• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kinijos automobilių pramonė, nuolat pabrėžianti technologinį progresą ir pažangą, pastarosiomis dienomis susidūrė su skaudžiu išbandymu. ElektromobilisXiaomi SU7“, kuris buvo pristatytas kaip prieinamesnė alternatyva „Porsche Taycan“, pateko į tragišką avariją, kurios priežastimi laikomas pernelyg didelis pasitikėjimas autonominio vairavimo sistemomis.

8

Kinijos automobilių pramonė, nuolat pabrėžianti technologinį progresą ir pažangą, pastarosiomis dienomis susidūrė su skaudžiu išbandymu. ElektromobilisXiaomi SU7“, kuris buvo pristatytas kaip prieinamesnė alternatyva „Porsche Taycan“, pateko į tragišką avariją, kurios priežastimi laikomas pernelyg didelis pasitikėjimas autonominio vairavimo sistemomis.

REKLAMA

Kovo 29 dieną Dezhou–Shangrao greitkelyje, pravažiuodamas remontuojamą kelio ruožą, „Xiaomi SU7“ rėžėsi į betoninę užtvarą. Automobilis užsidegė, o visi trys keleiviai, buvę viduje, žuvo. Netrukus po įvykio Kinijos socialiniuose tinkluose pasirodė vaizdo įrašas, kuriame užfiksuotas liepsnojantis automobilis. Tačiau dar didesnį rezonansą sukėlė diskusijos, esą keleiviai negalėjo išlipti, nes durys po smūgio liko užrakintos.

Reaguodama į augantį visuomenės spaudimą, „Xiaomi“ paskelbė oficialų pareiškimą, kuriame pateikė išsamią avarijos eigą. Remiantis gamintojo surinkta telemetrijos informacija, susidūrimo metu automobilis buvo įjungęs „NOA“ („Navigation on Autopilot“) režimą. Kai sistema užfiksavo artėjančią kliūtį – kelio darbų zoną su uždaryta eismo juosta – ji išsiuntė įspėjamąjį signalą.

Po šio signalo vairuotojas perėmė kontrolę – jis stabdė ir bandė manevruoti, tačiau, važiuojant apie 97 km/val. greičiu, išvengti susidūrimo su betoniniu barjeru nepavyko. 

Vis dėlto, vadovaujantis „Xiaomi“ išplatinta įvykių chronologija matyti, kad kritinis perspėjimas dėl kliūties buvo išsiųstas likus vos dviem sekundėms iki smūgio, o tai yra per trumpas laikas adekvačiai reakcijai, ypač jei vairuotojas nebuvo pasirengęs perimti valdymo.

REKLAMA
REKLAMA

Kartu bendrovė paneigė prielaidas, esą automobilio durys po avarijos užsiblokavo. „Xiaomi“ teigia, kad visi „SU7“ modeliai turi mechanines avarinio atidarymo rankenėles, įmontuotas duryse esančiose daiktadėžse, kurios leidžia atidaryti duris net ir nutrūkus elektros tiekimui ar pažeidus akumuliatorių.

REKLAMA

Šis tragiškas įvykis išryškino vieną opiausių klausimų autonominio vairavimo srityje – neaiškų atsakomybės pasidalijimą tarp sistemos ir vairuotojo. Nors „Xiaomi SU7“ nėra visiškai autonominis automobilis, gamintojo komunikacija apie išmaniąsias sistemas dažnai suformuoja klaidingą pasitikėjimo lygį. 

Vairuotojai vis dar privalo išlikti budrūs, nes technologija dar nėra pajėgi reaguoti į kiekvieną realaus pasaulio situaciją, o kiekviena sekundė gali kainuoti gyvybę.

Avarijos chronologija (pagal „Xiaomi“ pateiktus duomenis):

  • 22:27:17 – Įjungtas „NOA“, greitis 116 km/val.
  • 22:36:48 – Perspėjimas: „Laikykite vairą“.
  • 22:44:24 – Perspėjimas apie kliūtį: „Atsargiai, kliūtis priekyje“.
  • 22:44:25 – Vairuotojas perima valdymą.
  • 22:44:26–28 – Smūgis į betoninę užtvarą.
  • 22:44:28 – Suveikia „eCall“ sistema.
  • 22:45:06 – Susisiekta su automobilio savininku.
  • Apie 23:00 – Įvykio vietoje pasirodo gelbėjimo tarnybos.

 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų