problemomis
Sausio 1 d. Bandymų metu Rokas Baciuška apgadino lenktynėms ruoštą „Toyota Hilux“: „Ką tik buvo naujas automobilis“
Sausio 1 d. Benediktas Vanagas: „Turime dar pusantros paros nugludinti smulkmenas“
Gruodžio 23 d. Šturmano darbo užkulisius atskleidęs Aisvydas Paliukėnas: „Mūsų laukia sunkus išbandymas“
Gruodžio 23 d. Naują lapą verčiantis Rokas Baciuška: „Su bagiu jau įrodėm viską“
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų